Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022

ΒΙΝΤΕΟ - ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗΣ - Έρχεται πείνα - Γέροντας Βασίλειος Καυσοκαλυβίτης (Συμβουλές επιβίωσης).

 








Μια τρομερή προφητεία του 
Γέροντα Βασιλείου του Καυσοκαλυβίτη.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ο ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗΣ: ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΗΜΕΡΕΣ" - Κατοχικά  Νεα

Από το βιβλίο: Γέρων Βασίλειος Καυσοκαλυβίτης,

 Νουθεσίες – Διδαχές, Μέρος Α΄.

«Θὰ ἔρθει καιρός, ποὺ τὴν Ἑλλάδα 

θὰ κυβερνήσει κυβερνήτης, ποὺ ἐπισήμως 

θὰ δηλώνει ὅτι δὲν εἶναι ὀρθόδοξος χριστιανός.

Θὰ τὸ δεῖτε γρήγορα˙ θὰ κυβερνήσει γιὰ ἕνα διάστημα.

Ἐσεῖς νὰ μὴν τὸν πιστέψετε σὲ τίποτε, 

γιατί αὐτὸς καὶ οἱ συνεργάτες του 

θέλουν νὰ χτυπήσουν τὴ ρίζα τῆς Ὀρθοδοξίας

 καὶ ἔχουν ἤδη ἁπλώσει τὰ πλοκάμια τους.

Θέλουν νὰ χτυπήσουν ἀλύπητα τὴν πατρίδα μας,

 τόσο ἄσχημα

 ποὺ δὲν θὰ γνωρίζει ὁ ἄνθρωπος τὸν ἄνθρωπο.

Στὸ λίγο διάστημα, ποὺ θὰ κυβερνήσει αὐτὴ 

ἡ ἀλλόθρησκος κυβέρνηση, θὰ συμβοῦν παρὰ πολλὰ κακὰ 

καὶ ἄσχημα πράγματα.

Μὴν τοὺς δεχτεῖτε, μὴν κάνετε αὐτά, ποὺ θὰ σᾶς ποῦν,

 προκειμένου νὰ σᾶς σφραγίσουν.

Διῶξτε τους.

Ἄχ, ἄχ, ὁ στεναγμὸς θὰ εἶναι μεγάλος,


Θὰ θρηνοῦν καὶ δὲν θὰ ξέρουν

 τί νὰ κάνουν οἱ ἄνθρωποι.

Μὴν ἐξετάζεις χρόνο.


Σᾶς εἶπα˙ ἤγγικεν ὁ καιρός.


Θὰ κυριέψουν αὐτοὶ γιὰ ἕνα διάστημα.

Ὅμως, ὁ Θεός, μὴ μπορώντας νὰ βλέπει τὸ πλάσμα του 

νὰ ὑποφέρει, θὰ στείλει τοὺς Ἁγίους ἀγγέλους Του 

καὶ θὰ τοὺς καταστρέψει ὅλους.

Καὶ θ’ ἀνθίσει πάλιν ἡ ἀρχὴ τοῦ Χριστοῦ.

Οἱ ἄνθρωποι τοῦ Χριστοῦ θὰ ζήσουν 

καὶ θὰ βασιλεύσουν εἰς αἰώνας αἰώνων».



ΒΙΝΤΕΟ - AΓΙΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΣ Ο ΚΑΠΠΑΔΟΚΗΣ 1840-1924 - Ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης (1840-1924) και ο τάφος του στην Κέρκυρα.

Κατά τις δέκα το πρωί στις 16 Οκτωβρίου του 1924 ένα ακόμη καραβάνι Μικρασιατών προσφύγων καταφθάνει στην Κέρκυρα από την ΚαππαδοκίαΜέσα σε αυτούς ήταν ο Γέρων Αρσένιος Χατζηεφεντής (Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης) και ο μόλις λίγων μηνών Αρσένιος Εζνεπίδης (Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης) με την οικογένειά του.

Μικρασιάτες Πρόσφυγες στην Κέρκυρα

Εγκαταστάθηκαν στο Παλαιό Φρούριο ζώντας μέσα σε δύσκολες συνθήκες καίτοι οι Κερκυραίοι έδειξαν για μια ακόμη φορά την εγκάρδια συμπαράστασή τους με επικεφαλής τον Μητροπολίτη τους Αθηναγόρα και τον εφημέριο του ναού του Αγίου Γεωργίου π. Λυκούργο Παπαδόπουλο. Ο Γέρων Αρσένιος Χατζηεφεντής διέμεινε με την οικογένεια Εζνεπίδη. Αμέσως μετά την τακτοποίησή τους εξέφρασε την επιθυμία να προσκυνήσει τον Άγιο Σπυρίδωνα, τους τάφους των Αγίων Ιάσωνος και Σωσιπάτρου, την ιερά μονή Πλατυτέρας όπως και άλλους ναούς της πόλης, η οποία παρά το βάρος των χρόνων και των κακουχιών, πραγματοποιήθηκε. Λίγες ημέρες μετά ασθένησε. Ο γιατρός είπε ότι πρέπει να μπει στο νοσοκομείο, που ήταν εντός του Παλαιού Φρουρίου. Ο ίδιος προαισθανόταν το τέλος του. Δεν ήθελε να αποχωρισθεί τα πνευματικά του παιδιά όμως εκείνα τον πίεσαν για το καλό του και για το δικό τους (δεν ήθελαν να τον χάσουν), με τη βεβαιότητα ότι θα γίνει καλά και θα γυρίσει σύντομα κοντά τους. Όμως ο ίδιος τους είχε προειδοποιήσει από τα Φάρασα ότι «σαράντα μέρες στην Ελλάδα και μετά θα πεθάνω σε ένα νησί».

