Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022

Η ιστορία και οι θεωρίες συνωμοσίας του USS Eldridge που εντάχθηκε στο ΠΝ ως Α/Τ Λέων και το Πείραμα της Φιλαδέλφειας.

 

Το 1943 εικάζεται πως έλαβε χώρα ένα από τα γνωστότερα πειράματα “εξαφάνισης” στόχου από τα ραντάρ, γνωστό ως πείραμα της Φιλαδέλφεια. Από την ομώνυμη πόλη των Η.Π.Α όπου και υποτίθεται πως έλαβε χώρα, το πολεμικό ναυτικό των Η.Π.Α κατάφερε να “εξαφανίσει” ένα ολόκληρο πλοίο (USS Eldridge) “βομβαρδίζοντας” το με πανίσχυρα ηλεκτρομαγνητικά πεδία, στις 28 Οκτωβρίου 1943. Όλα τα ανωτέρω όμως, κινούνται στη σφαίρα της συνωμοσιολογίας. Αυτό που αποτελεί πραγματικότητα ωστόσο, είναι πως το Eldridge, πέρασε στα χέρια του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και μετονομάστηκε σε Α/Τ Λέων.

 Η ιστορία του USS Eldridge (Υπήρξε 1 από τα 4 αντιτορπιλικά της κλάσης Cannon που δόθηκαν στο Ελληνικό Π.Ν. και έγιναν γνωστά ως «τα θηρία»: «Αετός», Ιέραξ», «Πάνθηρ» και «Λέων») αρχίζει να γίνεται ευρύτερα γνωστή κυρίως χάρις στο βιβλίο του πολυσχιδούς συγγραφέα Charles Berlitz, που αποτελεί (ως ένα βαθμό) και πρωτογενές υλικό ερευνάς δεδομένου πως ο συγγραφέας ισχυρίζεται ότι έχει μιλήσει ο ίδιος με πρωταγωνιστές της ιστορίας. Ο τίτλος του βιβλίου είναι “Philadelphia Experiment – Project Invisibility” το οποίο έχει μεταφραστεί στα ελληνικά και κυκλοφόρησε στη χώρα μας στις αρχές της δεκαετίας του 80. 

Η «φήμη» του USS Eldridge όμως, πάει αρκετά πιο πίσω. Ο  Morris K. Jessup ισχυρίστηκε το 1955 πως έλαβε γνώση του «πειράματος» μέσω μιας σειρά επιστολών που έλαβε από τον Carlos Miguel Allende. Ο Jessup ήταν ένας από τους γνωστότερους «ουφολόγους» της εποχής του.

Τον ίδιο χρόνο, εκδίδει το βιβλίο του «The Case for the UFO». Αν και αρχικά ο Jessup δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία στα γράμματα του Allende, το 1957 θα κληθεί από το Γραφείο Ερευνών του Ναυτικού(ONR), όπου θα ερωτηθεί για το βιβλίο του που είχε αποσταλεί ανώνυμα στο ONR και περιείχε χειρόγραφες προσθήκες από 3 διαφορετικά άτομα, αναφορικά με το υποτιθέμενο πείραμα της Φιλαδέλφειας. Ο Jessup φέρεται να αναγνώρισε και τους τρεις γραφικούς χαρακτήρες και τους απέδωσε στον Allende. Το ONR εκτύπωσε 127 αντίγραφα του «The Case for the UFO» μαζί με τις ιδιόχειρες σημειώσεις (Varo edition). Από το σημείο αυτό, το «Πείραμα της Φιλαδέλφειας» γίνεται μέρος της mainstream κουλτούρας. Το 1957 θα εκδώσει το sequel του βιβλίο του με τίτλο αυτή τη φορά «The Expanding Case for the UFO.» Ο Jessup θα αυτοκτονήσει το 1959, όντως σε κακή ψυχολογική κατάσταση λόγω του διαζυγίου του το 1958 και της έλλειψης ενδιαφέροντος για την έκδοση άλλων βιβλίων του. Σύμφωνα με τις θεωρίες συνωμοσίας, η «αυτοκτονία» σκηνοθετήθηκε για να μην προβεί σε νέες αποκαλύψεις.

Ο Carlos Miguel Allende (πραγματικό όνομα Carl Meredith Allen), ισχυρίστηκε ότι ήταν μέλος του πληρώματος του SS Andrew Furuseth που την ημερομηνία του «πειράματος», υποτίθεται πως βρισκόταν στη Φιλαδέλφεια. Ο Allen ανέφερε στον Jessup ότι ήταν αυτόπτης μάρτυρας του περιστατικού.

Στη πραγματικότητα όμως, αν και ο Allen ήταν όντως μέλος του πληρώματος, το SS Andrew Furuseth βρισκόταν σε αποστολή κομβόι (UGS 22) από τις 25 Οκτωβρίου έως τις 22 Νοεμβρίου 1943, με προορισμό τo Πορτ Σάιντ.

Το 1969, ο Allen επισκέφθηκε τα γραφεία της Varo και ζήτησε ένα αντίγραφο της έκδοσης του ONR. Στη συνέχεια πήγε στα γραφεία της Οργάνωσης Έρευνας Εναέριων Φαινομένων (APRO) στην Αριζόνα, όπου ομολόγησε ότι όλη η ιστορία ήταν μια δικιά του φάρσα.

Όλες οι λέξεις, οι φράσεις και οι προτάσεις που υπογραμμίζονται στις επόμενες σελίδες με καφέ μελάνι είναι λανθασμένες. Η παρακάτω σελίδα και το επάνω μέρος των ακόλουθων ήταν και είναι το πιο τρελό πακέτο ψεμμάτων που έγραψα ποτέ. Ο σκοπός; Να ενθαρρυνθεί η έρευνα του ONR και να αποθαρρυνθεί ο καθηγητής Morris K. Jessup να προχωρήσει περαιτέρω με έρευνες που πιθανώς θα οδηγήσουν σε πραγματική έρευνα. Τότε φοβόμουν την αόρατο και την έρευνα πεδίου. Τώρα πια όχι »

Ο Allen πέθανε το 1994 και στα χρόνια που μεσολάβησαν, συνέχισε να στέλνει γράμματα με ανάλογο περιεχόμενο προς κάθε ενδιαφερόμενο, που πολλές φορές αναιρούσαν το ένα το άλλο.

