Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Γέροντας τῶν Ἀγράφων: «ΝΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ ΤΗΣ ΑΚΟΛΑΣΙΑΣ…».


 Ο τέως πρωθυπουργός της Ελλάδος, Αλέξης Τσίπρας (Δ) και ο τέως πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Ζόραν Ζάεφ (Α), ανταλλάσσουν χειραψία κατά την τελετή υπογραφής συμφωνίας μεταξύ Ελλάδος και ΠΓΔΜ για το ονοματολογικό της γειτονικής χώρας, Ψαράδες Πρεσπών, Φλώρινα, Κυριακή 17 Ιουνίου 2018. Η συμφωνία κατέληξε στο όνομα “Βόρεια Μακεδονία”

Τὰ Σκόπια θὰ διαλυθοῦν γιατί

 δημιουργήθηκαν ὡς κράτος 

κατ’ ἐντολὴν τοῦ 

Ἀντιδίκου και τοῦ Βατικανοῦ.

Ἔχει σχέδιο ὁ Θεὸς καὶ ἐμεῖς

 ἁπλὰ πρέπει νὰ τὸ

 ἀκολουθοῦμε καὶ ὄχι 

νὰ ἐπιμένουμε νὰ 

πείσουμε 

τὸν Χριστό μας 

νὰ ἀποδεχθεῖ 

τὸ δικὸ μας σχέδιο. 

Νὰ ἔχουμε ἀπόλυτη 

ἐμπιστοσύνη 

στὴν πρόνοιά Του.

Γράφει ὁ Διονύσης Μακρῆς

Θεολόγος-Δημοσιογράφος.

Ξέρεις παιδί μου γιατί ὁ Χριστὸς μας 

εὐλόγησε τοὺς Ἕλληνες καὶ τὴν Ἑλλάδα; 

Μὲ ρώτησε μία ἡμέρα 

ὁ γέροντας τῶν Ἀγράφων,

 ὁ παππούλης μας,

 ὁ π. Παναγιώτης.

Μὲ ξάφνιασε ἡ ἐρώτησή του. 

Γνώριζα πὼς κάτι σημαντικὸ 

θὰ ἀκολουθοῦσε καὶ σιώπησε.









-Τὴν μεγάλη εὐλογία ποὺ λάβαμε τὴν ὀφείλουμε

 στὸ ἅγιο παλικάρι καὶ βασιλιά μας, 

στὸ καμάρι τῆς Μακεδονίας καὶ τῆς Ἑλλάδας,

 τὸν Μέγα Ἀλέξανδρο. 

Δὲν ἦταν μόνο βασιλιάς, ἀλλὰ ἦταν καὶ 

ταπεινὸς καὶ παράδειγμα εὐσεβείας.

 Ἦταν κόσμημα ἀρετῆς. 

Αὐτὸς ὄργωσε τὸ χωραφάκι, πάνω 

στὸ ὁποῖο ἔριξε τοὺς σπόρους τῆς 

σωτηρίας ὁ Χριστός μας.

 Ὁ δάσκαλος του τὸν εἶχε ἐμποτίσει 

μὲ ὅλες αὐτὲς τὶς ὡραῖες διδασκαλίες 

πού σοῦ ἀνοίγουν τὸν δρόμο 

πρὸς τὸν Θεό. 

Δοχεῖο τῆς χάριτος ἦταν καὶ ἀκόμη

 εἶναι ὁ βασιλιὰς μας Ἀλέξανδρος. 

Αὐτὸς ἡγεῖται τώρα τῶν

 πνευματικῶν δυνάμεων 

ποὺ θὰ ἐλευθερώσουν 

τὴ Βασιλεύουσα, 

τὴν Κωνσταντινούπολη 

καὶ θὰ τὴν παραδώσει 

στὸν ἅγιο βασιλιά,

 Ἰωάννη Βατάτζη.

 Αὐτὸς θὰ βγάλει τὴν Ἑλλάδα

 ἀπὸ τὸ βοῦρκο τῆς ἀμετανοησίας 

καὶ θὰ ἐπιφέρει τὴν πολυπόθητη

 ἑνότητα, ποὺ ἐξασφαλίζει 

ἡ μετάνοια.

Κάπου τὰ ἔχει μπερδέψει 

ὁ γέροντας, ἀναλογιζόμουν 

καθὼς ἀφουγκραζόμουν 

τὰ ὅσα μᾶς ἔλεγε.

 Ξαφνικὰ ἐκεῖνος διακόπτει

 τὸ συλλογισμό μου καὶ λέει.

-Κάποιοι νομίζουν πὼς ἔχω χάσει 

τὰ λογικά μου καὶ ἔχω μπερδευτεῖ. 

Βλέπετε αὐτὰ δὲν τοὺς τὰ δίδαξαν

 στὰ σχολειά τους. 

Δὲν τοὺς εἶπαν λ.χ. ὅτι τὸ ἅγιο 

αὐτὸ παλικάρι δὲν ἦταν κατακτητὴς

 ἀλλὰ ἐκπολίτισε τοὺς λαούς. 

Τοὺς γνώρισε τὸ μεγαλεῖο 

της ἑλληνικῆς γλώσσας, 

τῆς γλώσσας τῶν Ἀγγέλων,

 τῆς γλώσσας τοῦ οὐρανοῦ. 

Τοὺς ἔφερε τὸν πολιτισμό. 

Καὶ ξέρετε γιατί τὸν πῆρε 

κοντὰ του ὁ Χριστός μας, 

στὸ ἄνθος τῆς ἡλικίας του; 

Γιατί ἤθελε νὰ τὸν κρατήσει 

ἀμόλυντο, καθαρό. 

Νὰ τὸν προφυλάξει ἀπὸ τὶς 

κακοτοπιὲς καὶ τὶς 

βαβυλώνιες ἀκολασίες. 

Ἄλλωστε εἶχε ὁλοκληρώσει 

τὸ ἔργο ποὺ τοῦ εἶχε

 ἀναθέσει ὁ Θεός.

 Ὅταν ὁ Θεὸς ἐπιτρέψει 

καὶ φανερωθεῖ ὁ 

τάφος τοῦ βασιλιᾶ Ἀλέξανδρου, 

τότε θὰ δεῖτε θὰ εὐωδιάσει 

ὅλος ὁ τόπος,. 

Καὶ ἡ εὐωδία εἶναι 

σημάδι ἁγιότητας.

 Ἔτσι δὲν εἶναι θεολόγε;

-Ναὶ γέροντα, ἀπάντησα!

-Στὴν Ἑλλάδα βρίσκεται 

θαμμένος ὁ βασιλιὰς Ἀλέξανδρος. Καὶ ὁ τάφος του θὰ ἀποκαλυφθεῖ ὅταν οἱ Ἕλληνες καταφέρουν καὶ λύσουν τὰ δεσμὰ τῆς δουλείας. Γιατί σήμερα εἴμαστε δεμένοι στὴν κολοκύθα τοῦ Διαβόλου, βουτηγμένοι στὰ πάθη καὶ στὴν ἁμαρτία.

-Κάποιοι ὑποστηρίζουν πὼς ἔχει ταφεῖ στὴν Αἴγυπτο…











-Στὴν Αἴγυπτο ἔγινε μία εἰκονικὴ ταφὴ 

καὶ στὴν Ἑλλάδα ἔγινε ἡ πραγματική. 

Τότε τοὺς νεκροὺς βασιλιάδες τοὺς

 ἔθαβαν μαζὶ μὲ χρυσὸ καὶ ἄλλα 

πολύτιμα μέταλλα καὶ πολύτιμους

 λίθους γιατί πίστευαν οἱ καημένοι

 πὼς ὁ πλοῦτος θὰ τοῦς χρειαζόταν 

καὶ στὴν μετὰ θάνατον ζωή. 