Ευρισκόμενος στην κλίνη του νοσοκομείου το βράδυ της 8ης Νοεμβρίου τον επισκέφθηκε η Παναγία. Ο ίδιος ο Γέρων Αρσένιος με δάκρυα χαράς διηγήθηκε την επομένη το πρωί στον ψάλτη του Πρόδρομο το γεγονός: «Ήρθε εδώ η Παναγία μας. Με πήγε στο Αγιονόρος και με γύρισε σε όλα τα μοναστήρια. Τί να σου πω, παιδί μου; Πάντως, όπως γνωρίζεις, ήθελα να το επισκεφθώ στη ζωή μου, αλλά δεν ήρθαν τα πράγματα βολικά. Μεγάλη χαρά πήρα χθες. Είκοσι μεγάλα μοναστήρια, ναούς βυζαντινούς, με εικόνες και λείψανα από όλους τους αγίους της Εκκλησίας, στα χώματά του θαμμένα και ξεχασμένα εκεί. Σκηνώματα αγίων που καλλιέργησαν την προσευχή και πότισαν τις σκήτες με δάκρυα και ιδρώτες για να μπορέσουν να σταθούν σε καιρούς δύσκολους, που έφεραν πολέμους και καταστροφές […]. Τί να σου πω και γι’ αυτές τις εικόνες του «Άξιον εστί», της Παραμυθίας, της Γερόντισσας, της Φοβεράς Προστασίας […]. Η καρδιά μου, όμως, έμεινε στην εσφαγμένη εικόνα των Ιβήρων. Αμάν, ομορφιά και χάρη! […]

Εργαστήριο προσευχής, παντού μικρά κελλιά και ασκηταριά, όπου ακατάπαυστα ακούς την προσευχή της καρδιάς και φεύγεις έχοντας πάρει στα ρούχα σου τα αρώματα του Παραδείσου, που βγαίνουν από το μοσχολίβανο και το αγνό μελισσοκέρι. […] Δεν ξέρω πόσες ώρες με κράτησε η χάρη της εκεί (σταυροκοπήθηκε ο Άγιος), μέχρι που ακούσαμε την καμπάνα τη μεγάλη των Ιβήρων με τον βαθύ της ήχο. Είχαν μπει στη Λειτουργία, όταν με έφερε πίσω στην Κέρκυρα αφήνοντας στο πέρασμά της την ευωδία που βγαίνει από το πανάγιο σώμα της.» (βλ. Ιερέως Γεωργίου Μάνου, Στο λιόγερμα της Ανατολής ένα Συναξάρι για τον Γέροντα Παΐσιο, Αμβούρο 2012, σ. 179-180).

Το ταξίδι αυτό ήταν το μεγάλο δώρο της Παναγίας στον Γέροντα Αρσένιο, σε ένα πιστό διάκονο του Ευαγγελίου, πριν πάρει τον δρόμο για το μεγάλο ταξίδι, για την αιωνιότητα.

Ο Πρόδρομος μετά από αυτή τη συγκλονιστική αποκάλυψη του Γέροντος πήρε την ευχή του, τον αποχαιρέτησε και τον άφησε να προσευχηθεί και να ξεκουραστεί. Την επομένη (10 Νοεμβρίου) νωρίς το πρωί τον βρήκε να έχει κλείσει τα μάτια του για πάντα και να κρατάει σφιχτά στα χέρια του τη μικρή λειψανοθήκη που περιείχε τεμάχιο λειψάνου του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Η ταφή του έγινε στο Δημοτικό Κοιμητήριο της Κέρκυρας με τη συνοδεία των πνευματικών του τέκνων και πολλών Μικρασιατών.

Ο Άγιος Αρσένιος γεννήθηκε στα Φάρασα της Καππαδοκίας το 1840. Οι γονείς ήταν άνθρωποι της μεσαίας τάξης, με αγάπη και φόβο Θεού. Απέκτησαν δύο παιδιά τον Βλάσιο και τον Θεόδωρο. Τα παιδιά από μικρά ορφάνεψαν, έχασαν και τους δύο γονείς τους. Τότε ανέλαβε τη φροντίδα τους η θεία τους, η αδελφή της μητέρας τους. Ο Θεόδωρος (Άγιος Αρσένιος) διασώθηκε σε μικρή ηλικία από πνιγμό δια θαύματος του Αγίου Γεωργίου. Το περιστατικό αυτό καθόρισε τη ζωή και των δύο παιδιών που δόθηκαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο στην Εκκλησία. Ο Βλάσιος εξελίχθηκε σε δεινό ιεροψάλτη και διδάσκαλο της βυζαντινής μουσικής φθάνοντας έως την Πόλη. Ο Θεόδωρος, αφού μορφώθηκε στη Νίγδη και μετά στη Σμύρνη, αφιερώθηκε στον Χριστό, αξιούμενος να καταστεί ένας γνήσιος φίλος των αγίων, οικείος του Θεού και εν τέλει να αναδειχθεί σε Άγιο της Εκκλησίας μας.

Είκοσι έξι ετών πήγε δόκιμος στην Ιερά Μονή Φλαβιανών του Τιμίου Προδρόμου στην Καισάρεια (Zincidere Kayseri) όπου εκάρη Μοναχός και έλαβε το όνομα Αρσένιος. Χειροτονήθηκε Διάκονος από τον Μητροπολίτη Καισαρείας Παΐσιο τον Β΄. Λόγω ελλείψεως κληρικών και δασκάλων στην περιοχή του άμεσα στάλθηκε στα Φάρασα. Εκεί, εκτός από τις ποιμαντικές του υποχρεώσεις έθεσε ξανά σε λειτουργία το σχολείο του χωριού.

Σε ηλικία τριάντα ετών περίπου χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος λαμβάνοντας την πνευματική πατρότητα και το οφφίκιον του Αρχιμανδρίτη. Η ζωή του ήταν λιτή και ασκητική. Τετάρτη και Παρασκευή παρέμενε έγκλειστος και προσευχόμενος. Υπήρξε μιμητής των μεγάλων ασκητών και οσίων της Εκκλησίας μας. Αναδείχθηκε με τη χάρη του Θεού σε θεραπευτή, θαυματουργό και άριστο πνευματικό ιατρό.

Χωρίς να κάνει διάκριση διάβαζε κάθε άρρωστο χριστιανό ή μωαμεθανό. Τον ενδιέφερε ο άνθρωπος και η πνευματική και σωματική του υγεία. Η φήμη του εξαπλώθηκε γρήγορα σε όλη την περιοχή. Έλληνες και Τούρκοι διέκριναν τα πνευματικά του χαρίσματα και έτρεχαν κοντά του για να λάβουν βοήθεια.