Σύμφωνα με τη θεωρία του Πειράματος της Φιλαδέλφεια, στις 28 Οκτωβρίου του 1943, το αντιτορπιλικό «US Eldridge» με το πλήρωμά του εξαφανίστηκε με τη χρήση ηλεκτρομαγνητικών πεδίων από τη ναυτική βάση της Φιλαδέλφειας και εμφανίστηκε στη ναυτική βάση του Νόρφολκ της Βιρτζίνια, 350 χιλιόμετρα μακριά από τη βάση του. Αμέσως μετά επανήλθε με τον ίδιο αόρατο τρόπο στη Φιλαδέλφεια. Και όλα αυτά, μέσα σε λίγα μόνο λεπτά της ώρας, όταν ο κανονικός πλους από τη Φιλαδέλφεια στη Βιρτζίνια και τούμπαλιν θα απαιτούσε τουλάχιστον 24 ώρες.

To 1988, ένας άνδρας με το όνομα Al Bielek, ισχυρίστηκε ότι αφού παρακολούθησε τη ταινία επιστημονικής φαντασίας «The Philadelphia Experiment» (1984), άρχισε να θυμάται πως είχε λάβει μέρος στο πείραμα του 1943 και πως η μνήμη του είχε «σβηστεί» επίτηδες μέσω πλύσης εγκεφάλου. Όπως και στη περίπτωση του Allen, οι ασυνέχειες στους ισχυρισμούς του, δεν λήφθηκαν στα σοβαρά από κανέναν, εκτός από ορισμένους συνωμοσιολόγους.

Η μαρτυρία ενός τρίτου προσώπου ωστόσο, έριξε περισσότερο φως στο τι συνέβη πραγματικά στη Φιλαδέλφεια το 1943.

Το 1994, ο Γάλλος αστροφυσικός Jacques F. Vallee δημοσίευσε ένα άρθρο στο Journal of Scientific Exploration «Ανατομία μιας απάτης: Το Πείραμα της Φιλαδέλφειας πενήντα χρόνια αργότερα». Ο Vallee ζήτησε από τους αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί του εάν είχαν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το υποτιθέμενο πείραμα. Τότε ο Vallee έλαβε μια επιστολή από τον Edward Dudgeon, ο οποίος υπηρέτησε στο Ναυτικό των ΗΠΑ από το 1942 έως το 1945. Ο Dudgeon υπηρέτησε στο USS Engstrom, το οποίο βρισκόταν δεξαμενισμένο στο ναυπηγείο της Φιλαδέλφειας το καλοκαίρι του 1943. Ο Dudgeon ήταν ηλεκτρολόγος στο Πολεμικό Ναυτικό και είχε πλήρη γνώση των ταξινομημένων συσκευών που είχαν εγκατασταθεί τόσο στο πλοίο του όσο και στο Eldridge, το οποίο, όπως ανέφερε, βρισκόταν εκεί την την ίδια στιγμή. Ο Dudgeon μαρτυρά ότι στα πλοία λάμβαναν χώρα εργασίες απομαγνητισμού και απόκρυψης του μαγνητικού τους ίχνους για αντιμετώπιση των γερμανικών μαγνητικών ναρκών και τορπιλών.

Η «πράσινη ομιχλώδης λάμψη» (που σύμφωνα με τη θεωρία παρατηρήθηκε τη στιγμή του πειράματος) πιθανότατα οφείλεται σε ηλεκτρική καταιγίδα ή πυρκαγιά του Αγίου Ελμου (Άγιοι Νικόληδες, γνωστοί και ως φωτιές του Αγίου Έλμου, είναι το καιρικό φαινόμενο το οποίο οφείλεται σε αποφόρτιση κορώνας που δημιουργεί φωτεινό πλάσμα από ένα αιχμηρό αντικείμενο κατά τη διάρκεια έντονου ηλεκτρικού πεδίου στην ατμόσφαιρα, όπως κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας ή μιας ηφαιστειακής έκρηξης).

Στη πραγματικότητα όμως το περίφημο πείραμα δεν έλαβε ποτέ χώρα.

Σήμερα έχουμε στα χέρια μας το ημερολόγιο του καταστρώματος και το ημερολόγιο πολέμου από τη στιγμή που το Eldridge εισήλθε σε υπηρεσία στις 27 Αυγούστου 1943 στο ναυπηγείο του Ναυτικού της Νέας Υόρκης μέχρι το Δεκέμβριο του 1943. Η ακόλουθη περιγραφή των δραστηριοτήτων του Eldridge συνοψίζεται στο ημερολόγιο πολέμου του πλοίου: Το Eldridge παρέμεινε στη Νέα Υόρκη και στο Long Island Sound μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου. Από τις 18 Σεπτεμβρίου, το πλοίο βρισκόταν στις Βερμούδες και εκτέλεσε θαλάσσιες δοκιμές έως τις 15 Οκτωβρίου, όταν έφυγε μαζί με ένα κομβόι για τη Νέα Υόρκη, όπου εισήλθε στις 18 Οκτωβρίου. Το Eldridge παρέμεινε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης μέχρι την 1η Νοεμβρίου (το «πείραμα» υποτίθεται πως έλαβε χώρα στις 28 Οκτωβρίου) και αποτέλεσε μέλος του κομβόι UGS-23 που έφτασε στο Νόρφολκ στις 2 Νοεμβρίου. Στις 3 Νοεμβρίου, το κομβόι UGS-23 μαζί με το Eldridge, αναχώρησαν για την Καζαμπλάνκα όπου έφτασαν στις 22 Νοεμβρίου. Στις 29 Νοεμβρίου, το Eldridge έφυγε ως ένας από τους συνοδούς του κομβόι GUS-22 και έφτασε στις 17 Δεκεμβρίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού πλαισίου, το Eldridge δεν ήταν ποτέ στη Φιλαδέλφεια.

Το 1999, έλαβε χώρα μια επανένωση των βετεράνων του USS Eldridge στο Atlantic City που καταγράφηκε από την εφημερίδα Philadelphia Inquirer. Οι ναυτικοί είπαν ότι το πλοίο ποτέ δεν αγκυροβόλησε στη Φιλαδέλφεια, αλλά βρισκόταν στο Μπρούκλιν την υποτιθέμενη ημερομηνία εξαφάνισης. Το ημερολόγιο του πλοίου επιβεβαιώνει αυτό τον ισχυρισμό. Επιπλέον, ο καπετάνιος δήλωσε ότι ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν πειράματα πάνω στο σκάφος.

Σε ελληνικά χέρια
Το πρώην Αμερικανικό USS Eldridge DE173, ήταν αντιτορπιλικό συνοδείας κλάσης CANNON. Ναυπηγήθηκε στις ΗΠΑ το 1943 και παραχωρήθηκε στην Ελλάδα σαν μέρος της αμερικανικής στρατιωτικής βοηθείας. Παρελήφθη στις 15 Ιανουαρίου 1951 από τον Αντιπλοίαρχο Δ. Φούφα και μετονομάστηκε σε Λέων D54.

