Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. Ημερομηνία εορτής 19-1-2022 - Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. Βοήθεια μας να είναι !

 Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός.

Ημερομηνία εορτής 19-1-2022 - Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. Βοήθεια μας να είναι !


Καταγόταν από την Κωνσταντινούπολη.

 Οι ευλαβείς γονείς του, από αρχοντική 

και ευγενική γενιά

 (εξ ου και το προσωνύμιο Ευγενικός)

 Γεώργιος, Διάκονος της Μεγάλης

 του Χριστού Εκκλησίας,

 και η μητέρα του Μαρία, 

ανέθρεψαν τον μικρό Μανουήλ

 και τον αδελφόν του Ιωάννη 

χριστιανικά και φρόντισαν 

για την μόρφωσή του. 

Ο Άγιος Μάρκος διεκρίνετο 

από την ευρυμάθεια

 και την αγιότητα του βίου του. 

Σε ηλικία 25 ετών εκάρη μοναχός στην 

Μονή Αγίου Γεωργίου των Μαγγάνων, 

και χειροτονήθε ιερέας.

Μορφωμένος με την θύραθεν φιλοσοφική και

 χριστιανική παιδεία ο Άγιος Μάρκος διεκρίθη 

ως διδάσκαλος της ρητορικής, Διευθυντής 

στο Πατριαρχικό Φροντιστήριο, και απολάμβανε 

της εκτιμήσεως των εκκλησιαστικών κύκλων

 και του ιδίου του Αυτοκράτορος

 Ιωάννου Παλαιολόγου.

 Ο τελευταίος, προ της στρατιωτικής απειλής

 των Οθωμανών, εστράφη στην Δύση 

επιδιώκοντας διάλογο με τον Πάπα με απώτερο 

σκοπό να εξασφαλίσει την πολιτική και 

στρατιωτική βοήθεια των Δυτικών. 

Συμφώνησε να συμμετάσχει πολυπληθής

 βυζαντινή αντιπροσωπία στην

 Σύνοδο Φερράρας Φλωρεντίας που συνεκάλεσε

 ο Πάπας με σκοπό να συζητηθεί 

και να υπογραφεί η Ένωση των Δύο Εκκλησιών. 

Στην αυτοκρατορική συνοδεία επελέγησαν 

οι πιο αξιόλογοι αξιωματούχοι και εκκλησιαστικοί 

άνδρες για να εκπροσωπήσουν την Ορθοδοξία 

στην Σύνοδο, μεταξύ αυτών ο Πατριάρχης Ιωσήφ,

 ο Γ. Σχολάριος, ο νεοπλατωνικός φιλόσοφος 

Πλήθων Γεμιστός, ο Νικαίας Βησσαρίων 

και ο Μάρκος ο Ευγενικός κατόπιν 

της επιμονής του αυτοκράτορος ο οποίος 

λίγο πριν αναχωρήσουν για την Δύση, 

ζήτησε από το πατριαρχείο να εκλέξουν 

τον Άγιο Μάρκο ως μητροπολίτη Εφέσου.

Οι συζητήσεις στην Σύνοδο Φερράρας 

Φλωρεντίας (1438-1439)

 επρόκειτο να ασχοληθούν

 με τα θεολογικά ζητήματα

 που χώριζαν τις εκκλησίες 

Δύσεως και Αναστολής,

 κυρίως η αξίωση του Πάπα 

για το Πρωτείο, 

το Φιλιόκβε, 

το Καθαρτήριο Πύρ κ. ά. 

Ο Άγιος Μάρκος επέμενε 

ο θεολογικός διάλογος

 να διεξαχθεί με αγάπη 

και ειλικρίνεια και επί 

τη βάσει των αποφάσεων

 των Επτά Οικουμενικών Συνόδων,

 των οποίων τα Πρακτικά και οι όροι 

εζήτησε να αναγνωσθούν πριν

 την έναρξη των συζητήσεων . 