Είχε μεταφράσει πολλές περικοπές του Ευαγγελίου στα φαρασιώτικα, προκειμένου να το κατανοούν καλύτερα οι άνθρωποι που του είχε εμπιστευθεί ο Θεός. Στον ναό των αγίων Βαραχησίου και Ιωνά, όπου εφημέρευε, διάβαζε το Ευαγγέλιο πρώτα ελληνικά, ακολούθως φαρασιώτικα και μετά τουρκικά.

Είχε πληροφορηθεί από τον Θεό, χρόνια πριν, ότι οι Φαρασιώτες θα έφευγαν από τον τόπο εκείνο και τους έλεγε να κάνουν οικονομίες για τον δρόμο.

Ο θεοφόρος και διορατικός λευΐτης Αρσένιος Χατζηεφεντής επιπλέον θεώρησε χρέος του πριν πάρουν οι Φαρασιώτες τον δρόμο της προσφυγιάς να βαπτίσει όλα τα αβάπτιστα παιδιά, έτσι ώστε ό,τι και αν τους συμβεί να έχουν δεχθεί τον Χριστό και να έχουν αναγεννηθεί στην κολυμβήθρα του τόπου τους, δημιουργώντας έτσι ένα ακατάλυτο δεσμό με τη γη των πατέρων τους. Μεταξύ των παιδιών εκείνων που βάπτισε ήταν και ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης. Ήταν 7 Αυγούστου 1924. Κατά τη βάπτιση του έδωσε το όνομά του Αρσένιος (κοσμικό όνομα Αγίου Παϊσίου) με την πεποίθηση ότι αφήνει έναν άξιο διάδοχο στην καλογερική.

1958: Η α’ ανακομιδή λειψάνων του Αγίου Αρσενίου

Τον Οκτώβριο του 1958 ο π. Παΐσιος (Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης) έκανε την α΄ ανακομιδή. Τα λείψανα του Γέροντος Αρσενίου μεταφέρθηκαν από τον π. Παΐσιο στην Κόνιτσα και το 1970 στο γυναικείο Ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στη Σουρωτή. Εκεί ο Άγιος έκανε πολλά θαύματα. (Βλ.σχ. Γέροντος Παΐσίου Αγιορείτου, Ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης, εκδ. Ι. Ησυχαστηρίου Ευαγγ. Ιωάννης ο Θεολόγος, Σουρωτή Θεσσαλονίκης, 2001, σ. 6-9).

Η Ορθόδοξη Εκκλησία προέβη στην αγιοκατάταξη του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου στις 11 Φεβρουαρίου 1986.

1995: Η β΄ανακομιδή

Στις 8 Αυγούστου του 1995 πραγματοποιήθηκε από τον μακαριστό Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων Τιμόθεο η β΄ ανακομιδή. Προηγήθηκε τριετής διεξοδική έρευνα γιατί είχαν χαθεί τα στοιχεία του τάφου. Στην έρευνα αυτή συμμετείχε και ο γράφων. Ο π. Παΐσιος εκτός των ιερών λειψάνων είχε πάρει και την ταφόπλακα. Ο τάφος υπήρχε χωρίς σήμανση. Η έρευνα κινήθηκε προς δύο κατευθύνσεις. Τρεις άνθρωποι σε διαφορετικές χρονικές στιγμές επισκέφθηκαν τον π. Παΐσιο στο Άγιον Όρος, προκειμένου να πάρουν τη γνώμη του και να τους δοθούν κάποια στοιχεία. Πρώτος πήγε ο Αρχιμανδρίτης Ευθύμιος Δούης, τότε Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, δεύτερος ο Αρχιμ. Τιμόθεος Άνθης, τότε Γραμματέας της Ιεράς Μητροπόλεως και τρίτος ο κ. Φίλιππος Τζέκος, τότε φοιτητής της Θεολογικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Οι ανωτέρω συνάντησαν τον π. Παΐσιο, ο οποίος τους εξέφρασε τη χαρά του για την πρωτοβουλία αυτή, τους έδωσε τη συγκατάθεσή του και την ευχή του και τους είπε ότι ο τάφος του Αγίου Αρσενίου ήταν δίπλα και στην ίδια σειρά με τον τάφο του έτερου Καππαδόκου π. Γερμανού Κυριακίδη. Επιπλέον τους ανέφερε ότι θα βρουν και άλλα τεμάχια από το ιερό λείψανο του Αγίου Αρσενίου, διότι λόγω κακοκαιρίας την ημέρα που έκανε ο ίδιος την ανακομιδή (1958) δεν τα πήρε όλα. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε από τον γράφοντα έρευνα στο βιβλίο ταφών (ταφολόγιο) στο αρχείο του Δημαρχείου Κερκύρας. Εκεί, αξίζει να αναφέρουμε ότι τύχαμε της βοήθειας του αειμνήστου Αυγουστίνου Κογιεβίνα, πρώην Δημοτικού υπαλλήλου. Εντοπίστηκε η καταγραφή της ταφής του Αγίου Αρσενίου το 1924 καθώς και η αναφορά της ανακομιδής του έτους 1958. Με τον Αυγ. Κογιεβίνα επισκεφθήκαμε το Δημοτικό Κοιμητήριο και με βάση τα στοιχεία που είχαμε εντοπίσαμε με ακρίβεια τον τάφο. Πράγματι ήταν στην ίδια σειρά και δίπλα από τον τάφο του π. Γερμανού Κυριακίδη. Μετά τη συλλογή όλων των ανωτέρω έγινε η β’ ανακομιδή στις 8 Αυγούστου 1995. Παρών ήταν και ο Παντελής Τζέκος, ο μετέπειτα μοναχός Αρσένιος, ο οποίος κατά τις μαρτυρίες του παραβρέθηκε και στην πρώτη ανακομιδή με τον π. Παΐσιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μακαριστός Μητροπολίτης Τιμόθεος ήθελε να είναι απόλυτα σίγουρος για την ενέργεια αυτή, την οποία και πραγματοποίησε αφού πιστοποιήθηκε με τα παραπάνω στοιχεία η ταυτότητα του τάφου. Στη συνέχεια ανακαινίστηκε το μνήμα και φιλοτεχνήθηκε η ψηφιδωτή εικόνα του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου που βρίσκεται εντοιχισμένη στο προσκυνητάρι. Έκτοτε στο Δημοτικό Κοιμητήριο της Κέρκυρας, στις 10 Νοεμβρίου, εορτάζεται κατ’ έτος πανηγυρικά η μνήμη του. Μετά το πέρας της θείας λειτουργίας τελείται μικρά λιτανεία και διαβάζεται επί του τάφου η αρτοκλασία.