Χρησιμοποιήθηκε εντατικά για περιπολίες στο Αιγαίο και εκπαίδευση των Ναυτικών Δοκίμων. Ανήκε στην δύναμη της Διοικήσεως Αντιτορπιλικών. Παροπλίσθηκε στις 15 Νοεμβρίου 1992 και το 1999, οδηγήθηκε στο διαλυτήριο.

Το «Λέων» συνόδευαν πάντα περίεργες ιστορίες και φήμες. Θρυλείται ότι κατά τη διάρκεια ασκήσεων στο Ιόνιο τη δεκαετία του ‘50 εξαφανίστηκε για δύο ημέρες ή ότι κάποιοι χώροι του πλοίου είχαν σφραγιστεί χωρίς προφανή λόγο. Λέγεται, επίσης, ότι πολλοί ναύτες που υπηρέτησαν στο πλοίο παρουσίασαν ανεξήγητα ψυχολογικά και νευρολογικά προβλήματα. Όλα τα ανωτέρω όμως είναι αστικοί θρύλοι διότι αφενός δεν υπάρχουν αποδείξεις και αφετέρου, δεν βασίζονται σε επώνυμες μαρτυρίες.

Η όλη ιστορία του Πειράματος της Φιλαδέλφειας, ενδέχεται να περιέχει ψήγματα αλήθειας. Είναι γνωστό πως το Αμερικανικό Ναυτικό πειραματίστηκε με καλωδιώσεις κατά μήκος των πλοίων από τις οποίες περνούσε ηλεκτρικό ρεύμα, για να γίνουν «αόρατα» στις μαγνητικές νάρκες και τορπίλες των Γερμανών. Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που πιστεύουν ότι όντως πραγματοποιήθηκε κάποιο πείραμα στη Φιλαδέλφεια τον Οκτώβρη του ’43, πάνω σε αυτό το πλοίο. Στη πραγματικότητα όμως, δεν υπάρχει η παραμικρή χειροπιαστή απόδειξη.  Δυστυχώς το Α/Τ Λέων, έγινε παλιοσίδερα το 1999. Εάν αυτό το πλοίο είχε μετατραπεί σε πλωτό μουσείο, θα αποτελούσε σήμερα κορυφαίο τουριστικό αξιοθέατο για τη χώρα μας, δεδομένης της φήμης που το συνοδεύει. 

Πολεμικό ημερολόγιο του USS Eldridge

             

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του» Ο αστικός μύθος και η αλήθεια...

 ταν Οκτώβρης του 1943 όταν το πιο τολμηρό πείραμα Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και Άλμπερτ Αϊνστάιν έλαβε χώρα, γράφοντας ιστορία και μένοντας στα πρακτικά ως ένα από τα πιο ανεξήγητα μυστήρια του κόσμου. Το ημερολόγιο έδειχνε 28.

Πρωταγωνιστής, το πολεμικό πλοίο 89 μέτρων, US Eldridge, που κυριολεκτικά (;) εξαφανίστηκε μπροστά στα μάτια των έκπληκτων θεατών από το λιμάνι της Φιλαδέλφειας, ταξίδεψε 350 χιλιόμετρα μακριά, μέχρι το Νόρφολκ της Βιρτζίνια και επανεμφανίστηκε… 18 λεπτά αργότερα, έχοντας γυρίσει από ένα ταξίδι που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα απαιτούσε περισσότερες από 24 ώρες μέχρι την επιστροφή.

Ή τουλάχιστον… έτσι παρουσιάστηκε.

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Το πιο παράξενο; Κανείς δεν το είδε να πλέει προτού εμφανιστεί ξαφνικά στο λιμάνι.

Το «Rainbow Project» -όπως είναι η επίσημη ονομασία του πειράματος, έμεινε στην ιστορία ως το «Πείραμα της Φιλαδέλφειας», έχοντας στηριχθεί στη Θεωρία των Ενιαίων Πεδίων του Αϊνστάιν.

Ο πιο πιστευτός μύθος

Η εμπλοκή του επιστήμονα δεν αμφισβητήθηκε ποτέ, ωστόσο κανείς δε μπόρεσε να αποφανθεί με βεβαιότητα για το αν η μυστηριώδης εξαφάνιση του αντιτορπιλικού πλοίου και η απρόσμενη επανεμφάνισή του στο λιμάνι λίγο αργότερα, αποτελούν προϊόν οπτικής εξαφάνισης, τηλεμεταφοράς, χωροχρονικής μετακίνησης ή έμπνευσης κάποιου δαιμόνιου μυαλού.


Επρόκειτο, άλλωστε, για το απόλυτο επιστημονικό άλμα, που έθετε σε εφαρμογή τη θεωρία του Αϊνστάιν σύμφωνα με την οποία η βαρύτητα συνδέεται με τον ηλεκτρισμό και το μαγνητισμό.

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Ένα αόρατο πλοίο

Κανείς δε γνώριζε τον τρόπο πραγματοποίησης του πειράματος, όλοι, όμως, υποψιάζονταν το γιατί: Το Πολεμικό Ναυτικό έψαχνε τρόπους να αιφνιδιάσει τον εκάστοτε εχθρό του και να τον εξολοθρεύσει χωρίς δικές του απώλειες. Και τι καλύτερο από ένα… αόρατο πλοίο γεμάτο μάχιμους στρατιώτες;

Αρχικά βέβαια, στόχευαν να «χτίσουν» γύρω του ένα ισχυρό ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, το οποίο θα απωθούσε της εχθρικές τορπίλες να το πλήξουν.


Αργότερα, όμως, το σχέδιο έμοιαζε «φτωχό» στα μάτια των ανικανοποίητων επιστημόνων, οι οποία συνέλαβαν την πιο επικίνδυνα υπέροχη ιδέα.

Να  «εξαφανίσουν» το πλοίο κάνοντας το αόρατο στο νερό και τον αέρα.

Στις 28 Οκτωβρίου του 1943, όλα είναι έτοιμα. Το Πολεμικό Ναυτικό θέτει σε εφαρμογή το παράτολμο «Πείραμα της Φιλαδέλφειας» στο λιμάνι της πόλης.

Όλοι παρακολουθούν με αγωνία το πλοίο να ετοιμάζεται να απομακρυνθεί από τη ναυτική βάση με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο.

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Και, πράγματι συμβαίνει! Παρότι στην πρώτη φάση του πειράματος, ο σκελετός του αντιτορπιλικού διαγραφόταν καθαρά στο νερό, λίγο αργότερα κανείς δε μπορούσε να διακρίνει το παραμικρό.