Ήθελε ο Άγιος Μάρκος η Ένωση 

να στηριχθεί στην ακαινοτόμητη 

ευαγγελική και αποστολική πίστη,

 όπως αυτή εκφράσθηκε από τους

 Αγίους Πατέρες 

των Οικουμενικών Συνόδων.

 Οι Δυτικοί αρνήθησαν και απεκαλύφθη 

ότι τα χωρία των Πατέρων της Εκκλησίας 

που παρέθεταν στις συζητήσεις ήταν

 νοθευμένα και αλλοιωμένα. 

Αυτό το κατήγγειλε ο Άγιος Μάρκος.

Επειδή οι θεολογικές συζητήσεις 

απεδείχθησαν μακροχρόνιες, 

ο αυτοκράτωρ και ο Πάπας 

πίεζαν για την επίσπευση της υπογραφής

 της Ενώσεως, η κάθε πλευρά 

για τους δικούς της λόγους. 

Ο Πάπας αλλά και ο αυτοκράτωρ 

χρησιμοποίησαν απειλές,

 πολιτικούς εκβιασμούς, 

χρηματικά δώρα και υποσχέσεις. 

Μόνον ο Άγιος Μάρκος παρέμεινε

 συνεπής στις ορθόδοξες θέσεις

 και παρ’ όλες τις πιέσεις και τις απειλές

 ακόμη και κατά της ζωής του,

 δεν υπέγραψε. 

Όταν το έμαθε ο Πάπας Ευγένιος, 

είπε την χαρακτηριστική φράση: 

΄΄Μάρκος ουχ υπέγραψεν, ουδέν εποιήσαμεν!΄΄.

Στην επιστροφή για την πατρίδα 

τα νέα για την Ένωση 

έγιναν γνωστά και ο ορθόδοξος λαός

 δεν απεδείχθη μία ένωση 

που ουσιαστικώς υπαγορεύθηκε 

από πολιτικούς και διπλωματικούς

 υπολογισμούς, δεν ήταν γνήσια και ειλικρινής,.

 Ο ορθόδοξος λαός χαρακτήρισε

 την Ένωση ως ψευδή, την Σύνοδο 

ως ληστρική και τους υπογράψαντες

 ως προδότες της πίστεως και 

εξωνημένους, ενώ τον Άγιο Μάρκο 

τον υπεδέχοντο ως τον 

στύλο της ορθοδοξίας 

και τον γενναίο υπερασπιστή

 της πίστεως των Αγίων Πατέρων. 

Το Διάταγμα για την Ένωση 

ο αυτοκράτωρ δεν τόλμησε

 να το δημοσιοποιήσει 

στην Κωνσταντινούπολη , 

ούτε έλαβε μέτρα για να

 στηρίξει ή να επιβάλει 

την εφαρμογή της Ενώσεως.

 Όπου λειτουργούσαν 

φιλενωτικοί κληρικοί 

ή ο λατινίζων Πατριάρχης Μητροφάνης,

 ο πιστός λαός αποχωρούσε.

Ο Άγιος Μάρκος ανέλαβε νέους 

αγώνες για να ενημερώσει 

τους ορθοδόξους πιστούς

 για την επαίσχυντη Ένωση 

που υπεγράφη, ετέθη κεφαλή

 της ανθενωτικής κινήσεως, 

και όταν επί διετία με εντολή 

του αυτοκράτορος ετέθη σε περιορισμό

 στην Λήμνο, 

συνέγραψε την περίφημο

 ‘’Εγκύκλιο προς τους απανταχού

 ορθοδόξους χριστιανούς΄΄.

 Σε ηλικία 52 ετών, εκοιμήθη 

στις 23 Ιουνίου 1444 ή 1445, 

αφού προηγουμένως ανέθεσε 

την συνέχιση της ανθενωτικής

 προσπάθειας στον μαθητή του 

Γεννάδιο Σχολάριο, 

τον μετέπειτα πρώτον

 Πατριάρχη του Γένους μετά την Άλωση.