Κάπου στὴ Μακεδονία εἶναι 

ὁ τάφος τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου 

καὶ τὸ χρυσάφι ὅμως τὸ πῆραν

 ἀπὸ ἐκεῖ καὶ τὸ μετέφεραν

 σὲ ἀσφαλῆ χῶρο σὲ κάποιο 

ἀπὸ τὰ εὐλογημένα βουνὰ 

τῆς Ἑλλάδος. 

Αὐτὸ τὸ χρυσάφι 

θὰ χρησιμοποιήσει 

ὁ Ἅγιος βασιλιὰς

 Ἰωάννης Βατάτζης,

 μόλις ἀναλάβει 

τὰ ἡνία τῆς

 Κωνσταντινούπολης. 

Ἔχει σχέδιο ὁ Θεός. 

Τ’ ἀκοῦς θεολόγε; 

Ἔχει σχέδιο ὁ Θεὸς 

καὶ ἐμεῖς ἁπλὰ πρέπει 

νὰ τὸ ἀκολουθοῦμε 

καὶ ὄχι νὰ ἐπιμένουμε

 νὰ πείσουμε τὸν

 Χριστό μας

 νὰ ἀποδεχθεῖ 

τὰ δικά μας σχέδια. 

Νὰ ἔχουμε ἀπόλυτη

 ἐμπιστοσύνη 

στὴν πρόνοιά Του.

Ὅταν ἔφυγαν ἀπὸ κοντὰ δύο ζευγάρια

 καὶ ἕνας ἀστυνομικὸς ποὺ ἄκουγαν

 τὶς περίεργες ἐξιστορήσεις 

ὁ γέροντας μὲ τράβηξε παράμερα

 καὶ μοῦ εἶπε:

-Θεολόγε, μὴν ἀμφιβάλλεις

 γιὰ τὰ ἀνωτέρω

 ὁ Μ. Ἀλέξανδρος εἶναι

 μπροστὰ καὶ

 ἡγεῖται τῶν

 πνευματικῶν δυνάμεων 

ποὺ θὰ πάρουν τὴν Πόλη.

 Πίστευε καὶ θὰ σὲ 

ἀξιώσει ὁ Θεὸς 

νὰ κοινωνήσεις στὴν 

Μεγάλη Ἐκκλησιά μας, 

τὴν Ἁγιὰ Σοφιά. 

Τὴν ἁγιότητα 

τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου 

τὴ γνωρίζει ὁ Ἀντίδικος.

 Γι’ αὐτὸ ἔχει ἐξαπολύσει ὅλα 

τὰ ὄργανά του τὰ ἐπιχώρια 

καὶ τῆς ἀλλοδαπῆς 

καὶ πότε τὸν συκοφαντοῦν 

ὡς ἀνώμαλο, πότε ὡς φονιά,

 ὡς δολοφόνο κατακτητή. 

Γιὰ νὰ ἀμαυρώσει τὴ μνήμη του 

καὶ τὸ ἔργο του κίνησε τὸ

 Βατικανὸ γιὰ νὰ ἱδρύσει 

ἕνα ψευδεπίγραφο

 πολυπολιτισμικὸ κράτος 

καὶ νὰ τὸ ὀνομάσει Μακεδονία. 

Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ ὁ 

Πάπας ἔτρεξε πρῶτος 

νὰ ἀναγνωρίσει τὸ σλαβικὸ

 κρατίδιο, δίνοντας 

τὸ σύνθημα καὶ στοὺς 

ἄλλους νὰ πράξουν τὸ ἴδιο.

 Κοντοζυγώνει ὅμως 

ἡ ἡμέρα ποὺ τὰ Σκόπια

 θὰ διαλυθοῦν, 

ὅσο κι ἂν θέλουν

 κάποιοι ψευτο-πολιτικοὶ

δικοί μας καὶ ξένοι 

νὰ τὰ στηρίξουν…                                                                                                                                                             

                           Πῶς γνώρισα τὸν γέροντα.











Στὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 2000 πῆγα

 μαζὶ μὲ ἕναν γνωστό μου ἀπὸ τὰ

 Τρίκαλα γιὰ πρώτη φορὰ στὸν

 π. Παναγιώτη.

 Δύσβατος ὁ δρόμος πρὸς τὸ Βαλάρι,

 ὅπου σήμερα ἔχει ταφεῖ.

 Ἡ διαδρομή μου φαινόταν ἀτέλειωτη

 ἀλλὰ ἡ φύση σὲ ἀποζημίωνε.

 Φθάσαμε στὸ ἐκκλησάκι

 τῆς Παναγιᾶς. 

Μοῦ ἔκανε ἐντύπωση πὼς 

βρίσκονταν καὶ ἄλλοι καὶ 

περίμεναν νὰ ἔρθει ὁ γέροντας,

 ὁ ὁποῖος εἶχε πάει νὰ ταΐσει 

τὰ ζωντανά του. 

Καθὼς εἰσήλθαμε στὸ ναὸ 

ἔνιωσα μία δυνατὴ εὐωδία. 

Προερχόταν ἀπὸ τὴν 

εἰκόνα τῆς Παναγιᾶς,

 ἡ ὁποία ἔτρεχε μύρο. 

Τὴν ἀγκάλιασα 

καὶ τὴν εὐχαρίστησα. 

Μύρο ἔτρεχε καὶ ἀπὸ τὶς εἰκόνες 

τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου 

καὶ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. 

Εἰλικρινά, αὐτὸ δὲν τὸ εἶχα 

ξαναζήσει μέχρι τότε. 

Μία παρόμοια ἐμπειρία ἀλλὰ σὲ 

μικρότερη ἔνταση εἶχα βιώσει 

στὴ Σκήτη τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα 

στὸ λεγόμενο Σεράι, στὶς Καρυές, 

ἐκεῖ ὅπου φυλάσσεται ἡ κάρα 

τοῦ Ἀποστόλου Ἀνδρέα.

Καθὼς βγήκαμε ἀπὸ τὸ ναό, 

γίναμε μάρτυρες μιᾶς συζήτησης

 ποὺ διεξαγόταν μεταξὺ μίας

 δυστυχισμένης κοπέλας 

καὶ τῆς παρέας της. 

Ἡ κοπέλα, ἀρνιόταν 

νὰ εἰσέλθει στὸ ναό.

 Ἡ παρέα της ἀποτελεῖτο

 ἀπὸ δύο γνωστοὺς ἰατροὺς 

τῆς Νέας Σμύρνης 

καὶ τὶς συζύγους της.

 Μάταια τὴν παρακαλοῦσαν.

 Ἐκείνη φοβόταν. 

Μοῦ φάνηκε γνωστή. 

Εἶχα τόσο συγκλονιστεῖ ἀπὸ 

τὸ προσκύνημα ποὺ δὲν 

σκόπευα νὰ παρέμβω 

στὴ συζήτηση. 

Ὅμως ὁ ἕνας ἐκ τῶν δύο, 

γιατρὸς ἀκτινολόγος, 

ὅπως ἔμαθα ἀργότερα 

μοῦ εἶπε:

«Πὲς βρὲ παιδί μου στὴν 

κοπέλα πὼς δὲν ὑπάρχει

 κανένας λόγος νὰ φοβᾶται…». 

Γύρισα καὶ κοίταξα πιὸ

 προσεκτικὰ τὴν κοπέλα. 

Μοῦ ἦταν πολὺ γνωστή. 

Ὁ γνωστός μου ἀπό τὰ Τρίκαλα 

ἀμέσως τὴν ἀναγνώρισε.

 Ἐπρόκειτο γιὰ μία γνωστὴ

 δημοσιογράφο, ποὺ ἔκανε 

τηλεοπτικὲς 

ἐνημερωτικὲς ἐκπομπές.