Τάφος Αγ. Αρσενίου στην Κέρκυρα

Βεβαίως καθ’ όλο το έτος πολλοί προσκυνητές επισκέπτονται τον τάφο του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου και προσκυνούν τεμάχια των ιερών λειψάνων του που φυλάσσονται στον παρακείμενο κοιμητηριακό ναό της Αναστάσεως.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Ιερέως Γεωργίου Μάνου, Στο λιόγερμα της Ανατολής ένα Συναξάρι για τον Γέροντα Παΐσιο, Αμβούργο 2012.
Γέροντος Παΐσίου Αγιορείτου, Ο Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης, εκδ. Ι. Ησυχαστηρίου Ευαγγ. Ιωάννης ο Θεολόγος, Σουρωτή Θεσσαλονίκης, 2001.

Πρώτη δημοσίευση: corfutvnews.gr







ΒΙΝΤΕΟ - Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ Η ΡΩΣΙΑ ΕΚΑΝΕ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ . - Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΡΔΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ .

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

ΒΙΝΤΕΟ - Άγιος Παΐσιος - Από τα Φάρασα στον Ουρανό - 3ο Επεισοδιο.

https://www.megatv.com/tvshows/596132/epeisodio-3-66/

ΒΙΝΤΕΟ - Το ΝΑΤΟ βρέθηκε δίπλα στη Ρωσία, αυτο δεν επετρεψε η Ρωσία .

























ΒΙΝΤΕΟ - ΠΑΤΗΡ ΣΑΒΒΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ - ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ - ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ...ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ - ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ - ΛΕΣΧΗ ΜΠΙΛΝΤΕΡΜΠΕΡΓΚ . Η ΟΜΙΛΙΑ ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ 14-12-1994 ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΑΡΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ.

        https://rumble.com/vvuqtz-53502551.html

Ανεξάρτητο Κουρδιστάν - Aλλάζει ο παγκόσμιος χάρτης - Ο χάρτης του κόσμου θα σχεδιαστεί με ένα καινούργιο κράτος. Οχι περιοχή, αλλά κράτος: Κουρδιστάν.

 Από το 1923, με τη Συνθήκη της Λοζάνης, η πατρίδα των Κούρδων μοιράστηκε στα τέσσερα και δόθηκε  σε Τουρκία, Ιράν, Συρία και Ιράκ.

Από τότε οι εθνικοαπελευθερωτικοί αγώνες των Κούρδων και οι εξεγέρσεις πνίγονταν στο αίμα. Αυτός ο αρχαίος πολιτισμός κυνηγήθηκε, έζησε καταπίεση, διώξεις, σφαγές.

Ο εξανδραποδισμός του από τους «διορισμένους» κατακτητές επιχειρήθηκε με όλους τους τρόπους και τις απαγορεύσεις. Η κουρδική γλώσσα κυνηγήθηκε όσο λίγες στην ιστορία της ανθρωπότητας. Οι Κούρδοι όμως ποτέ δεν έχασαν την ελπίδα της ανεξαρτησίας, έστω κι αν το τίμημα ήταν η ίδια τους η ζωή.

Ωστόσο στο κομμάτι του Κουρδιστάν που κατείχαν οι Ιρακινοί κάτι είχε αρχίσει να αχνοφαίνεται με τον πρώτο Πόλεμο του Κόλπου το 1992.

Τότε είχε σχηματιστεί κουρδική κυβέρνηση η οποία όμως δεν μπόρεσε να στεριώσει και να εξελιχθεί λόγω της σκληρής, βάρβαρης επίθεσης των μπααθιστών του δικτάτορα Σαντάμ Χουσεΐν.

Μετά τον δεύτερο Πόλεμο του Κόλπου, το 2003, αυτό το κομμάτι του Κουρδιστάν απελευθερώθηκε και μετά το 2005 με το ιρακινό σύνταγμα αναγνωρίστηκε η «ομόσπονδη κουρδική κυβέρνηση», όπως περιγράφηκε συνταγματικά.

Παρά τα ιστορικά εγκλήματα κατά τη γενοκτονία της Βαγδάτης από τον Σαντάμ, οι Κούρδοι με πάθος υποστήριζαν ένα ομόσπονδο Ιράκ όπου όλοι -σουνίτες, σιίτες, Κούρδοι και όλες οι εθνοτικές ή θρησκευτικές μειονότητες- θα μπορούσαν να ζήσουν δημοκρατικά και ειρηνικά.

Αλλά η κυβέρνηση της Βαγδάτης, που την πλειοψηφία της ήλεγχαν πλέον οι σιίτες, επέλεξε να κρατήσει επιθετική πολιτική ενάντια σε όλους τους «διαφορετικούς» και «αλλόθρησκους» και βέβαια δεν κράτησε ποτέ μέχρι σήμερα καμία από τις συνταγματικές δεσμεύσεις απέναντι στην κουρδική κυβέρνηση. Βάσει του Συντάγματος, επί παραδείγματι, το 13% των κερδών του πετρελαίου όλου του Ιράκ έπρεπε να δίνεται στην κουρδική κυβέρνηση.

Αυτό δεν έγινε ποτέ, στο όνομα ενός «σατανικού» πολιτικού σχεδίου: αν δεν πληρώνονταν ή αν εξανεμίζονταν οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων, της αστυνομίας και του στρατού, θα στρεφόταν οι πολίτες κατά της κουρδικής κυβέρνησης.

Οχι μόνο δεν αγανάκτησαν οι πολίτες, αλλά συσπειρώθηκαν γύρω από την κυβέρνηση και τον πρόεδρο του Κουρδιστάν, Μεσούτ Μπαρζανί.

Και βήμα βήμα, παρά τις δυσκολίες, δημιουργήθηκε μια σύγχρονη, «ευρωπαϊκή» και με δημοκρατικές προδιαγραφές ομοσπονδία που όχι μόνο δεν μπορεί να συγκριθεί με καμία χώρα της Μέσης Ανατολής, αλλά «κοντράρεται» στα ίσια με τις πιο εξελιγμένες ευρωπαϊκές χώρες.