Η Σύνοδος Φερράρας Φλωρεντίας

 αποδοκιμάσθηκε ως ληστρική Σύνοδος

 και επισήμως καταδικάστηκε

 από τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία 

της Ανατολής σε δύο Συνόδους 

(Ιεροσολύμων το 1443 

και Κων/πόλεως το 1482), 

οι αποφάσεις κηρύχθησαν 

άκυρες, 

ενώ ο Άγιος Μάρκος Ευγενικός

 ανακηρύχθηκε Άγιος

 της Εκκλησίας μας, 

Στύλος και Υπέρμαχος της Ορθοδοξίας.

 Ο Πατριάρχης Σχολάριος

 με Πατριαρχική και Συνοδική

 απόφαση του 1456 

ώρισε την μνήμη του αγίου

 την 19ην Ιανουαρίου 

να ψάλλεται η ακολουθία του, 

και νέα Πατριαρχική 

και Συνοδική Απόφαση 

του 1734 επανεβεβαίωσε 

την ανακήρυξη του Μάρκου 

του Ευγενικού σε Άγιο της Εκκλησίας. 

Με τα εξής λόγια:

 ΄΄η καθ’ ημάς αγία του Χριστού 

Ανατολική Εκκλησία τον ιερόν

 τούτον Μάρκου Εφέσου τον 

Ευγενικόν και οίδε και τιμά 

και αποδέχεται άγιον άνδρα 

και θεοφόρον και όσιον

 και ζηλωτήν της ευσεβείας

 διάπυρον, και των καθ’ ημάς

 ιερών δογμάτων και του ορθού

 λόγου της ευσεβείας πρόμαχον

 και προασπιστήν γενναιότατον

 και των προηγησαμένων 

εν τοις αρχαίοις χρόνοις

 ιερών θεολόγων και κοσμητόρων

 της Εκκλησίας μιμητήν και εφάμιλλον΄΄.

Με τους αγώνες του Αγίου Μάρκου 

η ορθόδοξος πίστη έμεινε

 καθαρά και γνησία,

 η Ορθόδοξος Εκκλησία διεσώθη.

 Ο Άγιος Μάρκος πίστευε 

ότι η διατήρηση της Ορθοδοξίας 

θα διατηρούσε ζωντανό και το 

Γένος των Ελλήνων

 και οι ιστορικές εξελίξεις τον δικαίωσαν.

Σε μία μονή του Αγίου Όρους έγινε το εξής γεγονός: Δεν ξέρω αν γνωρίζετε, ο μοναχός που έχει τη διακονία του τραπεζάρη θα φύγει μέσα από τη Θεία Λειτουργία πιο νωρίς, για να πάει να ετοιμάσει τραπέζι για τους Πατέρες. Και αυτός που ζυμώνει θα φύγει να φουρνίσει το ψωμί... Φεύγουνε μέσα από τη Θεία Λειτουργία, αφού πρώτα πάρουν ευλογία από τον γέροντα, για να κάνουν τη διακονία αυτή. Ο τραπεζάρης λοιπόν της μονής, όταν ήρθε η ώρα να φύγει από τη Θεία Λειτουργία, ο σατανάς τον ξεγέλασε και του έβαλε τον λογισμό: "θα φύγεις τώρα από εδώ και θα πας να ετοιμάσεις το τραπέζι; Τί είναι αυτό το πράγμα; Είναι σωστό; Δεν κάθεσαι ακόμα λίγο; Και στο τέλος τρέχεις και το ετοιμάζεις..". Τον γέλασε λοιπόν ο διάβολος με αυτόν τον (δεξιό) λογισμό, οπότε ενώ πήγε και πήρε την ευλογία από τον ηγούμενο για να φύγει, αυτός στη συνέχεια πήγε προς την πόρτα, τρύπωσε κρυφά και κάθισε εκεί σε ένα στασίδι. Λίγο πριν το τέλος της ακολουθίας, στο κοινωνικό, φεύγει τρέχοντας για την τράπεζα. Ανοίγει την πόρτα και βλέπει εμβρόντητος, το τραπέζι έτοιμο! Στο βάθος του τραπεζιού ήταν μια ωραιοτάτη μαυροφορεμένη κυρία που έβαζε το τελευταίο σερβίτσιο. Αυτός τρόμαξε!