 Θαρρῶ πὼς καὶ σήμερα 

παρουσιάζει δελτίο εἰδήσεων

 σὲ ἕνα ἀπὸ τὰ τηλεοπτικὰ κανάλια.






















«Ἐλᾶτε θὰ μποῦμε μαζὶ μέσα, μὴν φοβάστε. 

Ἐλᾶτε νὰ δεῖτε τὸ μύρο ποὺ τρέχει ἀπὸ

 τὴν Παναγιά μας.

 Εὐωδιάζει ὁ ναός…».

 Ἡ κοπέλα ἀνένδοτη.

 Φαινόταν πὼς κάτι ἔντονο

 τὴν ἀπασχολοῦσε.

 Ἔπειτα ἀπὸ δέκα περίπου λεπτὰ

 εἴδαμε καὶ τὸν γέροντα

 νὰ κατηφορίζει. 

Μᾶς κοίταξε ὅλους. 

Τότε ἔνιωσα γιὰ πρώτη

 φορὰ τὸ διεισδυτικὸ 

 του βλέμμα.

 «Τώρα τὰ γράφεις καλά»,

 μοῦ εἶπε. 

Στὴ συνέχεια γύρισε στὴ

 γνωστὴ δημοσιογράφο

 καὶ τῆς εἶπε: 

«Σήκω καλή μου γυναίκα καὶ πήγαινε 

μπροστὰ στὴν Ἀρχόντισσα τὴν Παναγιά μας. 

Πὲς τα πρῶτα σὲ Ἐκείνη, καὶ μετὰ 

θὰ τὰ ποῦμε καὶ μαζί». 

Ἐκείνη τότε χωρὶς καμία 

ἀπολύτως ἀντίσταση

 σηκώθηκε καὶ εἰσῆλθε στὸ ναό.

 Ὁ γέροντας ἀφοῦ τῆς ἔδειξε 

ποὺ νὰ κάτσει στὴ συνέχεια

 βγῆκε ἔξω καὶ ἔκλεισε

 καὶ τὴν πόρτα.

 Ἡ σύζυγος ἑνὸς ἐκ τῶν δύο

 γιατρῶν προσπάθησε νὰ 

ἐνημερώσει τὸν γέροντα 

γιὰ τὸν φόβο 

τῆς δημοσιογράφου. 

Ἐκεῖνος ὅμως μὲ εὐγένεια 

τὴν καθησύχασε. 

Στὴ συνέχεια γύρισε

 πρὸς τὸ μέρος μου. 

Μὲ κοίταξε καὶ πάλι καὶ εἶπε: 

«Ὁ Στύλος Ὀρθοδοξίας τώρα τὰ γράφει σωστά»! 

Κάποιος πρόλαβε καὶ τοῦ

 τηλεφώνησε σκέφτηκα 

καὶ δὲν ἔδωσα σημασία.

Ὁ γέροντας κατόπιν μπῆκε στὸ ναὸ καὶ 

μίλησε γιὰ ἀρκετὴ ὥρα μὲ τὴ γνωστὴ

 δημοσιογράφο, ἡ ὁποία στὴν 

κυριολεξία ἔλαμπε ὅταν βγῆκε ἔξω.

 Εἶχε ἐξαφανιστεῖ ἡ θλίψη 

καὶ ἦταν χαρούμενη. 

Εἶδε γιά λίγο καὶ τοὺς ὑπολοίπους 

καὶ κατόπιν  ἔγνεψε νὰ 

μπῶ στὴν ἐκκλησία.

 Κάθισε σὲ ἕνα στασίδι καὶ μοῦ εἶπε

 νὰ κάτσω κοντά του.

 Δὲν μπορῶ νὰ σᾶς περιγράψω

 τὰ ὅσα συνέβησαν.

 Ὁ π. Παναγιώτης εἶχε καταφέρει 

νὰ εἰσχωρήσει στὰ κατάβαθα 

τῆς ψυχῆς μου καὶ ὡς ἄριστος

 χειροῦργος ἄρχισε νά βγάζει 

τὰ ἀγκάθια ποὺ εἶχε 

προκαλέσει ἡ ἁμαρτία. 

Ἕνα πρὸς ἕνα!

 Ἀπό τὴν παιδική ἠλικία.

 Κι ἂν κάτι λησμονοῦσα ἐκεῖνος

 μὲ ταπείνωση μοῦ τὸ ὑπενθύμιζε

 λέγοντας πὼς δῆθεν τὸ εἶχε

 πράξει καὶ ἐκεῖνος! 

Κάτι ἀντίστοιχο ἔκανε 

καὶ ὁ ὅσιος Ἰάκωβος , 

ἡγούμενος τοῦ Ὁσίου Δαυίδ.

 Ὅταν μοῦ διάβασε τὴ

 συγχωρητικὴ εὐχή, 

ἔνιωσα πὼς τὸ πετραχήλι του

 ἔβγαζε φλόγες καὶ κατάκαιαν

 τὸ κεφάλι μου. 

Νόμιζα πὼς πῆρα φωτιά.

 Ὅταν βγῆκα ἔξω

 κυριολεκτικὰ πετοῦσα.

 Ὁ παππούλης εἶχε καταφέρει

 ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ 

νὰ βγάλει ἕνα μεγάλο

 μέρος τοῦ φορτίου ποὺ κουβαλοῦσα.

Ὅταν ἐπιστρέψαμε στὰ Τρίκαλα, 

ρώτησα ποιὸς εἶχε τηλεφωνήσει

 στὸν γέροντα 

καὶ τὸν εἶχε ἐνημερώσει.

 Κάποιοι τότε γέλασαν. 

«Ὁ γέροντας ἔχει

 ἄλλου εἴδους ἐνημέρωση. 

Δὲν χρειάζεται νὰ τοῦ

 τηλεφωνήσει κάποιος…»

 εἶπε ἡ κ. Χριστίνα. 

Καὶ ὁ Παῦλος συμπλήρωσε:

 «Εἶναι χαλασμένα μία βδομάδα

 τὰ τηλέφωνα στὸ Βαλάρι. 

Γιατί προσπαθῶ νὰ τὸν

 ἐνημερώσω γιὰ κάτι πού

 μοῦ ζήτησε καὶ δὲν μπορῶ. 

Ἤθελα νὰ σᾶς προλάβω

 τὸ πρωΐ γιὰ νὰ τὸ μεταφέρετε

 ἐσεῖς ἀλλά ἤδη εἶχατε φύγει».

 Οἱ ἀπαντήσεις μοῦ ἐνίσχυσαν

 τὴν ἄποψη πὼς εἶχα 

συναντήσει ἕνα ἐν ζωῇ 

ἅγιο γέροντα.

 Καὶ μὲ ἀξίωσε ὁ Θεὸς 

ἀπὸ τότε νὰ μὴν χάσω

 τὴν εὐκαιρία τῆς

 συναναστροφῆς 

μὲ ἕναν γνήσιο

 ἄνθρωπο τοῦ Θεοῦ.

ΠΗΓΗ ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΤΕΥΧ 239 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022

ΒΙΝΤΕΟ - ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ - Ίων Δραγούμης Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου (π.η.) ή 14 Σεπτεμβρίου (ν.η) 1878 – 31 Ιουλίου 1920: Το νεοελληνικό κράτος . Ίων Δραγούμης - Διπλωμάτης, πολιτικός και συγγραφέας. Aνάλωσε τη ζωή του στην προάσπιση των εθνικών υποθέσεων, μέχρις ότου πέσει και ο ίδιος θύμα του Εθνικού Διχασμού το 1920.


 Ο Ίων (Ιωάννης) Δραγούμης (Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου (π.η.) ή 14 Σεπτεμβρίου (ν.η) 1878 – 31 Ιουλίου 1920) ήταν διπλωμάτης, πολιτικός και λογοτέχνης. 