Μετά τις εκλογές συμμετέχουν στην κυβέρνηση όλα τα κόμματα που έχουν μπει στο Κοινοβούλιο, στο οποίο υπάρχουν πάντα δύο έδρες για τις μειονότητες εκείνες που δεν εξασφάλισαν ποσοστό εισόδου στη Βουλή.

Με αυτόν τον τρόπο όλες οι εθνικές και θρησκευτικές μειονότητες έχουν εκπρόσωπό τους στο Κοινοβούλιο αλλά και στην κυβέρνηση – ένα σύστημα μοναδικό ανά τον κόσμο. Επίσης διδάσκονται επίσημα οκτώ μητρικές γλώσσες.

Η κουρδική κυβέρνηση αναγνωρίζει όλες τις θρησκείες (μουσουλμάνους, χριστιανούς ορθόδοξους και καθολικούς, Εζιντί, Μανδαίους, Ασσύριους κ.ά.) και όλων οι θρησκευτικές γιορτές είναι επίσημες για όλο τον λαό του Κουρδιστάν.

Αυτός ο σεβασμός στη διαφορετικότητα των ανθρώπων και των πολιτών ενοχλεί τις χώρες της Μέσης Ανατολής, όχι μόνο διότι δεν «σηκώνουν» τέτοιες δημοκρατικές λειτουργίες αλλά και διότι φοβούνται τον αντίκτυπο στα δικά τους καθεστώτα από τέτοια «κακά» παραδείγματα.

Και κυρίως «φοβούνται» οι γειτονικές χώρες που έχουν υπό την κατοχή τους από ένα κομμάτι του Κουρδιστάν. Δεν ήθελαν αυτή η κουρδική κυβέρνηση να επιτύχει. Το 2014 στόχος των τζιχαντιστών του «Ισλαμικού κράτους» ήταν αυτή ακριβώς η κυβέρνηση. Μάρτυρας, τα γεγονότα στη Μοσούλη.

Εκεί βρισκόταν 60.000 ιρακινός στρατός, με σύγχρονα όπλα και άρματα. Ενας στρατός που όχι μόνο δεν πολέμησε όταν επιτέθηκαν οι τζιχαντιστές, αλλά άφησε στα χέρια τους όλο τον οπλισμό και τράπηκε σε φυγή.

Και βρέθηκε ο ISIS με σύγχρονα όπλα και με τα δισεκατομμύρια δολάρια που είχαν οι τράπεζες, και αρχίσανε οι επιθέσεις σε περιοχές του Κουρδιστάν.

Ο κουρδικός στρατός, οι πεσμεργκά, που έχουν γίνει πια θρύλος, ηρωικά αντιστάθηκαν – θυσία και αίμα. Σκοτώθηκαν 6.000 και πάνω από 10.000 τραυματίστηκαν, όμως δεν λύγισαν.

Ηταν κοντά στο όνειρο μιας ζωής και δεν θα άφηναν σε κανέναν να τους το διαλύσει. Ετσι, έδιωξαν του τζιχαντιστές από το Κουρδιστάν.

Τι έκανε η κυβέρνηση της Βαγδάτης; Ούτε βοήθησε αλλά εμπόδισε κιόλας όσες χώρες επιθυμούσαν να στείλουν όπλα στους πεσμεργκά! Το Κουρδιστάν τα κατάφερε, και άνοιξε την αγκαλιά του σε ένα εκατομμύριο πρόσφυγες, άσχετα με τη θρησκεία του καθενός.

Ο Πάπας δήλωσε: «Ευχαριστούμε τη μοναδική περιοχή που φιλοξενεί χριστιανούς». Να σημειωθεί ότι το Βατικανό έχει εκπρόσωπό του εδώ και πολλά χρόνια στο Κουρδιστάν και υποστηρίζει επίσημα την ανεξαρτησία.

Σήμερα αναγνωρίζουν όλοι τη δύναμή του. ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα και κράτη της Ευρωπαϊκής Ενωσης ήδη έχουν εκεί προξενεία και διπλωματικά γραφεία.

Δυνατές χώρες της περιοχής, όπως Σαουδική Αραβία, Ιορδανία, Εμιράτα, Ισραήλ, υποστηρίζουν τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου κουρδικού κράτους.

Οσο για το Ιράκ, ισοπεδώθηκε από τις συγκρούσεις μεταξύ σουνιτών και σιιτών αλλά και τζιχαντιστών. Και όλα δείχνουν ότι εκεί δεν πρόκειται να ζήσουν ειρηνικά οι λαοί.

Ο πρόεδρος του Κουρδιστάν, Μπαρζανί, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα και στις 25 Σεπτεμβρίου θα γίνει το δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία.

Και παράλληλα θα υπάρχει ερώτημα στους κατοίκους των «αμφισβητούμενων» περιοχών αν θέλουν να «ανήκουν» στο Κουρδιστάν. Είναι περιοχές που η κυβέρνηση της Βαγδάτης αμφισβητεί την «κουρδικότητά» τους, όπως το Κιρκούκ, η Σεγκάλ κ.ά.

Η περιοχή Νινόβα, που είναι ακριβώς πάνω στα σύνορα Κουρδιστάν και Ιράκ με πέντε μεγάλες φυλές (Αραβες, χριστιανοί, σουνίτες), έχει δηλώσει πως θέλει να συμμετάσχει στο δημοψήφισμα.

Το ίδιο και πολλές χιλιάδες Αραβες χριστιανοί και άλλοι μη μουσουλμάνοι από περιοχές του Ιράκ και της Συρίας που θέλουν να περάσουν στο καινούργιο κράτος που ανατέλλει. Οπως δείχνουν οι μετρήσεις, το 80% με 90% είναι υπέρ της ανεξαρτησίας και της ολοκληρωτικής αποδέσμευσης.

Αυτό σημαίνει ότι παύει πια η Συνθήκη της Λοζάνης και θα είναι το πρώτο πλήγμα στους «αποικιοκράτες» όλου του Κουρδιστάν.

Τι θα είναι αυτό το νέο κράτος; Το όγδοο σε πλούτο πετρελαίου στον ΟΠΕΚ, γι’ αυτό οι παγκόσμιοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι ο παγκόσμιος ενεργειακός χάρτης πρέπει να φτιαχτεί από την αρχή.