 Σε μία μονή του Αγίου Όρους έγινε το εξής γεγονός:

Δεν ξέρω αν γνωρίζετε, ο μοναχός που
έχει τη διακονία του τραπεζάρη θα φύγει
μέσα από τη Θεία Λειτουργία
πιο νωρίς, για να πάει να ετοιμάσει
τραπέζι για τους Πατέρες.
Και αυτός που ζυμώνει θα φύγει να
φουρνίσει το ψωμί...
Φεύγουνε μέσα από τη Θεία Λειτουργία,
αφού πρώτα πάρουν ευλογία από τον
γέροντα, για να κάνουν τη διακονία αυτή.
Ο τραπεζάρης λοιπόν της μονής,
όταν ήρθε η ώρα
να φύγει από τη Θεία Λειτουργία,
ο σατανάς
τον ξεγέλασε και του έβαλε
τον λογισμό:
"θα φύγεις τώρα από εδώ και
θα πας να ετοιμάσεις το τραπέζι;
Τί είναι αυτό το πράγμα;
Είναι σωστό;
Δεν κάθεσαι ακόμα λίγο;
Και στο τέλος τρέχεις
και το ετοιμάζεις..".
Τον γέλασε λοιπόν ο διάβολος
με αυτόν τον (δεξιό) λογισμό,
οπότε ενώ πήγε και πήρε
την ευλογία από τον ηγούμενο
για να φύγει, αυτός στη συνέχεια
πήγε προς την πόρτα, τρύπωσε
κρυφά και κάθισε εκεί σε ένα στασίδι.
Λίγο πριν το τέλος της ακολουθίας,
στο κοινωνικό, φεύγει
τρέχοντας για την τράπεζα.
Ανοίγει την πόρτα και βλέπει
εμβρόντητος, το τραπέζι έτοιμο!
Στο βάθος του τραπεζιού ήταν
μια ωραιοτάτη μαυροφορεμένη
κυρία που έβαζε
το τελευταίο σερβίτσιο.
Αυτός τρόμαξε!
- Μη τρομάζεις του λέει η κυρία.
Εφόσον δεν ήθελες να ετοιμάσεις
για τους Πατέρες, ήρθα
να το ετοιμάσω εγώ...
Έβαλε το τελευταίο σερβίτσιο
και χάθηκε από μπροστά του!
Ήταν η ίδια η Θεοτόκος...
Δημήτριος Παναγόπουλος


ΒΙΝΤΕΟ - Tsopana Rave - Δώς μου δυo κατοστάρικα (Δώσε οτι έχεις)... https://rumble.com/vsu48x-tsopana-rave-o-....html

 ΒΙΝΤΕΟ - Tsopana Rave - Δώς μου δυo κατοστάρικα (Δώσε οτι έχεις)...

https://rumble.com/vsu48x-tsopana-rave-o-....html

https://rumble.com/vsu48x-tsopana-rave-o-....html
https://rumble.com/vsu48x-tsopana-rave-o-....html 

Άγιος Παΐσιος: “Όταν ακούσετε στην τηλεόραση να λένε για την (ΑΟΖ) τότε έρχεται ο πόλεμος”.Κάποτε, είχα πάει στον Γέροντα με ένα φίλο μου κι εκεί συναντήσαμε μια παρέα από πέντε παιδιά. Τότε ρώτησα τον Γέροντα τι προέβλεπε για τις εξελίξεις σχετικά με την Τουρκία και την Ελλάδα; «Γέροντα», του λέω

 Άγιος Παΐσιος: “Όταν ακούσετε στην τηλεόραση να λένε για την (ΑΟΖ) τότε έρχεται ο πόλεμος”.