Υπήρξε βασικός οργανωτής των ελληνικών κοινοτήτων κατά τον Μακεδονικό αγώνα. 

Υποστήριξε τη δημιουργία ενός πολυεθνικού ελληνικού κράτους, εκφραζόμενος από το 1908 εναντίον της Μεγάλης Ιδέας. 

       https://rumble.com/vuqw85--1878-31-1920-..html

Πρωταγωνίστησε στο γλωσσικό κίνημα του δημοτικισμού, ενώ με το συγγραφικό του έργο άσκησε σημαντική επιρροή στη διαμόρφωση της ελληνικής ιδεολογίας των αρχών του εικοστού αιώνα.

 Μέσα στο ασταθές πολιτικό κλίμα που ακολούθησε την απόπειρα δολοφονίας του Ελευθέριου Βενιζέλου στο Παρίσι, συνελήφθη και τελικά δολοφονήθηκε στην περιοχή Αμπελοκήπων της Αθήνας, από βενιζελικό στρατιωτικό σώμα ασφαλείας, μπροστά σε περαστικούς.

Εκτελέστηκε ενώ πήγαινε στο γραφείο του περιοδικού που εξέδιδε για να γράψει άρθρο που να καταγγέλλει την απόπειρα δολοφονίας κατά του Βενιζέλου.

31 Ιουλίου 1920, ο Ίων Δραγούμης δολοφονείται στη συμβολή των οδών Βασιλίσσης Σοφίας και Παπαδιαμαντοπούλου στην Αθήνα.

Η ένταξη του Ίωνα Δραγούμη στο αντιβενιζελικό στρατόπεδο έγινε αφορμή, όταν μαθεύτηκε η δολοφονική απόπειρα στο Παρίσι εναντίον του Βενιζέλου, να συλληφθεί σε ενέδρα ανδρών της ασφαλείας του τότε αρχηγού της Χωροφυλακής Εμμανουήλ Ι. Ζυμβρακάκη και να βρει τραγικό τέλος στο σημείο που έχει σήμερα ανεγερθεί αναμνηστική στήλη.

Ως ηθικοί αυτουργοί, διατάξαντες την εκτέλεση, κατηγορήθηκαν οι Παύλος Γύπαρης (διοικητής του παρακρατικού σώματος που συνέλαβε τον Δραγούμη, απών όμως κατά τη σύλληψη και την εκτέλεση), Εμμανουήλ Ρέπουλης (αντιπρόεδρος και επί κεφαλής στο εσωτερικό της κυβερνήσεως του απουσιάζοντος στο εξωτερικό Ελευθερίου Βενιζέλου), Εμμανουήλ Μπενάκης (παλαιός υπουργός του Βενιζέλου), που κατηγορήθηκε μετά θάνατον όμως, από τον ίδιον τον Γύπαρη στο δικαστήριο του 1935 ως διατάξας την εκτέλεση.

Δεν προέκυψαν όμως επαρκείς αποδείξεις εις βάρος τους, ενώ οι κατηγορούμενοι πάντοτε επέμεναν για την αθωότητά τους. Και αθωώθηκαν τελικά στη δίκη που έγινε τον Νοέμβριο του 1922 υπό την επαναστατική κυβέρνηση Πλαστήρα-Γονατά.

Επικεφαλής του αποσπάσματος ήταν ο λοχίας Σαρτζέτης. Τραγική ειρωνεία, ο Ίων Δραγούμης συνελήφθη πηγαίνοντας στο γραφείο του περιοδικού που εξέδιδε («Πολιτική Επιθεώρηση»), για να γράψει άρθρο που να καταγγέλλει την απόπειρα δολοφονίας κατά του Βενιζέλου. 


Το κείμενο  στη συνέχεια -με λίγες αλλαγές στην ορθογραφία- είναι από ένα μικρό βιβλιαράκι με τίτλο «Ελληνικός πολιτισμός» που κυκλοφόρησε 

στα 1913 από το περιοδικό «Γράμματα». 

Ο Δραγούμης υπογράφει με το ψευδώνυμο «Ίδας».

Το νεοελληνικό κράτος

Κείμενο: Ίων Δραγούμης

Το μικρό τo κράτος το Νεοελληνικό, που επλάστηκε από ένα ξέσπασμα πανελλήνιας ορμής όταν απλώθηκε κάπως στους ανθρώ­πους του έθνους η συνείδηση η εθνική με τη μορφή της μεγάλης ιδέας -δηλαδή με τη νοσταλγική θύμηση του Βυζαντινού κράτους- το νεόπλαστο αυτό κράτος το Ελληνικό έμεινε, μ’ όλες τις προσθήκες που του κόλλησαν, ένα μικρό Ελληνικό κράτος, ένας ταπεινός πολιτειακός οργανισμός, ένας νέος μα μικροκαμωμένος πυρήνας εθνικοπολιτικής ζωής που όσο πήγαινε έδενε και έπηζε πιότερο και κρυστάλλωνε. Και όλες οι συνέπειες του σχηματισμού ενός τέτοιου μικρού οργανισμού ήτανε φυσικό να παρακολουθήσουν την Ελλάδα. 

Τα κράτη καταντούν κάποτε να μη διακρίνουν παρά τον εαυτό τους.

Σκοπός εκείνων που έφτιασαν το νέο κράτος ήταν να γίνει ερ­γαστήρι πανελληνικό που να εξακολουθήσει τον αγώνα του έθνους ως που το Βυζαντινό κράτος να ξεφορτωθεί τον Τούρκο από πάνω του, να ξαναπιάσει ο Ρωμιός τη διοίκηση του κράτους του που είχε πρωτεύουσα την Πόλη και να ξανακαθίσει Έλληνας Βασιλιάς στο θρόνο των Παλαιολόγων. 

Τη συνέχεια του παλιού δικού του κράτους φαντάζονταν και αποζητούσε το έθνος, συνεπαρμένο από την εθνική συνείδηση.

Μα οι περίστασες, η σχετική αδυναμία των αρχηγών και οι με­γάλοι της γης έτσι το θέλησαν και αντί να γίνει, σύμφωνα με τη θέληση του έθνους που ένα καλούπι κράτους αναθυμούνταν μονάχα, το κράτος της μεγάλης ιδέας, έγινε ένα μικρό Ελληνικό κράτος στο μέρος που είχε ανθίσει η αρχαία Ελλάδα. Το Ελληνικό όνειρο ίσως να περιορίστηκε προπάντων από την Ευρωπαϊκή αντίληψη την ξεπαρμένη τότε από μιά νεογέννητη φωτοβολή του αρχαίου Ελληνι­κού πολιτισμού. 

Μόνο οι Ρώσσοι, με το να μην έχουν κλασική μόρφωση, ένοιωθαν σωστά ποιο ήταν αλήθεια το Ελληνικό δράμα και αυτοί δεν είχαν λόγους να το σπρώξουν να γίνει πράμα, απεναντίας το έτρεμαν. 

Και οι Τούρκοι όμως, που δεν τους εσκότιζαν το μυα­λό οι πιο αρχαίες ιστορίες, και αυτοί ήξεραν καλά το τι εγύρευε το ξυπνημένο πιά έθνος των Ρωμαίων, γιατί το θυμούνταν και οι ίδιοι. -δεν είχαν περάσει και πολλά χρόνια- πως απ’ αυτό το έθνος, το βασιλικό, επήραν την Πόλη, και αυτό το ίδιο θα θελήσει μιά μέρα πάλι να τους την ξαναπάρει.