Τα κοιτάσματα του Κουρδιστάν βρίσκονται πιο κοντά στον φλοιό της γης γι’ αυτό η εξόρυξή τους είναι εύκολη.

Επίσημες μελέτες αναφέρουν ότι στο έδαφος αυτού του ανεξάρτητου κομματιού υπάρχουν 45 εκατ. βαρέλια πετρέλαιο, δηλαδή περισσότερο απ’ ό,τι στο Κατάρ και στην Αλγερία.

Και για να αντιληφθούμε τα μεγέθη, σε Γκαμπόν, Ινδονησία, Ισημερινό, Αγκόλα, Αλγερία το σύνολο είναι 35 εκατ. βαρέλια. Το 31% του πετρελαίου όλου του Ιράκ βρίσκεται σε κουρδικά εδάφη – καθημερινά φεύγουν από το Κουρδιστάν προς το Ιράκ 550 χιλιάδες βαρέλια τα οποία πωλούνται από τις εθνικές πετρελαϊκές εταιρείες ΣΟΜΟ χωρίς όμως να δίνονται στο Κουρδιστάν τα χρήματα που αναλογούν από τις πωλήσεις.

Το ανεξάρτητο Κουρδιστάν δεν θα βασίζεται μόνο στον πετρελαϊκό του πλούτο, αλλά και στο φυσικό αέριο και στο εύφορο έδαφός του, που το διασχίζει ένα από τα μεγαλύτερα ποτάμια της Μεσοποταμίας, ο Τίγρης. Ηδη γίνεται εξαγωγή πατάτας στη Ρωσία και διαφόρων λαχανικών σε γειτονικές χώρες.

Το δημοψήφισμα θα είναι ορόσημο για όλους τους Κούρδους. Αλλά και το βλέμμα όλου του κόσμου είναι στραμμένο εκεί. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη δηλώσει την υποστήριξή τους στην κουρδική κυβέρνηση, ο Μπαρζανί είναι επίσημος προσκεκλημένος σ’ αυτές και οι διπλωματικές επαφές έντονες. Δυστυχώς, η Ελλάδα ακόμη δεν έχει καταθέσει την πολιτική της άποψη και στάση.

Τζεμίλ Τουράν - Συγγραφέας - Δημοσιογράφος.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΟΥΡΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ - Ο συνολικός πληθυσμός των Κούρδων δεν έχει μέχρι σήμερα ποτέ με ακρίβεια υπολογισθεί, σαφέστατα για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Τα αποικιακά κράτη (Τουρκία, Ιράν, Ιράκ, Συρία) προσπαθούσαν ανέκαθεν να εμφανίσουν τον αριθμό των Κούρδων που ζουν στα εδάφη τους μικρότερο από τον πραγματικό. Αν και η λέξη Κουρδιστάν σημαίνει «πατρίδα των Κούρδων», εκατομμύρια Κούρδοι ζουν σήμερα μακριά από τις πατρογονικές τους εστίες.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΟΥΡΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ

του Τζεμίλ Τουράν

Şerefxan Bedlîsî

 Η φωτογραφία απεικονίζει τον Σερέφ Χαν και το βιβλίο του  « Σερεφνάμε » Ιστορί των Κούρδων Εκδ. 1597

 Ο συνολικός πληθυσμός των Κούρδων δεν έχει μέχρι σήμερα ποτέ με ακρίβεια υπολογισθεί, σαφέστατα για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Τα αποικιακά κράτη (Τουρκία, Ιράν, Ιράκ, Συρία) προσπαθούσαν ανέκαθεν να εμφανίσουν τον αριθμό των Κούρδων που ζουν στα εδάφη τους μικρότερο από τον πραγματικό. Αν και η λέξη Κουρδιστάν σημαίνει «πατρίδα των Κούρδων», εκατομμύρια Κούρδοι ζουν σήμερα μακριά από τις πατρογονικές τους εστίες. Για λόγους τόσο πολιτικούς όσο και οικονομικούς, τα κράτη της περιοχής προσπαθούν με κάθε τρόπο από τις αρχές του 20ού αι. να αλλάξουν το δημογραφικό χάρτη της γης του Κουρδιστάν. Το σαρωτικό μεταναστευτικό ρεύμα οφείλεται στους συνεχείς πολέμους κατά των Κούρδων, στους πολέμους μεταξύ των κρατών στα οποία έχει διαμελιστεί η ιστορική γη του Κουρδιστάν και στη –συνακόλουθη– μόνιμη οικονομική καχεξία.

Παρ’ όλες, πάντως, τις εγγενείς δυσκολίες είναι δυνατή μια κατά προσέγγιση εκτίμηση του κουρδικού πληθυσμού. Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της Τουρκίας, ο κουρδικός πληθυσμός σε 21 πόλεις του Κουρδιστάν Τουρκίας, όπου οι Κούρδοι ακόμη αριθμούν το 95% του συνολικού πληθυσμού, ανέρχεται σε 14,6 εκατ. Συγχρόνως, οι Κούρδοι αποτελούν πλειοψηφία και σε πόλεις της Τουρκίας που δεν ανήκουν στο ιστορικό Κουρδιστάν, στις οποίες είχαν βίαια εκτοπισθεί οι πρόγονοί τους κατά κύματα. Πρόκειται για τις πόλεις Cihanbeyli, Kulu, Bala, Haymana, Koçhisar, Polatlı, τις πόλεις της περιοχής Çarsamba Ovası στη Μαύρη Θάλασσα, τις πόλεις Nazilli, Birecik, καθώς και αυτές της περιοχής Çukurova στα νοητά «σύνορα» Κουρδιστάν Τουρκίας και Τουρκίας. Το τουρκικό κράτος πλέον αποδέχεται ότι στη δυτική Τουρκία ζουν περίπου 10 εκατομμύρια Κούρδοι. Ο πρώην πρόεδρος της Τουρκίας, Τουργκούτ Οζάλ είχε δηλώσει ότι στη χώρα ζουν l2 εκατομμύρια Κούρδοι. Ο Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ έχει επισήμως μιλήσει για 10 εκατομμύρια. Ο Ερμάν Σαχίν, πρώην υπουργός Επικρατείας τη δεκαετία του 1980 στην κυβέρνηση Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, έχει πει ότι οι Κούρδοι αριθμούν l5 εκατομμύρια στην Τουρκία (σχετική δήλωση στην εφημερίδα Milliet, 16.12.1991) .Όμως, ανάλυση της τελευταίας απογραφής και εκτιμήσεις Κούρδων επιστημόνων και πολιτικών οργανώσεων οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι Κούρδοι στην Τουρκία ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια. Αντιστοίχως, οι Κούρδοι του Ιράν αγγίζουν τα 10 εκατ., οι Κούρδοι του Ιράκ ξεπερνούν τα 4 εκατ., οι Κούρδοι που ζουν στις κουρδικές περιοχές και διάφορες αραβικές πόλεις της Συρίας ξεπερνούν τα 3 εκατ. Εάν στους παραπάνω συνυπολογισθούν οι περίπου ένα εκατ. Κούρδοι που ζουν σε κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, οι περίπου 100.000 του Λιβάνου και οι περίπου 800.000-900.000 Κούρδοι μετανάστες που ζουν στην Ευρώπη, συμπεραίνουμε ότι ο συνολικός αριθμός των Κούρδων ανέρχεται σε 40 εκατ. ανθρώπους.