Κάποτε, είχα πάει στον Γέροντα με ένα φίλο μου 

κι εκεί συναντήσαμε μια παρέα από πέντε παιδιά.

 Τότε ρώτησα τον Γέροντα τι προέβλεπε 

για τις εξελίξεις σχετικά με την

 Τουρκία και την Ελλάδα;

«Γέροντα», του λέω 

« απ’ την Αλεξανδρούπολη είμαστε.

 Μήπως μας πιάσει η μπόρα κατά κει;».

 Μου απαντά:

«Κοίταξε να δεις. 

Οι Τούρκοι δεν θα μπουν

 στην Αλεξανδρούπολη.

 Θα κάνουν μόνο μια πρόκληση 

στην Ελλάδα, που θα έχει σχέση

 με την αιγιαλίτιδα ζώνη. 

Και εμάς θα μας πιάσει πείνα.

 Θα πεινάσει η Ελλάδα.

 Και επειδή θα κρατήσει αυτή

 μπόρα κάποιο διάστημα, 

μήνες θα είναι, 

«θα πούμε το ψωμί ψωμάκι».

Μετά ρωτάω:

«Γέροντα, πως θα καταλάβω

 εγώ ότι θα είμαστε 

κοντά στον πόλεμο;»

«Όταν», λέει,

 «θα ακούσεις στην τηλεόραση

 να γίνεται θέμα για τα μίλια,

 για την επέκταση των μιλίων

 (της αιγιαλίτιδας ζώνης) 

από 6 σε 12 μίλια,

 τότε από πίσω έρχεται 

ο πόλεμος.

 Ακολουθεί”.

Λέω:

«Και ποια κράτη

 θα συμμετέχουν;»

«Κοίταξε μετά την πρόκληση 

των Τούρκων, θα κατέβουν 

οι Ρώσοι στα Στενά. 

Όχι για να βοηθήσουν εμάς. 

Αυτοί θα έχουν άλλα συμφέροντα. 

Αλλά, χωρίς να το θέλουν 

θα βοηθήσουν εμάς.

Τότε, οι Τούρκοι για να

 υπερασπιστούν τα Στενά,

 που είναι στρατηγικής

 σημασίας, θα συγκεντρώσουν

 εκεί και άλλα στρατεύματα. 

Παράλληλα δε, 

θα αποσύρουν δυνάμεις

 από καταληφθέντα εδάφη.

Όμως θα δουν τότε τα άλλα

 κράτη της Ευρώπης,

 συγκεκριμένα η Αγγλία, 

η Γαλλία, 

η Ιταλία 

και άλλα 

έξι-εφτά κράτη

 της ΕΟΚ,

 ότι η Ρωσία 

θα αρπάξει μέρη,

 οπότε θα πουν:

 «Δεν πάμε και εμείς 

εκεί πέρα, μήπως πάρουμε

 κανένα κομμάτι;»

Όλοι όμως θα κυνηγούν 

την μερίδα του λέοντος.

Έτσι θα μπουν 

και οι Ευρωπαίοι

 στον πόλεμο».

Σ’ αυτό το σημείο ρωτάω: 

«Εμείς τι θα κάνουμε; 

Ο ελληνικός στρατός 

θα πάρει μέρος 

σε αυτόν τον πόλεμο;»

«Όχι» λέει. 

«Θα βγάλει η κυβέρνηση

 απόφαση να μην στείλει στρατό. 

Θα κρατήσει στρατό

 μόνο στα σύνορα. 

Και θα είναι μεγάλη ευλογία

 που δεν θα πάρει μέρος.

 Γιατί, όποιος πάρει μέρος 

σε αυτόν τον πόλεμο,

 χάθηκε…

Τότε, επειδή στην Ελλάδα 

ο κόσμος θα φοβηθεί,

 πολλοί θα στραφούν

 προς την Εκκλησία, 

προς τον Θεό, 

και θα μετανοήσουν.