Ο Ίων (Ιωάννης) Δραγούμης (Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου (π.η.) ή 14 Σεπτεμβρίου (ν.η) 1878 – 31 Ιουλίου 1920) ήταν διπλωμάτης, πολιτικός και λογοτέχνης.
Ο Ίων (Ιωάννης) Δραγούμης (Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου (π.η.) ή 14 Σεπτεμβρίου (ν.η) 1878 – 31 Ιουλίου 1920) ήταν διπλωμάτης, πολιτικός και λογοτέχνης.

Το ξύπνημα για τους Έλληνες ύστερα από το όνειρο ήταν ανεπάντεχο. 

Μετατοπίστηκε λοιπόν το κέντρο της Ρωμιοσύνης που ήταν ίσαμε τότε στη φαντασία των Ρωμιών η Πόλη και τεχνητά πλάστηκε η Αθήνα νέο κέντρο Ρωμιοσύνης, προσωρινό όμως κατά την αντί­ληψή τους.

Μα εδώ ξεπροβάλλουν αμέσως αμέσως οι συνέπειες του χωρι­σμού της Ρωμιοσύνης σε δυο, που το ένα μέρος, το μεγαλύτερο, έμεινε στην Τούρκικη πολιτική κυριαρχία από κάτω, ενώ co άλλο αφέθηκε να αυτοκυβερνηθεί.

 Αρκετά γρήγορα λησμόνησαν οι περισσότεροι από τους Ελλαδίτες πως η Αθήνα ήταν η προσωρινή πρωτεύουσα τους. Αγάλι αγάλι εσυνήθισαν τη μικρότητα που, μ’ όλο το μεγα­λείο τους, δημιούργησαν οι αγώνες του Έθνους, και καλοκάθισαν στην Αθήνα, έχτισαν πέτρινα σπίτια και τ’ αγάπησαν έπειτα τα σπίτια τους. Φτωχός ο τόπος και οι εργατικοί άνθρωποι πρώτα πρώτα κοίταξαν να κάμουν παράδες, οι άλλοι οι «κλέφτες» και οι «γραμματιζούμενοι» άρπαξαν κυβερνητικές θέσες, μισθούς και αξιώματα.

 Ο καινούριος Ελληνικός πολιτικός πυρήνας, σαν πυρήνας που ήταν, άρχισε να φανερώνει όλη του τη συγκεντρωτική δύναμη. 

Και οι Ελλαδίτες ολοένα πήγαιναν να λησμονήσουν πως όλοι μαζί οι Έλληνες, και όχι μονάχοι τους αυτοί, είχαν δημιουργήσει τη μικρή Ελλάδα, και θα λησμονούσαν ολότελα τους άλλους Έλληνες τους συνεργάτες τους, αν δε βρίσκονταν ανάμεσα τους λιγοστοί που θυμούνταν ακόμη με τι λογής σκοπό είχε γίνει το κράτος και αν δεν πηγαινοέρχονταν αδιάκοπα από την Τουρκία στην Ελλάδα άνθρω­ποι που δεν είχαν ξεχάσει τίποτε από τα παλιά γιατί γι’ αυτούς τί­ποτα δεν είχε αλλάξει και ο βαρύς Τούρκος σα βραχνάς ακόμα τους έπνιγε.

Και οι άνθρωποι που από την Ελλάδα πήγαιναν στην Τουρκία, και αυτοί, με το να ζούνε ανάμεσα στους αλύτρωτους αδελφούς ένοιωθαν καλύτερα το γενικό Ελληνικό ζήτημα και γίνονταν κρίκος των δυο Ελλάδων.

Δυο ρεύματα ξεκίνησαν έτσι από διαφορετικές ιδεολογίες, τη μια Ελλαδική και την άλλη Ελληνική, τη μιά στενά κρατική και την άλλη εθνική και γενική.

 Οι Έλληνες της Τουρκιάς με το να βρίσκονται ανάμεσα και σ’ άλλα έθνη και από κάτω από ξένη πολιτική κυριαρχία τυραννική, θυμούνταν τον εαυτό τους περισσότερο, τον ξεχώριζαν συνειδητά και κατασύνεχα από τους άλλους λαούς και βαστούσαν ξαναμένο μέσα τους τον πόθο και την ελπίδα του λυτρω­μού. 

Οι άλλοι, σα λυτρωμένοι που ήταν, ξεχάνονταν σαν Έλληνες και καταπιάνονταν άλλες δουλειές, καταγίνονταν στη λεγόμενη εσωτερική πολιτική του αλληλοφαγωμού της εκμετάλλευσης και της συν­αλλαγής.

 Ο καβγάς για το πάπλωμα. 

Οι ειλικρινότεροι γύρευαν το πολύ να καλοδιοικηθεί η Ελλάδα, τίποτε άλλο. 

Ως τόσο πότε πότε οι φωνές των έξω τάραζαν τους μέσα, μα για λίγο καιρό, και πάλι βιαστικά ξανάπιαναν τους καβγάδες τους και τα μικροσυμφέ­ροντα.

Ανάμεσα στα δυο ρεύματα βρέθηκε κάποιος συμβιβασμός.

 Ό μέσος όρος αυτός φύτρωσε στα μυαλά των πολιτικών του κράτους, που τους έτρωγε αριά και που, όταν παραφώναζαν οι έξω, η κακή συνείδηση που λησμονούσαν το σκοπό τού κράτους. 

Οι ολιγόπιστοι, αν όχι άπιστοι αυτοί άνθρωποι, ανάξια παιδιά και αγγόνια εκείνων που δε σάστισαν να τα βάλουν με μιαν αυτοκρατορία, κατάντησαν ταπεινότατοι πινακογλείφτες της Τουρκιάς και της Ευρώπης. 

Τους εβίαζαν οι εξωμερίτες (ετερόχθονες) και περισσότερο οι μέσα πολιτικοί τους αντίπαλοι (αυτόχθονες) οι εκμεταλλευτές, να καμώνονται κάποτε πως κάνουν τάχα εξωτερική δηλαδή εθνική πολιτική. 

Επειδή όμως οι κρατικές, δηλαδή εσωτερικές ψιλοδουλιές τους, δεν τους άφη­ναν καιρό και όρεξη για βαθύτερη σκέψη, για να κάμουν τέτοια πολιτική το είχαν για απαραίτητο να τα χαλούν και από κάποτε με την Τουρκιά, πράγμα ασύμφορο για ένα μικρό κράτος. 

Τι σοφίστη­καν λοιπόν;

 Κάθε που σηκώνονταν καμιά ταραχή στην Ανατολή και η Τουρκιά βρίσκονταν μπλεγμένη σε πόλεμο με τη Ρωσία, αυτοί εκαμώνονταν πως θα ανασκουμπωθούν για πόλεμο με την Τουρκιά, και καλούσαν ηλικίες γαυγίζοντας προς την Ευρώπη: «Βαστάτε με και θα τη φάω.» 

Και η Ευρώπη που φοβούνταν τη Ρωσία και ήθελε την ησυχία της, για να γλυτώσει την Τουρκιά και την ειρήνη, πε­τούσε κάτι κόκκαλα στην Ελλάδα που σώπαινε. 

Απ’ αυτό βγήκε στη μέση το γνωστό καλούπι της εξωτερικές πολιτικής του κράτους που μπήκε στο αίμα ιών πολιτικών του, το καλούπι των κοκκάλων ή των ψίχουλων ή των λουρίδων, με το όνομα «προθήκη επαρχιών» στο νεοελληνικό πολιτικό πυρήνα.

 Το σφιχτοδεμένο αυτό καινούριο κέν­τρο, η Ελλάδα, έσερνε κατά τον εαυτό του και χώνευε μικρά κομ­ματάκια του έθνους και πάσκιζε έτσι να πνίξει την εθνική μεγάλη Ιδέα που σαν ακατόρθωτη και παλιωμένη και άχρηστη και ταρα­χοποιό -για τέτοια την είχε- δεν του καλοέρχονταν σε λογα­ριασμό.