18 λεπτά εξαφάνισης, ένα «αλλιώτικο» πλήρωμα

Το επανδρωμένο US Eldridge εξαφανίζεται από το λιμάνι της Φιλαδέλφειας με τη χρήση ηλεκτρομαγνητικών πεδίων μπροστά στα μάτια τους.

Λίγα λεπτά αργότερα, κάνει την εμφάνισή του στο Νόρφολκ της Βιρτζίνια, μόνο και μόνο για να επανεμφανιστεί από του πουθενά στη Φιλαδέλφεια. Τίποτα όμως δεν ήταν το ίδιο.

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Ο μύθος θέλει το πλήρωμα του πλοίου – «πειραματόζωου» να επιστρέφει με σημαντικές απώλειες σε δραματικά άσχημη κατάσταση. Ορισμένοι δεν επέστρεψαν ποτέ, με τους ειδικούς να κάνουν λόγο για «απώλειες κατά τη μεταφορά».

Η μοίρα, όμως, ήταν ακόμη πιο σκληρή για όλους εκείνους που κατάφεραν να γυρίσουν.

Αυτό που ο μύθος θέλει να αντίκρυσαν όσοι τόλμησαν να εισέλθουν στο US Eldridge  μετά την επανεμφάνισή του, ήταν αποτρόπαιο.

Άνθρωποι σε απόλυτη σύγχυση, λέγοντας ασυναρτησίες, με κενό βλέμμα, που έδιναν την εντύπωση πως είχαν χάσει τα λογικά τους, καθιστούσαν σαφές πως κάτι δεν πήγαινε καλά. Άλλοι, είχαν χτιστεί κυριολεκτικό στους τοίχους του πλοίου, ενώ πολλοί είχαν χάσει τη δυνατότητα ομιλίας.

Λέγεται, μάλιστα πως πολλοί από τους επιζώντες εξαφανίζονταν και επανεμφανίζοντας για ώρες μετά την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι.

Τίποτα πλέον δεν ήταν το ίδιο. Κάτι που κατάλαβε και ο ίδιος ο Αϊνστάιν.

Έχοντας τρομοκρατηθεί και ο ίδιος από τις συνέπειες του παράτολμου σχεδίου του, αποφάσισε να καταστρέψει κάθε τι που θα οδηγούσε στην πιθανή επανάληψη του πειράματος.

Αυτός θεωρήθηκε ήταν και ο λόγος που τα χειρόγραφά του δε βρέθηκαν ποτέ, καθώς -όπως λέγεται ότι υποστήριξε λίγο αργότερα-, «κανείς δεν ήταν έτοιμος για μία τόσο εξελιγμένη επιστημονική γνώση».

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Ήταν ίσως η πρώτη φορά που ένας επιστήμονας έβαλε την ανθρωπότητα πάνω από τη δική του επιβεβαίωση και ικανοποίηση…

Πού βρισκόταν το πλοίο κατά τα 18 λεπτά της εξαφάνισής του;

Η απάντηση δόθηκε από το ναύτη Αλ Μπιέλεκ, ο οποίος υποστήριξε πως ήταν ένας από τους δύο που έθεσαν σε λειτουργία τα μηχανήματα στο δωμάτιο ελέγχου λίγο πριν το πλοίο εξαφανιστεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το γιγαντιαίο αντιτορπιλικό και το πλήρωμά του, ταξίδεψαν στο 1983 – δηλαδή 40 χρόνια μπροστά στο χρόνο. Όσο για το μέρος στο οποίο βρέθηκαν; Ήταν οι υπόγειες εγκαταστάσεις του προγράμματος «Μόντοκ» στο Λονγκ Άιλαντ.

Η «κατάρα» του US Eldridge  και το ταξίδι του στην Ελλάδα

Από εκείνη την ημέρα, όποιος τολμούσε να αναφέρει το ταξίδι του US Eldridge, έβλεπε στα μάτια όσων τον άκουγαν τον απόλυτο τρόμο. Οι αναμνήσεις ήταν πολλές και διόλου ευχάριστες, διότι κανείς δε μπόρεσε να ξεχάσει την τραγική κατάσταση στην οποία επέστρεψε το πλήρωμά του.

Η ιστορία του πλοίου, όμως, δεν τελειώνει εδώ. Μερικά χρόνια αργότερα, στις 15 Ιανουαρίου του 1951, ήρθε στην Ελλάδα ως «δώρο» της Αμερικής στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας μας στο πλαίσιο της αμερικανικής βοήθειας. Το όνομά του ήταν πλέον «Λέων».

Η «κατάρα» που το κυνηγούσε, ωστόσο, δεν έσβησε με την αλλαγή του ονόματός του. Ή μήπως ήταν ο θρύλος του που ασκούσε τόση γοητεία στους μεταγενέστερους, κάνοντας τους να φαντάζονται πράγματα που δεν υπήρχαν;

Πόση φαντασία πρέπει να έχει κανείς για να υποστηρίξει πως οι σελίδες του ημερολογίου του πλοίου από τον Αύγουστο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1943 λείπουν; Σίγουρα πολλή.

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Κάπου στα μέσα του 1950, υπήρξαν μαρτυρίες πως το «Λέων» χάθηκε ξανά για δύο ολόκληρες ημέρες κατά τη διάρκεια ασκήσεων στο Ιόνιο, χωρίς να υπάρξει εξήγηση, παρά μόνο… αναμνήσεις.

Μετά την επανεμφάνισή του, παρατηρήθηκαν ορισμένες αλλαγές στο εσωτερικό του, με σημαντικότερη από αυτές το ανεξήγητο σφράγισμα μερικών από τις πόρτες του.

Ορισμένοι ναύτες παραδέχτηκαν πως ακόμα και στα ηλεκτρολογικά του πλοίου  είχαν σημειωθεί περίεργα φαινόμενα, με το πιο παράξενο όλων την ύπαρξη καλωδίων που έμοιαζαν να ξεκινούν από το πουθενά και… να καταλήγουν στο πουθενά.

Παρότι το  Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ δεν έχει αποδεχθεί την εφαρμογή του Πειράματος της Φιλαδέλφειας, πηγές του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού αναφέρουν πως μέρος του ηλεκτρικού εξοπλισμού και άλλων μηχανικών εξαρτημάτων, είχε απομακρυνθεί από το πλοίο και επιστραφεί στους Αμερικανούς.

Θεωρία που υποστηρίζει την άποψη αυτή, αναφέρεται στο βιβλίο «Το πείραμα της Φιλαδέλφειας» που φέρει την υπογραφή του Τσαρλς Μπέρλιτζ.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα, όταν το «Λέων» ταξίδεψε από την Αμερική στην Ελλάδα, στα χαρτιά παρουσιαζόταν να έχει βάρος 1.520 τόνων, ενώ στα ελληνικά έγγραφα, αναφέρεται ως «αντιτορπιλικό 1.900 τόνων».