Γι αυτό επειδή θα 

υπάρξει μετάνοια, 

δεν θα πάθουμε κακό 

οι Έλληνες.

Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα,

 επειδή ο κόσμος 

θα στραφεί προς την Εκκλησία,

 προς τον μοναχισμό

 και θα αρχίσουν 

να προσεύχονται.

Και θα βαπτιστούν πολλοί Τούρκοι.

«Γέροντα» τον ρωτάω μετά,

 «την Πόλη θα την δώσουν σε μας;»

«Θα την δώσουν σε μας, 
όχι επειδή το θέλουν,
 αλλά επειδή αυτή η λύση 
θα εξυπηρετεί τα
 συμφέροντα των ξένων. 
Τότε θα το καταλάβουν αυτό. 
Αυτά που σου λέω
 μην τα πεις σε κανέναν.
 Θα σε βγάλουν τρελλό.
 Γιατί δεν είναι ώριμες 
οι συγκυρίες ακόμα. 
Τότε θα το καταλάβεις.»

Αυτή η συζήτηση 

με τον Γέροντα έγινε το 1991,

 όταν υπηρετούσα τον στρατό.

Άλλη φορά, ο Γέροντας είπε:

 «Η διοίκηση της Πόλης,

 από μας, θα είναι 

και στρατιωτική και πολιτική».

Γνώρισα και τρεις αξιωματικούς

 που είχαν πάει στον Γέροντα. 

Από τους τρεις αξιωματικούς 

ο ένας έλεγε:

«Μόνο σε μένα ο Γέροντας

 είπε πως θα είμαι διοικητής 

στρατιωτικού τμήματος 

στην Πόλη. 

Στους άλλους δεν ανέφερε τίποτε».

Κάποια άλλη παρέα 

είχε πάει στον Γέροντα. 

Ένας απ’ αυτούς σπούδαζε 

πολιτικός μηχανικός στο 

Πολυτεχνείο της Ξάνθης. 

Σε μια στιγμή, γυρίζει

 ο Γέροντας, τον δείχνει 

με το δάκτυλο –αυτόν, 

σημειωτέον, πήγαινε 

στον γέροντα για 

πρώτη φορά- 

και του λέει:

«Εσύ, σαν πολιτικός

 μηχανικός, θα συμβάλλεις

 στην ανοικοδόμηση

 της Πόλης, γιατί η Πόλη 

θα ανοικοδομηθεί απ’ την αρχή».

Γύρισε και τον έδειξε 

με το δάκτυλο 

μπροστά σε όλους. 

Το παιδί, τότε, ήταν φοιτητής.

Μετά, ο Γέροντας γυρίζει

 σε μένα και λέει:

«Κι εσύ, Ανέστη, 

θα πας στην Πόλη.

Κι εσείς οι δύο –έδειξε 

εμένα και τον φίλο μου– 

θα πάτε στην Πόλη, 

αλλά για άλλο σκοπό».

Δεν μου το φανέρωσε

 τον σκοπό. 

Μετά απ’ αυτό μου

 μπήκε η επιθυμία 

να μάθω τουρκικά.

Μια άλλη φορά 

που είχα πάει στο 

κελί του Γέροντα έτυχε, 

να είναι μέσα ένας νέος

 πρώην μουσουλμάνος 

από την Θράκη. 

Τον πιάνω και του λέω:

«Εσύ πως συνέβη 

και ήλθες εδώ, 

στον Γέροντα;» 

Σταύρο τον έλεγαν.

«Άσε», λέει, 

«κάτσε να σου πω. 

Ο Γέροντας μας έκανε

 ένα πολύ μεγάλο θαύμα

 και πίστεψε

 όλη η οικογένεια μου. 

Μετά ήλθε στο χωριό 

και φρόντισε 

να βαπτισθούμε».