Και έτσι, μεταξύ στη μεγάλη ιδέα και στην τ α π ε ι ν ή ιδέα ενός κράτους μικρού και νοικοκυρεμένου χωρίς πόθους, φύ­τρωσε στα κεφάλια των πολιτικών η μέση ιδεατών προσθηκών.

Αφίσα της εποχής των βαλκανικών πολέμων, σχετική με την εδαφική επέκταση της Ελλάδας.
Αφίσα της εποχής των βαλκανικών πολέμων, σχετική με την εδαφική επέκταση της Ελλάδας.

Μα ήταν ως τόσο παρά πολλές οι επαρχίες που γύρευαν να κολλήσουν και αυτές απάνω στο κράτος, ποια να πρωτοπροφτάσει να πάρει η Ελλάδα;

 Γι’ αυτό πάντα και μόνο κοίταζε τις γειτονικές ν’ αρπάξει. Τις άλλες τις είχε για χαμένες, της έπεφτε πολύ να συλλογί­ζεται τόσο απομακρυσμένες χώρες, πώς να μην τις ξεχάσει; 

Όσο για να πάει στην Πόλη, όταν το έβαλαν με το νου τους οι πρώτοι πολιτικοί και το βρήκαν αδύνατο το παράτησαν, ήταν πολύ μακριά από την Αθήνα.

 Έτσι, ενώ το «να πάρουμε πίσω την Πόλη» σήμαινε ως στο σχηματισμό του Ελλαδικού κράτους, να πάρουμε τη θέση τού Τούρκου στην Πόλη, να τσακίσουμε την ξενοφερμένη τη βαρβαρική κυριαρχία, να καθαρίσουμε την αυτοκρατορίας μας από τους Τούρκους σαν κράτος, να συνεχίσουμε τη δική μας αυτοκρατορία με πρωτεύουσα την Πόλη σαν πρώτα, (και μ’ αυτή την ιδέα στα εικοσιένα σηκώθηκε όλο το έθνος στο πόδι) -από τότε που φτιάστηκε Ελληνικό βασίλειο με την Αθήνα πρωτεύουσα, άλλαξε το νόημα, και το «να πάρουμε πίσω την Πόλη» σήμαινε να εκστρατέψει η μικρούλα Ελλάδα, να κυριέψει την Πόλη, και επειδή η Ελλάδα αυτή έγινε ταπεινή με τους μικροκέφαλους και ολιγόπιστους πολιτικούς της είδε πως δεν ήταν βολετό να καταφέρει τέτοιο μεγάλο έργο, δε στοχάστηκε ποτέ της πως μπορούσε να ξεσηκώσει ξανά όλο το έθνος σα στα εικοσιένα, λησμόνησε το έθνος και τη δύναμη του, πίστεψε πως η μόνη Ελληνική δύναμη είναι το Ελλαδικό κράτος, και σ’ αυτή τη μικρότατη δύναμη μονάχα ακούμπησε, κλείστηκε σαν κοχύλι μέσα στο καυκί της, απελπίστηκε για την αδυναμία της και έβγαλε από το νου της και Πόλη και πολιτικούς συνδυασμούς και εκστρατείες και χαντακώθηκε χρόνια πολλά σιγοβράζοντας μέσα στο ζουμί της.  Και έτσι αντί για εκστρατείες έκανε επιστρατείες, αντί  για οργάνωση και ξεσηκωμό πανελλήνιο καταγίνονταν σέ μικροκατεργαριές, αντί για Πόλη έπαιρνε Λάρισα, αντί για μεγάλη ιδέα διάλεγε μέσες και ταπεινές ιδέες.

Οι Ελλαδίτες πολιτικοί κατάντησαν να συνταυτίσουν με το νου τους κράτος και έθνος ή καλύτερα μη μπορώντας να φτάσουν στη γε­νικότητα του «έθνους» έκαμαν την ανικανότητα τους θεωρία, γενίκευσαν το νόημα «κράτος» λέγοντας· «κάθε κράτος έχει από ένα λαό, άρα και το Ελληνικό κράτος έχει Ελληνικό λαό και λαός είναι κείνος που πληρώνει τους φόρους.» 

Και έπειτα λαός, κράτος και έθνος έγιναν στο κεφάλι τους ένα. 

Το κράτος δεν ήταν πια πρόσκαιρο, δεν είχε δη­μιουργηθεί για να περιμαζέψει το έθνος γύρω του, δεν ήταν στα­θμός παρά τέλος, και δεν άργησαν οι καλύτεροι να το φανταστούν πως θα ήταν αν γίνονταν τέλειο. 

Εύκολο να πλάσει το μυαλό τους το πρότυπο του τέλειου κράτους. 

Δεν είχαν παρά να στρέψουν να κοιτάξουν όποιο κράτος της Ευρώπης και μάλιστα από τα μεγάλα, Αγ­γλία, Γαλλία, Γερμανία.

 Και οι επιστήμονες και οι νομοθέτες, όπως και οι καλλιτέχνες δεν έκαναν άλλο παρά να αντιγράφουν να παρα­φράζουν ή να μιμούνται βιβλία, νόμους, συντάγματα, θεσμούς, ποιήματα από την ξενιτιά.

 Και όταν τους παρασκότιζαν οι εξωμερίτες, έ­λεγαν: «Πρώτα να διοικηθούμε καλά εμείς (οι Ελλαδίτες) και ύστε­ρα κοιτάζουμε και άλλους να πάρουμε να διοικήσουμε», σα να ήταν καμωμένο, ξετελειωμένο κράτος η Ελλάδα, καμιά Αγγλία έξαφνα που αφού εσιγούρεψε την εθνική της αυθυπαρξία γυρεύει να απλω­θεί σε τόπους ξένους, στην Αφρική, στην Αυστραλία. 

Μα δεν έβλε­παν πως το Αγγλικό κράτος ζει φυσιολογικά με το να έχει βρει τα φυσικά του έθνους σύνορα και να τα έχει ξεπεράσει, ενώ το Ελλα­δικό δε ζει φυσιολογικά γιατί δεν μπόρεσε να περισυμαζέψει όλο το έθνος, ούτε να λάβει καλά καλά συνείδηση ως που απλώνεται η φυλή.

 Το κράτος και τώρα ακόμη μοιάζει οχταποδιού που δε νοιώθει τα άκρα του, και γι’ αυτό παραδέρνει. 

Έπειτα σα βεβαιώθηκαν -χωρίς να ξέρουν ακριβώς γιατί- πως δε μπορούσε η Ελλάδα να κά­μει ούτε στα εσωτερικά ό,τι και τα μεγάλα κράτη της δυτικής Ευρώ­πης, έμεναν ευχαριστημένοι και με τα πρότυπα των μικρών και όσο πιο ουδέτερων κρατών, με το Βέλγιο, τη Δανία, την Ελβετία. 

Φά­νηκαν αρκετά συμβιβαστικοί, οι άνθρωποι.

Και συνέπεια του στενεμού αυτού των Ελλαδικών μυαλών είναι ο επηρεασμός και των άλλων Ελλήνων για να γίνουν και αυτοί όσο έπαιρνε λιγότερο απαιτητικοί και πιο συμβιβαστικοί, λιγότερο ανήσυχοι και φιλοτάραχοι. «SurtoutMessieurspas d’ affaires, μη γεννάτε ζητήματα!

 Ήταν σα να τους συμβούλευε ολοένα η Ελλάδα: «Μονάχα έμενα μη με σκοτίζετε και πορεύεστε όπως μπορείτε.»

 Και έγιναν λιγότερο απαιτητικοί και πιο συμβιβαστικοί, λιγότερο ανήσυχοι και φιλοτάραχοι, εξόν από τους Κρητικούς που δεν εννοούσαν, οι αφιλότιμοι, να ησυχάσουν ποτέ τους, μόνον έβαζαν σέ μπε­λάδες το κράτος, σέρνοντας το πεισματάρικα σέ μιαν αποκλειστικά Κρητική πολιτική. 