Ο ίδιος, αποδίδει τη διαφορά των 380 τόνων, στο βάρος των μηχανημάτων που τοποθετήθηκαν στο πλοίο λίγο πριν λάβει χώρα το πείραμα, που σκοπό είχαν να «συνεργαστούν» με τους ηλεκτρομαγνήτες ώστε να κάνουν το US Eldridge  αόρατο.

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Αλήθεια; Υπερβολές;

Τι στα αλήθεια (δεν) συνέβη

Αυτό που δε μπορεί να αμφισβητηθεί είναι το γεγονός πώς όσοι γνώριζαν εκείνους που μπήκαν και ταξίδεψαν στο εσωτερικό του, δε σταμάτησαν λεπτό να υποστηρίζουν πως κάτι δεν πήγαινε καλά.

Μαρτυρίες θέλουν τους ναύτες να έχουν αποκτήσει νευρολογικά προβλήματα, με πολλούς από αυτούς να αντιμετωπίζουν μέχρι και συμπτώματα σοβαρών ψυχικών διαταραχών.

Το πείραμα της Φιλαδέλφειας: Η αλήθεια για το πλοίο που «εξαφανίστηκε για 18 λεπτά και τρέλανε το πλήρωμά του»

Το βλέμμα τους θύμιζε την κατάσταση των στρατιωτών που έλαβαν μέρος στο «Πείραμα της Φιλαδέλφειας», ενώ βίωναν και τρομακτικές παραισθήσεις χωρίς κανείς να μπορεί να εξηγήσει το πώς συνδέονταν οι δύο περιπτώσεις…

Σήμερα, το θρυλικό US Eldridge – Λέων δεν υπάρχει.  Διαλύθηκε στο τέλος της δεκαετίας του ’90, έχοντας μεταφερθεί στο Ναύσταθμο της Σούδας.

Πείραμα ή παραμύθι;

Η λογική εύκολα μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως όλο αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα καλά μελετημένο σενάριο. Σενάριο, το οποίο τα ιστορικά στοιχεία διαψεύδουν.

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει το ημερολόγιο του πλοίου, το οποίο φέρεται από τις 27 Αυγούστου του 1943 έως τις 17 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους να… μπαινοβγαίνει στη Νέα Υόρκη, χωρίς να έχει βρεθεί ούτε λεπτό στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ.

Οι ημερομηνίες έπεσαν ξανά στο τραπέζι και κατά τη διάρκεια επανένωσης μερικών βετεράνων του US Eldridge στο Atlantic City, όταν οι ίδιοι επιβεβαίωσαν σε δημοσιογράφους της εφημερίδας «Philadelphia Inquirer» πως στις 28 Οκτωβρίου –όταν υποτίθεται πως έλαβε χώρα το παράτολμο πείραμα- το πλοίο δεν βρισκόταν στη Φιλαδέλφεια αλλά στο Μπρούκλιν, με τον ίδιο τον καπετάνιο να αρνείται κατηγορηματικά ότι το θρυλικό εκείνο πλοίο ενεπλάκη ποτέ σε πειράματα…

Μύθος και ιστορία συγκρούονται για ακόμα μία φορά. Όπως σε κάθε περίπτωση, όμως, ο καθένας επιλέγει από ποια μεριά θα αναλύσει τα γεγονότα.

https://menshouse.gr/istories/20815/philadelphia-experiment-plio-pou-exafanistike-gia-18-lepta-ke-trelane-pliroma-tou-pics-vids

«Πείραμα της Φιλαδέλφειας» : Η εξαφάνιση και οι θρύλοι.

 

Εφαρμόζοντας τις θεωρητικές αρχές του Αϊνστάιν το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ στις 28 Οκτωβρίου του 1943, κατάφερε να εξαφανίσει ένα ολόκληρο πλοίο μαζί με το πλήρωμά του στη Φιλαδέλφεια.

Εφαρμόζοντας τις θεωρητικές αρχές του Αϊνστάιν το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ στις 28 Οκτωβρίου του 1943, κατάφερε να εξαφανίσει ένα ολόκληρο πλοίο μαζί με το πλήρωμά του στη Φιλαδέλφεια, όπως και να το επαναφέρει στην ακριβή του θέση μέσα σε λίγα λεπτά.

Γνωστό με την ονομασία «Πείραμα της Φιλαδέλφειας», αποτελεί μάλλον έναν διάσημο αστικό μύθο αφού πιθανότατα να μην έγινε ποτέ.

Μύθος ή αλήθεια;

Ο αστρονόμος και ουφολόγος Μόρις Τζέσαπ ήταν εκείνος που αποκάλυψε για πρώτη φορά το εν λόγω πείραμα, που είχε ως στόχο να κάνει αόρατα τα πολεμικά μέσα από τον εχθρό. Στις 13 Ιανουαρίου του 1955 λαμβάνει γράμμα, από αυτόπτη μάρτυρα, που ονομάζεται Κάρλος Αλέντε, του πειράματος της «εξαφάνισης».

Ο Τζέσαπ συνεχίζει να αλληλογραφεί με τον αυτόπτη μάρτυρα-πληροφοριοδότη του, το όνομα του οποίου αλλάζει στην πορεία σε Καρλ Άλεν.

Όπως αναφέρει το βιβλίο των Τζέιμς Μόσλεϊ και Καρκ Φλοκ, που κυκλοφόρησε το 2002, ο Τζέσαπ εξακολούθησε να ερευνά το περιστατικό, μέχρι τον αιφνίδιο θάνατό του, το 1959 από σοβαρό τραυματισμό σε σφοδρό τροχαίο.

Το πείραμα και το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο

Το βιβλίο «Το Πείραμα της Φιλαδελφείας» των αμερικανών συγγραφέων Τσαρλς Μπέρλιτζ και Γουίλιαμ Μουρ, αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά και επιδραστικά έργα που άπτονται του εν λόγω πειράματος.

Σύμφωνα με αυτό, όλα ξεκινούν την δεκαετία του 1920, την στιγμή που ο Άλμπερτ Αϊνστάιν ολοκληρώνει τη «θεωρία του ενοποιημένου πεδίου», όπου αποδεικνύεται ότι η βαρύτητα συνδέεται με τον ηλεκτρισμό και τον μαγνητισμό.

Ο Αϊνστάιν, στην προσπάθειά του να επαληθεύσει τη θεωρία του, συνεργάζεται με το αμερικανικό πολεμικό στο «Πείραμα της Φιλαδέλφειας».