                                                                             ΙΣΤΟΡΙΑ

Σύμφωνα με σειρά επιστημονικών ερευνών, οι Κούρδοι είναι ιστορικά από τους παλαιότερους λαούς της περιοχής. Υπάρχει μια τεράστια σχετική βιβλιογραφία σε πάρα πολλές γλώσσες. Πάμπολλοι επιστήμονες –αρχαιολόγοι, ιστορικοί, φιλόλογοι, γλωσσολόγοι, εθνολόγοι κ.λπ.– έχουν εγκύψει με το ερευνητικό τους έργο στην ταυτότητα των Κούρδων και του Κουρδιστάν. Μπορεί να διαφωνούν σε διάφορα επιμέρους θέματα, αλλά όλοι συμφωνούν σε ένα πράγμα: ότι ο πολιτισμός των Κούρδων έλκει τις ρίζες του στο 3000 π.X. και έχει σφραγίσει το μεγάλο πολιτισμό της Μεσοποταμίας και των γύρω περιοχών.

Σύμφωνα με ένα από τα συμπεράσματα των επιστημόνων, γλωσσικά και ιστορικά οι αρχαίες φυλές των Σουβαρίων (Subari), των Ουρίων (Hurri), των Λούλου (Lulu), των Γκούτι (Guti), των Κασσιτών (Kasi) και των Χαλδαίων (Haldi ή Urartu) είναι προπάτορες των Κούρδων. Το 3000 π.Χ. πατρίδα των Σουβαρίων ήταν η Άνω Μεσοποταμία και η ευρύτερη περιοχή της σημερινής Μουσούλης. Σε δυο επιγραφικές στήλες του 2000 π.Χ. που βρέθηκαν στην περιοχή αναφέρεται ότι η «χώρα του νερού» – που πιθανότητα είναι η χώρα των Σουβαρίων – συνορεύει με την πόλη Καρυτάκα. Ο Ξενοφών το 401 π.Χ. στην «Κύρου Ανάβαση» αναφέρει ότι συνάντησε τους «Καρδούχους», δηλ. τους κατοίκους της Καρντάκα, βόρεια της Μοσούλης και ανατολικά του Τίγρη.

                                                                         Ο Ξενοφών

Αυτοί οι Καρδούχοι ήταν οι Σουβάριοι, πρόγονοι των Κούρδων. Γράφει σχετικά στο τρίτο βιβλίο του, «Κάθοδος των Μυρίων» ο Ξενοφών: «…Προς δυτικά, πέρα από το ποτάμι, βρίσκεται ο δρόμος που οδηγεί στη Λυδία και την Ιωνία, ενώ εκείνος που περνά μέσα από τα βουνά και κατευθύνεται βόρεια, οδηγεί στη χώρα των Καρδούχων. Γι’ αυτούς, λένε πως κατοικούν πάνω στα βουνά, πως είναι ικανοί πολεμιστές και πως δεν πειθαρχούν στο μέγα Βασιλιά. Όταν κάποτε τους επιτέθηκε ο στρατός του Βασιλιά με 120.000 άνδρες, κανένας δεν γύρισε πίσω, παρά όλοι χάθηκαν, όλοι, στη δύσβατη και ορεινή χώρα».

Οι Μάρδοι (Mαrd) πρόγονοι των Μήδων ζούσαν στο Κουρδιστάν, στα ανατολικά της λίμνη Ούρμιγιε. Σχετικές αναφορές βρίσκουμε στον Ξενοφώντα και τον Στράβωνα. Πολεμικός λαός όπως και οι Πέρσες, οι Μήδοι ξεκίνησαν από τα ανατολικά, προσπέρασαν την Κασπία Θάλασσα και έφθασαν μέχρι το όρος Ζάγρος – στο σημερινό Κουρδιστάν Ιράκ– από το οποίο στη συνέχεια απλώθηκαν, ακολουθώντας την κατεύθυνση της οροσειράς, βορειοδυτικά και νοτιοδυτικά. Στην πορεία αναμείχθηκαν με τους Κούρδους. Ο Πολύβιος γράφει σχετικά με αυτήν την ανάμειξη ότι οι Κίρτιοι (ή Κούρδοι) είχαν προσληφθεί ως σφενδονιστές στο στρατό των Περσών κατά τη διάρκεια των πολέμων εναντίον του Σελευκίδη Αντιόχου Γ’. Σήμερα οι περισσότεροι Κούρδοι, που ονομάζονται Κουρμαντζί και μιλούν τη διάλεκτο Κουρμάντζ, είναι επίγονοι της ένωσης των δυο λαών (Kurd + Mard ή Κούρδος + Μαρδος) .