Εθνικό ζήτημα δεν ύπαρχε, μοναχά Κρητικό.

 Επειδή ο Όλυμπος ήτανε λημέρι κλεφτών, φανερώνονταν πότε πότε και ζήτημα γειτονικών στα βορινά σύνορα λουρίδων. 

Μα αυτό το Κρητικό διαφέντευε όλη την εξωτερική πολιτική του κράτους για πολλά χρόνια, ίσαμε σήμερα.

Ο Ναζίμ Πασάς, αρχηγός του επιτελείου του Οθωμανικού στρατού, δολοφονήθηκε από τους Νεότουρκους λόγω της αποτυχίας του.
Ο Ναζίμ Πασάς, αρχηγός του επιτελείου του Οθωμανικού στρατού, δολοφονήθηκε από τους Νεότουρκους λόγω της αποτυχίας του.

Στην άλλη Τουρκιά οι Έλληνες ήταν έτσι’ μέσα στην ψυχή τους βαθειά είχαν τη μεγάλη Ιδέα ριζωμένη, μα είδαν το αποτέλε­σμα των κόπων και αγώνων του έθνους, ένα κράτος μικρεμένο, αδύ­νατο και σαν αδιάφορο γι’ αυτούς επρόσμεναν να δυναμώσει, να μεγαλώσει, να οργανωθεί για να τους γλυτώσει και αυτούς από τον Τούρκο. 

Θάρρεψαν πως η «πολιτική των προσθηκών» βασίζονταν σέ σχέδιο φρόνιμο και καλομελετημένο ενός σιγανού και βαθμιαίου λυ­τρωμού όλου του έθνους, και έκαναν υπομονή οι. κακόμοιροι, απαντέχοντας να έρθει και η δική τους η αράδα.

Συνέβηκε αυτό το παράδοξο, τούτοι περίμεναν την Ελλάδα να τους γλυτώσει, και η Ελλάδα περίμενε μήπως τύχει και σηκωθούν μοναχοί τους να γλυτώσουν τον εαυτό τους.

 Έπειτα, μη δε βρίσ­κονταν τάχα η Ευρώπη να κάνει στη χάση και στη φέξη γεναιοδωρίες στη σακάτισα την Ελλάδα; 

Ποιος της χάρισε τα Εφτάνησα;

 Μ’ αυτή τη φακίρικη σκέψη και την κισμετική διάθεση, όλοι τα φόρτωναν όλα στην τύχη και δεν εστοχάζονταν κανεις να κουνήσει ούτε το δαχτυλάκι του.

Η πολύχρονη απαντοχή εκούραζε τον κόσμο και έσπρωχνε κά­ποιους από τους εξωμερίτες να κατηφορίζουν κατά το συμβιβασμό, γιατί και οι Τουρκομερίτες, σαν όλους τους Έλληνες, είναι πάντα έτοιμοι να συμβιβάζονται. 

Οι συμβιβαστικοί της Τουρκίας συνέχιζαν τη φαναριώτικη παράδοση της εποχής πριν από τα 1821, έμπαιναν στην Τούρκικη διοίκηση όσοι μπορούσαν, έπαιρναν δημόσιες θέσες, κοίταζαν πώς να ζήσουν καλύτερα με τον κύριο τους.

Όλο το έθνος έτσι πήγαινε να πιστέψει πιά πως μόνη αλήθεια είναι η Ελλαδική πραγματικότητα.

 Το ότι ήταν αξιοδάκρυτη η πραγ­ματικότητα αυτή το απόδειξε ο πόλεμος του 1897 που ξεσκέπασε ολότελα το κράτος και φανέρωσε γυμνή την ασκημιά του και την κατάντια του.

Από τότε στους νέους άρχισε μια ζύμωση. Κάποιοι απ’ αυτούς που βαρέθηκαν τη μοιρολατρία και την Κρητική πολιτική, βάλθη­καν επίμονα και αντίθετα με τη θέληση του κράτους να γλυτώσουν τη Μακεδονία από τους Βουλγάρους. 

Έπειτα άπλωσαν την ενέργεια τους και στη Θράκη και στην Ήπειρο και άγγιξαν και την Πόλη.

Τότε έτυχε να βγει στη μέση μια Τουρκική επανάσταση, συνέ­πεια και αυτή της Μακεδόνικης αναρχίας.

 Οι Νεότουρκοι (θαρρών­τας πως θα σώσουν τη Μακεδονία και μ’ αυτήν όλη την Ευρωπαϊκή Τουρκία από το χαμό, ξανάφεραν το σύνταγμα στην αυτοκρατο­ρία. 

Οι λίγοι νέοι Έλληνες που είχαν τινάξει από πάνω τους τη μοιρολατρία άρχισαν τότε στην Πόλη την πολιτική των εθνοτήτων, και κατάφεραν να βάλουν το Ελληνικό έθνος στην Τουρκιά με το Πατριαρχείο του να διευθύνει τα άλλα έθνη που ζουν στην αυτοκρατορία για να γυρεύουν μαζί του ισονομία και ισοπολιτεία για όλα τα έθνη και αναγνώριση της εθνικής αυθυπαρξίας του κα­θενός. 

Αυτοί οι ίδιοι νέοι στην Ελλάδα ετοίμασαν τη στρατιωτική επανάσταση για να χτυπήσουν τα πολιτικά κόμματα επειδή ίσια ίσια, με το να μην έχουν πολιτική εθνική, εμπόδιζαν και το κράτος να εκ­πληρώσει τον εθνικό προορισμό και το άλλο έθνος στην Τουρκιά να ξανοιχτεί στην πολιτική των εθνοτήτων. 

Αυτά όλα έδειχναν πως η νέα Ελληνική γενεά και μέσα και έξω από τα σύνορα της Ελλάδας είχε γίνει κάπως διαφορετική από τις πρωτυτερινές.

Αλλά πριν αποτελειώσουν τη ζύμωση τους και πριν καλοβάλουν σε δρόμο σταθερό την ενέργεια τους, ήρθε από την αποφασιστικότητα ενός πρωθυπουργού μια νέα επιστρατεία όχι πολύ διαφορετική από τις άλλες μα που φανέρωσε ανεπάντεχα πράματα. 

Πάλι εφοβέρισε η Ελλάδα την Ευρώπη πως θα στήσει πόλεμο της Τουρκιάς, αυτή τη φορά όμως με τους Σλαύους συμμά­χους της, συμμάχους που της προετοίμασε η πολιτική των εθνοτήτων μέσα στο Οθωμανικό κράτος. 

Επρόσμενε να ταραχτεί η Ευρώπη και να τα σταματήσει όλα χαρίζοντας της την Κρήτη. 

Μα η Ευ­ρώπη δεν το κούνησε, ο πόλεμος ξέσπασε και, μολονότι νίκησαν οι σύμμαχοι, τα αποτελέσματα θα ήταν για το Ελληνικό έθνος θλιβε­ρότατα και για τα σλαυικά κράτη ευχαριστότατα -όσο και να έδειχνε χαρά το ανήξερο Ελληνικό κράτος που μεγάλωσε και αυτό λιγάκι με δικό του κίνημα -αν δε γίνονταν μετά λίγους μήνες και δεύτερος πόλεμος, αυτός αναμεταξύ στους συμμάχους, όπου περίλαμπρα νίκησαν οι Έλληνες τους Βουλγάρους και πήραν πίσω τόπους Ελληνι­κούς. 

Το μίσος το φυλετικό ξύπνησε μιαν αβάσταχτη ορμή στους Έλληνες, που ένας άξιος Βασιλιάς Κωνσταντίνος αποφασιστικά, τε­χνικά και αντρειωμένα την έκαμε νίκη και δόξα.