Το αντιτορπιλλικό «US Eldridge» λοιπόν, με το πλήρωμά του εξαφανίζεται με τη χρήση ηλεκτρομαγνητικών πεδίων από τη ναυτική βάση της Φιλαδέλφειας και επανεμφανίζεται στη ναυτική βάση του Νόρφολκ της Βιρτζίνια, 350 χιλιόμετρα μακριά από τη βάση του.

Αμέσως μετά επανήλθε με τον ίδιο αόρατο τρόπο στη Φιλαδέλφεια, μέσα σε λίγα λεπτά.

Η πυκνή ομίχλη και η εξαφάνιση μελών του πληρώματος

Οι ναύτες και αξιωματικοί του πληρώματος έπαψαν να βλέπουν ο ένας τον άλλον όπως και τους εαυτούς τους ενώ το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο σε σχήμα σφαίρας γύρω από το πλοίο, «έπνιγε» το αντιτορπιλλικό σε μια πυκνή ομίχλη.

Με την ολοκλήρωση του πειράματος, ο Αϊνστάιν αποφασίζει να μην αποκαλύψει στην κοινή γνώμη το εν λόγω πείραμα, αφού η ανθρωπότητα δεν ήταν έτοιμη να δεχθεί μια «τέτοια γνώση».

Σύμφωνα με το ίδιο βιβλίο, το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το εγχείρημα, επειδή κάποιοι από το πλήρωμα του πλοίου κάηκαν, άλλοι εξαφανίστηκαν και άλλοι τρελάθηκαν.

Το αντιτορπιλλικό «Λέων» στην Ελλάδα

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το πλοίο που συμμετείχε στο υποτιθέμενο πείραμα, δόθηκε το 1951 στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και μετονομάστηκε σε «Λέων».

Πάντα περίεργες ιστορίες, θρύλοι και φήμες συνόδευαν το «Λέων».

Θρυλείται ότι κατά τη διάρκεια ασκήσεων στο Ιόνιο τη δεκαετία του 1950 εξαφανίστηκε για δύο ολόκληρες ημέρες όπως και ότι κάποιοι χώροι του πλοίου είχαν σφραγιστεί δίχως προφανή αιτία.

Υπάρχουν αναφορές, επίσης,  ότι πολλοί ναύτες που υπηρέτησαν στο πλοίο παρουσίασαν ανεξήγητα ψυχολογικά και νευρολογικά προβλήματα.

Συζnτoύν πως vα απoκρύψoυν τiς παρεvέpγειες τoυ εμβoλioυ Ρfιzer....

 Όπως είχαμε πει σε παλαιότερο άρθρο, η ισραηλινή υγειονομική αρχή γνώριζε ότι τα εμβόλια βλάπτουν τους ανθρώπους και ότι οι παρενέργειες του εμβολίου δεν είναι ούτε ήπιες ούτε βραχυπρόθεσμες. Καθόρισαν ακόμα και την αιτιότητα: “οι παρενέργειες προκλήθηκαν από το εμβόλιο“....



Το Ισραήλ, βρήκε στοιχεία σοβαρών και μακροχρόνιων ανεπιθύμητων συμβάντων που προκαλούνται από το εμβόλιο Pfizer, αυτό κατέστη σαφές στο βίντεο που διέρρευσε από μια συνάντηση μεταξύ των ερευνητών και του Υπουργείου Υγείας του Ισραήλ». Παρόλαυτα η επίσημη έκθεση του Υπουργείου Υγείας δήλωσε ότι οι παρενέργειες ήταν βραχύβιες και ήπιες, και παρά την επιθυμία του ερευνητή να συνεχίσει την εργασία του για να μάθει περισσότερα , η έρευνά τους ακυρώθηκε από την κυβέρνηση»!

«Αυτό που βρήκαν ήταν ότι στην πραγματικότητα, υπήρχαν νέες παρενέργειες που δεν καταγράφηκαν ποτέ από την Pfizer και δεν ήταν ήπιες, περιλάμβαναν νευρολογικές παρενέργειες ή παρενέργειες μυών και πεπτικά συμπτώματα που μέχρι πριν δεν υπήρχαν.

Βρήκαν επίσης ένα φαινόμενο που το ονόμασαν «επαναπρόκληση»… που είναι επανεμφάνιση ή και επιδείνωση μιας παρενέργειας μετά από επαναλαμβανόμενες δόσεις του εμβολίου».

Διαπίστωσαν ότι οι παρενέργειες δεν ήταν βραχυπρόθεσμες, αλλά στην πραγματικότητα ήταν μακροπρόθεσμες. Αυτά ήταν μακροπρόθεσμα συμβάντα που διήρκεσαν εβδομάδες, μήνες, πάνω απο ένα χρόνο ή και περισσότερο. Σε πολλές περιπτώσεις ήταν συνεχείς, έτσι ώστε οι παρενέργειες να διαρκούν ακόμα όταν τελείωσε η μελέτη.


πηγη

Πώς ο «στρατηγός χειμώνας» θα επηρεάσει τον πόλεμο στην Ουκρανία – Το αποτελεσματικό όπλο που διαθέτουν οι Ρώσοι.

 Καθώς ο καιρός έχει γίνει πιο κρύος, η Ρωσία έχει αρχίσει με επιθετικό τρόπο να στοχεύει τους ουκρανικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής

Ο στρατηγός χειμώνας έφτασε και αναμένεται να επηρεάσει καταλυτικά την πορεία του πολέμου στην Ουκρανία.

Καθώς ο καιρός έχει γίνει πιο κρύος, η Ρωσία έχει αρχίσει με επιθετικό τρόπο να στοχεύει τους ουκρανικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής σε μια προσπάθεια να επιδεινώσει τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών και να προκαλέσει επιπλέον ζημιά το χειμώνα, σύμφωνα με Ουκρανούς και δυτικούς αξιωματούχους.
Η ενημέρωση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας επισήμανε ότι, εκτός από τις αλλαγές θερμοκρασίας και καιρού, οι αλλαγές στις ώρες της ημέρας θα επηρεάσουν τις αποφάσεις που λαμβάνονται και από τις δύο πλευρές του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας.
Το φως της ημέρας θα μειωθεί δραστικά, εξηγεί η ενημέρωση, κάτι που θα σημαίνει λιγότερες επιθέσεις και περισσότερες στατικές αμυντικές γραμμές.
Η έλλειψη ικανότητας νυχτερινής όρασης πιθανότατα θα μειώσει τη δυνατότητα για συγκρούσεις τη νύχτα, αναφέρει η Jerusalem Post.
Υπάρχουν επίσης σοβαρές, συγκεκριμένες ανησυχίες που συνοδεύουν τον κρύο καιρό, όπως η συντόμευση του παραθύρου της «χρυσής ώρας» κατά την οποία ένας βαριά τραυματισμένος στρατιώτης μπορεί να λάβει αποτελεσματική ιατρική περίθαλψη που σώζει ζωές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το βρετανικό υπουργείο Άμυνας εξοπλίζει την Ουκρανία με 150 θερμαινόμενες σκηνές, 12.000 ειδικά σακίδια ύπνου για το κρύο και 25.000 για ιδιαίτερα ακραίες καιρικές συνθήκες.