Το 633 μ.Χ. οι αραβικές στρατιές άρχισαν να καταλαμβάνουν περιοχές που ανήκαν στο Κουρδιστάν και την Περσία. Σε αραβικά κείμενα που εξιστορούν τους πολέμους των χρόνων εκείνων, αναφέρονται λεπτομέρειες για τα διάφορα κουρδικά βασίλεια και τους Κούρδους. Οι Άραβες δεν κατέκτησαν εύκολα την περιοχή. Πολλές φορές, άμαχοι Κούρδοι, προκειμένου να μην υποταχθούν, εγκατέλειπαν τα σπίτια τους και κατέφευγαν στα βουνά. Σε άλλες περιπτώσεις, κάποιες περιοχές κατακτήθηκαν ύστερα από σκληρές μάχες και σε άλλες κάποιες πέρασαν στη δικαιοδοσία των Αράβων, ύστερα από συμβιβασμούς και συμφωνίες που οδηγούσαν σε ειρηνευτικές συνθήκες. Ένας από τους Κούρδους βασιλιάδες που πολέμησε στο πλευρό των Αράβων εναντίον των Ευρωπαίων (750-755) ήταν και ο Σελαχατινί Εγιουμπί, ο γνωστός Σαλαντίν που σύντριψε τον Ριχάρδο Α’ τον Λεοντόκαρδο στη Γ’ Σταυροφορία.

                                                             O  Σελαχατινί Εγιουμπί

 Τον 12o αι. νομάδες από τη Μογγολία κατέβηκαν μέχρι την Περσία, την οποία και κατέλαβαν. Στη συνέχεια, οι Τούρκοι νομάδες επεκτάθηκαν δυτικά και έφθασαν πέρα από την Κωνσταντινούπολη. Οι ιστορικές μάχες μεταξύ Οθωμανικής και Περσικής αυτοκρατορίας είχαν ως αποτέλεσμα το 1514 τα περισσότερα από τα εδάφη των Περσών να περάσουν σε οθωμανικό έλεγχο. Το 1639, με τη συμφωνία Κασρί- Σιρίν, διαμελίστηκε για πρώτη φορά το Κουρδιστάν. Από ιστορικά κείμενα της εποχής διαπιστώνεται ότι ο κουρδικός λαός ποτέ δεν αναγνώρισε αυτήν τη διαίρεση,. όπως άλλωστε ούτε τον επόμενο σε τέσσερα κομμάτια τεμαχισμό που ισχύει μέχρι τις ημέρες μας.

                                                                            Αχμεντέ Χανί

 Η έννοια της εθνικής συνείδησης είναι παρούσα σε πάμπολλα κείμενα της κλασικής κουρδικής λογοτεχνίας. Ο μεγάλος Κούρδος συγγραφέας Αχμεντέ Χανί που έζησε στο βόρειο Κουρδιστάν (1650-1706) έχει κληροδότησε τρία σημαντικά έργα: «Mem u Zin», «Nubar», «Aqida Imane». Το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο του έργου «Mem u Zin» – που θεωρείται από τα αριστουργήματα της κουρδικής λογοτεχνίας και από τα καλύτερα έργα της Ανατολής– είναι ότι, παρ’ όλο που γράφθηκε πριν από 300 χρόνια, αναφέρεται στην αγάπη για την πατρίδα και το δράμα του κουρδικού λαού από τότε που το Κουρδιστάν χωρίστηκε μεταξύ Οθωμανικής και Περσικής Αυτοκρατορίας.

                                                                              «Mem u Zin»

 Η πρώτη μεγάλη εθνική, κουρδική εξέγερση έγινε το 1806 στη Σουλεϊμανίγιε. Οι Κούρδοι αντιτάχθηκαν στους Οθωμανούς υπό την ηγεσία του Αμπντουραχμάν Πασά. Από τότε, η μια εθνική εξέγερση ακολούθησε την άλλη. Αρκετές πέτυχαν το στόχο τους και για κάποια χρονικά διαστήματα κομμάτια του Κουρδιστάν βρέθηκε υπό τον έλεγχο των Κούρδων. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία ποτέ δεν κατάφερε μέχρι τη διάλυσή της να ελέγξει απόλυτα το τμήμα του Κουρδιστάν που κατείχε και μάλιστα πολλές φορές αναγκάστηκε να αποδεχθεί την ανεξάρτητη αυτοδιοίκηση κάποιων περιοχών ή να συμβιβασθεί με την τοπική κουρδική ηγεσία.


                                                                     Σεγίχ Μαχμούτ Μπερζεντζί

Επικεφαλής των εξεγέρσεων ήταν θρησκευτικοί ηγέτες και φεουδάρχες. Μέχρι και το 19ο αι. η Οθωμανική και η Περσική Αυτοκρατορία συνεργάζονταν κάθε φορά που ξεσπούσαν κουρδικές εξεγέρσεις. Εάν μελετήσουμε την Ιστορία θα διαπιστώσουμε ότι τον 19ο αι. οι εξεγέρσεις των Κούρδων ήταν σφοδρότερες σε διάρκεια και ένταση από αυτές της ίδιας περιόδου στα Βαλκάνια, παρ’ όλο που στην περίπτωση των Βαλκανίων, οι Οθωμανοί δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μόνον τον ντόπιο πληθυσμό, αλλά τη Ρωσία, την Αυστρία και την Αγγλία ως συμμάχους των εξεγερμένων.

Το 1923 η γη του Κουρδιστάν χωρίστηκε με τη Συνθήκη της Λωζάννης σε τέσσερα κομμάτια. Οι Κούρδοι αποκλείστηκαν από τη διάσκεψη, οι συμφωνίες έγιναν ερήμην και παρά τη θέλησή τους και, όπως ήταν φυσικό, ο κουρδικός λαός δεν αναγνώρισε ποτέ αυτήν τη συνθήκη.

Το 1937 υπογράφτηκε η συμφωνία του Σαδααμπάτ, στο ομώνυμο παλάτι της Τεχεράνης. Η συμφωνία, την οποία υπέγραψαν η Τουρκία, το Ιράν και το Ιράκ, αφορούσε τη συνεργασία των τριών κρατών απέναντι στον «κοινό εχθρό» που ήταν οι Κούρδοι. Το 1955, η συμφωνία του Σααδαμπάτ μετονομάσθηκε σε συμφωνία της Βαγδάτης. Τότε, μετά από τις εξελίξεις που διαδραματίστηκαν στο εσωτερικό του Ιράκ, η Βαγδάτη αποχώρησε από τη συμφωνία, ύστερα από έντονες διαφωνίες μεταξύ των τριών κρατών. Παρ’ όλα αυτά, το κομμάτι της συμφωνίας που αφορούσε την ύπαρξη του «κοινού εχθρού», όπως αποδείχθηκε, δεν ατόνησε αλλά συνεχίζει να βρίσκεται σε ισχύ μέχρι σήμερα.

                                                 http://www.cemilturan.gr/