Και σε άλλη επίσκεψη μας 

στην Παναγούδα, ήταν

 παρόν και ο μουσουλμάνος 

που βαφτίστηκε Σταύρος. 

Τότε πάλι μας ανέφερε

 ο Γέροντας για τα γεγονότα, 

πως θα εξελιχθούν με την

 Κωνσταντινούπολη.

 Και όταν έφθασε στο 

σημείο που θα πονέσει 

η Ελλάδα και είπε ότι, 

εμάς, θα μας αγγίξει 

η πείνα, λέει ο κύριος Σταύρος:

«Γέροντα, να κρατήσω 

ένα σακί αλεύρι για να 

μπορέσω να αντιμετωπίσω

 εκείνη την περίοδο

 και να μην πεινάσουν τα παιδιά;»

«Όχι», του λέει «μην παίρνεις,

 γιατί ο γείτονας σου θα 

έχει αλεύρι και θα σου δώσει!»

Δηλαδή, προείδε ο Γέροντας 

ποιός θα βοηθήσει τον κύριο

 Σταύρο στην περίοδο της πείνας!

 Εκείνος φυσικά θα ζει στο χωριό.

Τώρα εμείς που ζούμε στις

 πόλεις θα πούμε το ψωμί ψωμάκι… 

Γι αυτό, άλλη φορά, ο Γέροντας έλεγε:

«Να έχετε ένα κτηματάκι 

και λίγο να το καλλιεργείτε. 

Κοντά σε σας, θα βοηθήσετε 

και κάποιον που δεν θα έχει».

Μαρτυρίες προσκυνητών 

Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης

 1924-1994, Β΄Έκδοση, Σελ: 434

18 Ιανουαρίου - Τιμώνται οι Άγιοι Αθανάσιος ο Μέγας και Κύριλλος Πατριάρχες Αλεξανδρείας.Η Εκκλησίας μας τιμά στις 18 Ιανουαρίου τη μνήμη των δύο Πατριαρχών Αλεξανδρείας. Εορτάζουν οι Άγιοι Αθανάσιος ο Μέγας και Κύριλλος. Ο Μέγας Αθανάσιος γεννήθηκε το 295 μ.Χ. από φτωχούς αλλά ενάρετους γονείς, γεγονός που του στέρησε τη δυνατότητα για ανώτερες σπουδές. Όμως ο πανάγαθος Θεός τον προίκισε με πλούσια πνευματικά προσόντα. Λαμβάνει τη στοιχειώδη εκπαίδευση και στη συνέχεια μελετά μόνος του για να φθάσει σε υψηλότατα επίπεδα γνώσης και σοφίας. Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του

 18 Ιανουαρίου -  Τιμώνται οι Άγιοι Αθανάσιος ο Μέγας και Κύριλλος Πατριάρχες Αλεξανδρείας.


Η Εκκλησίας μας τιμά στις 18 Ιανουαρίου τη μνήμη των δύο Πατριαρχών Αλεξανδρείας. Εορτάζουν οι Άγιοι Αθανάσιος ο Μέγας και Κύριλλος.

Ο Μέγας Αθανάσιος γεννήθηκε το 295 μ.Χ. 

από φτωχούς αλλά ενάρετους γονείς,

 γεγονός που του στέρησε τη δυνατότητα

 για ανώτερες σπουδές.

 Όμως ο πανάγαθος Θεός τον προίκισε

 με πλούσια πνευματικά προσόντα. 

Λαμβάνει τη στοιχειώδη εκπαίδευση

 και στη συνέχεια μελετά μόνος του

 για να φθάσει σε υψηλότατα 

επίπεδα γνώσης και σοφίας.

Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του

 προς την Εκκλησία. 25 ετών 

χειροτονείται διάκονος από τον

 πατριάρχη Αλεξανδρείας Αλέξανδρο, 

τον οποίο ακολουθεί 

στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο το 325 μ.Χ.,

 στη Νίκαια της Βιθυνίας. 