Η αποχώρηση της Ρωσίας από την Kherson

Οι New York Times ανέφεραν στις 12 Νοεμβρίου -την ημέρα μετά την ανακοίνωση της ρωσικής αποχώρησης από την Kherson – ότι η βροχή και το μαλακό έδαφος αυτή την εποχή του χρόνου θα επιβραδύνουν τις κινήσεις των ρωσικών και των ουκρανικών στρατευμάτων.
Αμερικανοί αξιωματούχοι πιστεύουν ότι η απόφαση της Μόσχας να αποχωρήσει από την Kherson επηρεάστηκε από τις ανησυχίες ότι οι στρατιώτες θα παγιδεύονταν σε εχθρικό έδαφος χωρίς προμήθειες μόλις μπει ο χειμώνας, σύμφωνα με τους Times.
«Βλέπετε ήδη τον κακό καιρό στην Ουκρανία να επιβραδύνει λίγο τα πράγματα», δήλωσε στους Times νωρίτερα αυτό το μήνα ο Colin H. Kahl, υφυπουργός Άμυνας των ΗΠΑ.
«Γίνεται πολύ λασπωμένος, κάτι που δυσκολεύει τις επιθέσεις μεγάλης κλίμακας», σημείωσε.

Χρησιμοποιώντας τον χειμώνα ως όπλο

«Οι ρωσικές επιθέσεις σε υποδομές είχαν προγραμματιστεί εβδομάδες νωρίτερα.
Το Κρεμλίνο χρησιμοποιεί τον χειμώνα ως όπλο, προσπαθώντας να αποθαρρύνει τους Ουκρανούς», δήλωσε ο επικεφαλής της στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών της Ουκρανίας, στρατηγός Kyrylo Budanov.
Περίπου 10 εκατομμύρια άνθρωποι μένουν χωρίς ρεύμα, ανακοίνωσε ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky σε μια χώρα με πληθυσμό περίπου 44 εκατομμυρίων πριν από τον πόλεμο.
Παραδέχθηκε ότι οι αρχές σε ορισμένες περιοχές διέταξαν αναγκαστικά black out.

Εκτός λειτουργίας το 50% των ενεργειακών υποδομών

«Σχεδόν το ήμισυ» των ενεργειακών υποδομών της Ουκρανίας είναι «εκτός λειτουργίας» μετά από μια σωρεία ρωσικών βομβαρδισμών από τις αρχές Οκτωβρίου, δήλωσε την Παρασκευή 18/11 ο πρωθυπουργός της Ουκρανίας Denys Shmyhal.
«Σχεδόν το ήμισυ του ενεργειακού μας συστήματος έχει πληγεί», είπε ο Shmyhal σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Κίεβο με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Valdis Dombrovskis.
Ως εκ τούτου, ζήτησε «πρόσθετη υποστήριξη» από την ΕΕ για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης.
Ο Smyhal σημείωσε ότι υπό αυτές τις συνθήκες «η Ουκρανία χρειάζεται πρόσθετη υποστήριξη από τους ευρωπαίους εταίρους της τόσο στον τομέα της ενέργειας και των παραδόσεων πρόσθετου εξοπλισμού όσο και με τα κεφάλαια για την αγορά πρόσθετων ποσοτήτων φυσικού αερίου και την παροχή μεγαλύτερης υποστήριξης στον ενεργειακό τομέα .
Την 1η Νοεμβρίου, ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky είχε δηλώσει ότι περίπου το 40% της ενεργειακής υποδομής της Ουκρανίας υπέστη σοβαρές ζημιές.
Ο Dombrovskis έφτασε στο Κίεβο στις 18 Νοεμβρίου, η ατζέντα της επίσκεψής του οποίου διαμορφώνεται γύρω από το θέμα της στήριξης της ΕΕ προς την Ουκρανία.

Σκληροί οι χειμώνες στην Ουκρανία

Η πρέσβης των ΗΠΑ στο Κίεβο, Bridget Brink, έγραψε στο Twitter την Πέμπτη:
«Ακόμη και όταν η Ουκρανία στέλνει σιτηρά σε όσους τα χρειάζονται, η Ρωσία στοχεύει τις μη στρατιωτικές υποδομές με περισσότερα πλήγματα σε όλη την Ουκρανία, προσπαθώντας να αφήσει εκατομμύρια πολίτες στο κρύο και το σκοτάδι».
Οι χειμώνες μπορεί να είναι μεγάλοι σε διάρκεια και σκληροί στην Ουκρανία, αλλά το κρατικό κέντρο πρόγνωσης καιρού προέβλεψε στα μέσα Οκτωβρίου ότι οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι ελαφρώς υψηλότερες από τον μέσο όρο αυτόν τον χειμώνα.
Η μέση θερμοκρασία της χειμερινής περιόδου αναμένεται να είναι 1-2 βαθμούς (Κελσίου) υψηλότερη από την τυπική… η πιθανότητα για μεγάλες περιόδους πολύ κρύου καιρού με ελάχιστη θερμοκρασία στους μείον 25-30 βαθμούς Κελσίου.

www.bankingnews.gr

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΣΧΕΤΟΥΣ! Έτσι παίρνει ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ο Πούτιν από την Ουκρανία....

 

Σε αυτούς που λένε πως η Ρωσία χάνει…

Οι Ρώσοι, πέρα των όποιων συμφωνιών κάτω από το τραπέζι με τους διεθνιστές για την πορεία του πολέμου, δεν θέλουν να πάνε σε μεγάλο πόλεμο, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση θα διακοπεί η αλματώδης άνοδος της οικονομίας τους. Ως εκ τούτου, και αφού έχουν ήδη έχουν πάρει το 1/5 της Ουκρανίας, ακολουθούν άλλου είδους τακτική με στρατηγικούς ελιγμούς και πλήξη ενεργειακών στόχων για να εξαντλήσουν την κυβέρνηση Ζελένσκι και να στρέψουν τους πολίτες εναντίον της.