Αφίσα της εποχής των βαλκανικών πολέμων με τον «μαρμαρωμένο βασιλιά».
Αφίσα της εποχής των βαλκανικών πολέμων με τον «μαρμαρωμένο βασιλιά».

Ως τόσο η νίκη αυτή και η δόξα φανερώνεται εθνική όχι τόσο επειδή όλων των τόπων Έλληνες πολέμησαν, όσο γιατί ήταν το ξέ­σπασμα της εθνικής αλήθειας και της πίστης στη  μεγαλοσύνη  της φυλής. Αυτή η πίστη και το όραμα της εθνικής αλήθειας έκαμε το δεύτερο πόλεμο και όχι τα συμφέροντα της χαμηλοβλεπούσας κοντόφθαλμης πολιτικής του Ελλαδικού κράτους.

Αποδείχτηκε με τον πόλεμο αυτό πως η αλήθεια είναι όχι η Ελλαδική κρατική πραγματικότητα αλλά το Ελληνικό έθνος που θέ­λει την ύπαρξη του, και ανοίχτηκε διάπλατα ο δρόμος κατά την πολιτική ένωση όλης της φυλής. Τώρα θα χρειαστούν και άλλοι αγώνες, γιατί με το να μεγάλωσε το κράτος δε σώθηκε πιά — όπως το νομί­ζουν ίσως οι λεγόμενοι φρόνιμοι- η θέληση και η προσπάθεια για την ολοκληρωτική αποκατάσταση της φυλής.

Φανερώθηκε από τους δύο πολέμους του 1912 και 1913 πως ο Έλληνας γενικά δεν πίστευε πιά στον εαυτό του, στη δύναμη του, στη ζωντανάδα του, γι’ αυτό και ξιπάστηκε τόσο για τις νίκες του. 

Δεν μπορούσε να φανταστεί πως είχε τη δύναμη να ζήσει αληθινά και να νικήσει σαν έθνος. 

Μόλις νίκησε όμως (και θα νικούσε καλύτερα και πιο τελειωτικά αν δεν τον εβάραινε η απι­στία των μορφωμένων που του έψελνε σ’ όλους τους τόνους την αναξιοσύνη του) άνοιξε τα μάτια του, τα έτριψε και είδε, σα μαγευ­τικό φως, πως αυτά που του έψελναν οι Βραχμάνες του γένους ήταν μια μεγάλη βλακεία, και το έθνος είναι ζωντανό. 

Και ξιπάστηκε που φανερώθηκε ζωντανό το έθνος

Ελπίζω το μάθημα αυτό να έχει θεραπευτική αξία και να για­τρευτεί ο Έλληνας από την εθνική απιστία .

eranistis.net

           https://rumble.com/vuqw85--1878-31-1920-..html

ΒΙΝΤΕΟ - ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΘΑ ΕΠΙΤΕΘΟΥΝ ΟΤΑΝ ΘΑ ΘΑΒΟΥΜΕ ΝΕΚΡΟΥΣ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ - ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ.

 

ΒΙΝΤΕΟ -  ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΘΑ ΕΠΙΤΕΘΟΥΝ ΟΤΑΝ ΘΑ ΘΑΒΟΥΜΕ ΝΕΚΡΟΥΣ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ - ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ  ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ  Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ  ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

ΑΝΑΦΕΡΕΙ  Ο  ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ  ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ .


H Μακεδονία είναι υποστατική (προσωποποιημένη) γιατί οι Μακεδονομάχοι ήσαν Άγιες Υποστάσεις. Γράφει ο μακαριστός Γέροντας Νεκτάριος Αγιορείτης †.


Γράφει ο μακαριστός Γέροντας Νεκτάριος Αγιορείτης †

Η υψηλή δυνατή πίστη των Μακεδονομάχων στον Χριστό μας και η πατριωτική αγάπη, η θυσιαστική αγάπη, όλων εκείνων των Ρωμιών που συγκεντρώθηκαν στην Μακεδονία από όλα τα μέρη της Ελλάδας και από το εξωτερικό (επιστροφή Ελλήνων μεταναστών) έκαναν τη μεγάλη διαφορά από τους κατσαπλιάδες και ληστές των άλλων εθνοτήτων που λιμένονταν την Μακεδονία, πριν έρθουν τα ελληνικά αντάρτικα σώματα.

Ο ιδρώτας και το αίμα αυτών των αγίων ανδρών πότισε την Μακεδονική γη και έκαναν τη Μακεδονία να λάβει υπόσταση, δηλαδή να γίνει πρόσωπο.

Αυτό το μυστήριο, οι παραπάνω αναφερόμενοι κατσαπλιάδες και οι απόγονοι τους το αγνοούν, ούτε καν το φαντάζονται.

Κανείς δεν φαντάζεται, ούτε καν και οι ξεπουλημένοι Έλληνες πολιτικοί μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο έως και οι σημερινοί, ότι η Μακεδονία ως πρόσωπο έχει βιβλίο πεπραγμένων στον ουρανό και εκεί είναι καταγεγραμμένα όλα τα γεγονότα.

Η Μακεδονία μας σώζεται συνεχώς και ποτέ δεν θα εκποιηθεί, γιατί έχει μεγάλες καταθέσεις πνευματικές στο βιβλίο της, στον ουρανό. Οι προδοτικές οικογένειες των πολιτικών μας διαδέχονται η μία την άλλη, εκποιούν και προδίδουν και η Μακεδονία μένει ασάλευτη.

Το αποκορύφωμα του τρόμου για να ολοκληρωθεί η προδοσία κατά της Μακεδονίας ήταν τον Μάρτιο του 2008, όπως εκτενώς αναφέρω στο κείμενο με το θαύμα του Αγίου Δημητρίου. (βλ. εδώ)

«Θαυμαστός ο Θεός εν τοις Αγίοις Μακεδονομάχοις αυτού».
Ποτέ άλλοτε Έλληνες μαχητές στους αγώνες για την εθνική ανεξαρτησία δεν είχαν τέτοια ποιότητα, όπως οι Μακεδονομάχοι.

Αυτή η αγία υποστατική ποιότητα των Μακεδονομάχων μας έδωσε υπόσταση στην Μακεδονία μας και έγινε και γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται το μεγάλο θαύμα να είναι ανεξάρτητη και πλήρως, ενσωματωμένη με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Σημειώστε κάτι ακόμα, ότι οι προδότες πολιτικοί συνεχίζουν με άλλα ονόματα να είναι στην επικαιρότητα και να προδίδουν. Όχι για πολύ όμως.

Αυτούς τους αγίους Μακεδονομάχους, μια ανεδέστατη υπουργός των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ τους ονόμασε ληστές.

Δεν τους αντέχουμε άλλο Κύριε γκρέμισέ τους από την εξουσία.

Αλλά σε παρακαλούμε προστάτευσέ μας και από το επόμενο εβραιόπουλο από την Κρήτη γιατί είναι όπως πολύ καλά γνωρίζεις παιδί του συστήματος.

Σώσε μας Κύριε από τους 80 Φαρισαίους υποκριτάς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Στείλε σε παρακαλούμε τον άγιο προφήτη Ηλία να τους μαζέψει. Δεν αντέχουμε άλλο.

Ευχαριστούμε Κύριε

Πηγή: Απόσπασμα από το άρθρο «Ο Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης μαζί με τους Μακεδόνες Αγίους σώζουν τη Μακεδονία!» 

Ακολουθεί η δράση του μεγαλύτερου μακεδονομάχου καπετάν Βαγγέλη Κοροπούλη και των υμνογράφων στρατιωτών του, παιδιά 19-21 ετών, αποδεικνύουν ότι οι μακεδονομάχοι μας ήταν άγιοι.