Αναδεικνύεται πρωτεργάτης

 στην καταδίκη της αιρετικής 

διδασκαλίας του Αρείου.

Το 328 μ.Χ. και σε ηλικία 33 ετών 

εκλέγεται πανηγυρικά 

πατριάρχης Αλεξανδρείας. 

Από τη θέση αυτή αντιμετωπίζει 

ένα φοβερό πόλεμο εκ μέρους

 των αιρετικών οπαδών του Αρείου. 

Όμως ο άγιος, χάρη στην μεγάλη 

πνευματικότητά του και τη ζέουσα

 πίστη στο Θεό, κατορθώνει

 να βγει νικητής απ’ όλες αυτές 

τις δοκιμασίες ακόμη και από 

τις πέντε εξορίες που του επιβλήθηκαν,

 καθώς ο αυτοκράτορας 

Κωνσταντίνος ο Β΄ 

ήταν οπαδός του Αρειανισμού. 

Εκοιμήθη εν ειρήνη το 373 μ.Χ.


Ο Άγιος Κύριλλος έζησε 

επί βασιλείας Θεοδοσίου 

του Μικρού και γεννήθηκε

 στην Αλεξάνδρεια το 370 μ.Χ.

 από εύπορους γονείς της

 ελληνικής κοινωνίας της πόλεως. 

Ανεψιός του αρχιεπισκόπου

 Αλεξανδρείας Θεοφίλου

 ο Κύριλλος, έλαβε μεγάλη 

θεολογική μόρφωση, 

ώστε έγινε κατόπιν διάδοχος

 του θείου του, στον

 αρχιεπισκοπικό θρόνο Αλεξανδρείας.

Όταν έγινε η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος 

το 431 μ.Χ. στην Έφεσο, ο Κύριλλος

 υπήρξε πρόεδρος αυτής και

 συνετέλεσε να γκρεμιστούν

 οι κακοδοξίες του δυσεβούς 

Νεστορίου, για το πρόσωπο 

της υπεραγιάς Δεσποίνης ημών Θεοτόκου.

Με πολλά πνευματικά κατορθώματα

 στο ενεργητικό του, ο Κύριλλος 

παρέδωσε ειρηνικά το πνεύμα του

 στον Κύριο την 27η Ιουνίου του 444 μ.Χ., 

αφού πατριάρχευσε για 32 περίπου χρόνια. 

Δικαίως ο Άγιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης 

τον προσονόμασε «σφραγίδα των Πατέρων».

Η Εκκλησία θέλησε να αδελφώσει την μνήμη 

των δύο Μεγάλων Πατέρων αυτής 

και Αρχιεπισκόπων Αλεξανδρείας, 

του Μεγάλου Αθανασίου, πρωταγωνιστή 

κατά του Αρειανισμού, 

και του Αγίου Κυρίλλου, 

πρωταγωνιστή 

κατά του Νεστοριανισμού 

και όρισε το συνεορτασμό

 τους στις 18 Ιανουαρίου.

Η Σύναξη των Αγίων

 Αθανασίου και Κυρίλλου 

ετελείτο στη Μεγάλη Εκκλησία.

Να σημειώσουμε τέλος, 

ότι ο Άγιος Κύριλλος,

 εορτάζεται και στις 9 Ιουνίου.

Μέρος της παλάμης του Αγίου Αθανασίου 

βρίσκεται στο Προσκύνημα 

Αγ. Νεκταρίου Καμαρίζης Λαυρίου. 

 Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου 

του Αγίου Αθανασίου βρίσκονται 

στις Μονές Ιβήρων,

 Ζωγράφου

 και Εσφιγμένου

 Αγίου Όρους, 

Μεγ. Σπηλαίου Καλαβρύτων,

 Προυσού Ευρυτανίας 

και Αγάθωνος Φθιώτιδος.


Απότμημα του Ιερού Λειψάνου

 του Αγίου Κυρίλλου βρίσκεται

 στη Μονή Μεγ. Σπηλαίου Καλαβρύτων.