Η γερμανική εφημερίδα Franfurter Allgemeine Zeitung εξήγησε ότι, με τους ρωσικούς βομβαρδισμούς κατά ενεργειακών υποδομών, «οι Ουκρανοί αντιμετωπίζουν δύσκολες μέρες». «10 εκατομμύρια Ουκρανοί χωρίς ρεύμα», γράφει στον τίτλο της. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ουκρανικής εταιρείας ενεργειακού δικτύου «Ukrenergo», Vladimir Kudrizki, έπρεπε να το παραδεχτεί το βράδυ της Τρίτης. Το φορτίο στο δίκτυο θα αυξηθεί λόγω της έναρξης του κρύου καιρού. Επομένως, πρέπει να λαμβάνονται προφυλάξεις για «σημαντικές βλάβες ρεύματος».

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Vitaly Klitschko, η κατάσταση στο Κίεβο παραμένει «δύσκολη» παρά την σταθεροποίηση του δικτύου. Η ηλεκτρική ενέργεια είναι ακόμη σπάνια. Τα συστήματα θέρμανσης στις κατοικημένες περιοχές θα τροφοδοτούνται με την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια από αποκεντρωμένες γεννήτριες σε περίπτωση διακοπής ρεύματος. Εκκένωση του Κιέβου, η οποία εικαζόταν πριν από λίγες μέρες, δεν έχει προγραμματιστεί.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το RIA Novosti , ο Ντμίτρι Ζαχάρουκ, διευθύνων σύμβουλος της ουκρανικής εταιρείας ενέργειας «DTEK», ποσοτικοποίησε την έκταση των διακοπών ρεύματος. Σύμφωνα με τον ίδιο, περίπου το 40 τοις εκατό των καταναλωτών στην Ουκρανία είναι ακόμη χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Λόγω σοβαρής βλάβης στο σύστημα τροφοδοσίας, οι διακοπές ρεύματος θα διαρκέσουν επίσης περισσότερο. Ως εκ τούτου, θα συνεχίσουν να υπάρχουν απρογραμμάτιστες διακοπές έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τον Ζαχάρουκ, η κατάσταση της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ουκρανία είναι πολύ περίπλοκη και το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας έχει υποστεί σοβαρές ζημιές. Επισήμανε ότι μεμονωμένες περιοχές πρέπει να είναι προετοιμασμένες να μην λαμβάνουν ρεύμα για μέρες.

“Δεν μιλάμε για απρογραμμάτιστες διακοπές ρεύματος, μιλάμε για προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος σε ορισμένες περιοχές και ο αριθμός των ωρών που μπορεί να συμβούν αυτές οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος είναι πολύ μικρός. Είναι περίπου δύο έως τρεις ώρες το πολύ”, δήλωσε ο Ζαχαρούκ.

ΟΔΗΣΣΟΣ

Στην περιοχή της Οδησσού, περίπου το εβδομήντα τοις εκατό των κατοίκων είναι επί του παρόντος χωρίς ρεύμα, όπως δήλωσε την Πέμπτη ο εκπρόσωπος της περιφερειακής στρατιωτικής διοίκησης, Σεργκέι Μπράτσουκ, σύμφωνα με το  RIA Novosti .

“Στην περιοχή της Οδησσού, το 70 τοις εκατό των πελατών “DTEK” είναι χωρίς φώτα. Οι άλλοι έχουν φώτα επειδή υπάρχουν σημαντικές εγκαταστάσεις κατά μήκος των γειτονιών τους.” έγραψε ο Brattschuk στο κανάλι του στο Telegram. Όπου υπάρχει ακόμα ρεύμα στην Οδησσό, οι κάτοικοι λαμβάνουν ηλεκτρισμό για περίπου δύο ώρες την ημέρα. Σύμφωνα με το τοπικό παράρτημα της ενεργειακής εκμετάλλευσης «ΔΤΕΚ», η καταστροφή των ενεργειακών υποδομών στην περιοχή είναι πολύ σοβαρή. Δεν θα υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση, είπε ο Brattschuk. Το ουκρανικό πρακτορείο UNIAN  αναφέρει επίσης την έκταση της διακοπής ρεύματος στην περιοχή της Οδησσού στο 70%.

Για το θέμα των ελλείψεων ενέργειας στην Ουκρανία, ο Ντμίτρι Πεσκόφ, ο γραμματέας Τύπου του Ρώσου Προέδρου, δήλωσε στους δημοσιογράφους σήμερα ότι οι επιθέσεις σε υποδομές «σχετίζονταν άμεσα ή έμμεσα με το στρατιωτικό δυναμικό της Ουκρανίας και του ουκρανικού καθεστώτος», σύμφωνα με το  TASS .

Οι διακοπές ρεύματος για τους πολίτες είναι αποτέλεσμα επιθέσεων σε στρατιωτικές υποδομές που προκλήθηκαν από την απροθυμία του Κιέβου να διαπραγματευτεί με τη Ρωσία.

Όσον αφορά την μαζική επίθεση των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων στο ουκρανικό στρατιωτικό σύστημα διοίκησης και στις συναφείς ενεργειακές εγκαταστάσεις στις 15 Νοεμβρίου, η οποία -σύμφωνα με ρωσικές πληροφορίες- άφησε ακόμη και 20 εκατομμύρια ανθρώπους χωρίς φως και ζέστη, ο Πεσκόφ τόνισε:

«Μιλάμε για εκείνες τις εγκαταστάσεις υποδομής που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το στρατιωτικό δυναμικό της Ουκρανίας και το ουκρανικό καθεστώς… Η απροθυμία της ουκρανικής πλευράς να λύσει το πρόβλημα, να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις, την συμπεριφορά της ουκρανικής πλευράς , η οποία αρνείται να κατανοήσει το κείμενο [των Συμφωνιών της Κωνσταντινούπολης] και ούτω καθεξής – όλα αυτά είναι συνέπειες. Πρέπει να μιλήσουμε και γι’ αυτό.”, τόνισε όταν ρωτήθηκε πώς σχετίζονται οι στρατιωτικοί στόχοι της ρωσικής στρατιωτικής επιχείρησης με την διατάραξη της ειρηνικής ζωής των πολιτών.

Θυμηθείτε τι έγραφε το ΕΛ: Πως ο Πούτιν ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ το ΤΕΛΟΣ του Ζελένσκι – ΒΙΝΤΕΟ/ΓΡΑΦΗΜΑ

Δείτε και σε βίντεο τι συμβαίνει με την Χερσώνα, την οποία πρέπει να συντηρήσει τώρα (ΚΑΙ ΑΥΤΗ) ο Ζελένσκι! Έρχεται λαίλαπα…

photo intime/pixabay

el.gr