Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022

ΒΙΝΤΕΟ - ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ - Ο ΣΕΡΒΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ - ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΧΡΙΔΟΣ ΚΑΙ ΖΙΤΣΗΣ.

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ)

 ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΧΡΙΔΟΣ KAI ZITΣΗΣ.

1880 - 1956

https://rumble.com/vwf5ht-54454673.html

Ουδέποτε υπήρξε στην Εκκλησία απουσία πατερικών μορφών. Όπως σε κάθε εποχή, και στους σύγχρονους χρόνους αναδείχνονται Πατέρες και διδάσκαλοι. 

Μια τέτοια σύγχρονη πατερική μορφή υπήρξε και ο Σέρβος νεοφανής άγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς), επίσκοπος Ζίτσης και Αχρίδος, ο οποίος έλαβε την προσωνυμία «ο Σέρβος Χρυσόστομος», λόγω της ρητορικής του δεινότητας και των αγώνων του για την μόνη σώζουσα ορθόδοξη πίστη.

Γεννήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1880 στο χωριό Λέλιτς της Νότιας Σερβίας από φτωχούς, πολύτεκνους και ευσεβείς γονείς. 

Τα πρώτα γράμματα τα έμαθε στη Ιερά Μονή Τσέλιε. 

Από μικρό παιδί έδειξε μια ασυνήθιστη αγάπη για την Εκκλησία και κλίση για την αρετή και την προσευχή. 

Απομονώνονταν συχνά και προσεύχονταν με τις ώρες. 

Μετά την εγκύκλιο μόρφωσή του εισήχθη στην Ιερατική Σχολή του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι. 

Εκεί έδειξε ιδιαίτερη επιμέλεια στις σπουδές του, ώστε το Πατριαρχείο της Σερβίας, εκτιμώντας την φιλομάθειά του και το ήθος του, τον έστειλε με υποτροφία για ανώτερες σπουδές στην Ελβετία, την Γερμανία και την Αγγλία. 

Έμαθε επίσης άριστα επτά γλώσσες.

Παράλληλα με τις σπουδές του καλλιέργησε και την πνευματική του πρόοδο. 

Πίστευε ακράδαντα στο Θεό και φλέγονταν από πόθο να υπηρετήσει την Εκκλησία. 

Μελετούσε με πάθος τους Πατέρες και την ορθόδοξη θεολογία. 

Το 1908 υπέβαλε το Πανεπιστήμιο της Βέρνης διδακτορική διατριβή με θέμα: «Η πίστη στην Ανάσταση του Χριστού, ως θεμελιώδες δόγμα της αποστολικής Εκκλησίας». 

Ακολούθως σπούδασε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και υπέβαλε άλλη διατριβή στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης σχετικά με τη φιλοσοφία του Μπέρκλεϋ.

Το 1909 επέστρεψε στην πατρίδα του, όπου όμως αρρώστησε βαριά από δυσεντερία και λίγο έλειψε να πεθάνει.

 Όταν ανάρρωσε πήρε την απόφαση να γίνει μοναχός στη Ιερά Μονή Ρακόβιτσα και στη συνέχεια χειροτονήθηκε πρεσβύτερος. Αργότερα διορίστηκε καθηγητής στην Ιερατική Σχολή του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι και συνάμα ορίστηκε ιεροκήρυκας στην σερβική πρωτεύουσα. 

Εν τω μεταξύ είχε ξεσπάσει ο Α΄ παγκόσμιος πόλεμος, κατά τη διάρκεια του οποίου επέδειξε σπουδαίο φιλανθρωπικό έργο στον δοκιμαζόμενο σερβικό λαό. 

Στα 1915 στάλθηκε στην Αγγλία και στις Η.Π.Α. για να ζητήσει βοήθεια από τους Σέρβους μετανάστες για τους πεινασμένους της Σερβίας. 

Το 1919 εξελέγη Επίσκοπος Ζίτσης και δύο χρόνια αργότερα μετατέθηκε στην ιστορική Επισκοπή της Αχρίδος. 

Η επισκοπική του διακονία σημαδεύτηκε από υποδειγματική ποιμανατορία. Λειτουργούσε με κατάνυξη και κήρυττε με φλογερό πάθος.

 Ήταν ιδιαίτερα χαρισματικός ρήτορας, ο οποίος σαγήνευε τους πολυπληθείς ακροατές των κηρυγμάτων του. 

Εργάστηκε άοκνα για την πνευματική αφύπνιση του ιερού κλήρου και για την ανέγερση ναών και μοναστηριών.

 Παράλληλα άσκησε ένα αξιοθαύμαστο φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο, με την σύσταση ιδρυμάτων, όπως ορφανοτροφείων, όπου έβρισκαν καταφύγιο χιλιάδες ορφανά και εγκαταλειμμένα παιδιά. 

Ήταν πολύ αγαπητός από το λαό του, τον οποίο θεωρούσε πνευματικό του πατέρα και προστάτη του.

Παρ’ όλο τον φόρτο της ποιμαντικής του διακονίας ασκούνταν και ό ίδιος στην αρετή και την πνευματική πρόοδο, προσευχόταν, νήστευε, αγρυπνούσε. 

Θαύμαζε τον αγιορείτικο μοναχισμό και φρόντιζε να έρχεται συχνά στο Άγιο Όρος για πνευματικό ανεφοδιασμό. 

Επισκεπτόταν συνήθως την Ιερά Μονή Παντελεήμονος, όπου συνδέθηκε με τον όσιο Σιλουανό (+1938), του οποίου θαύμαζε την αγία βιωτή.

 Εκεί γνώρισε και τον Γέροντα Σωφρόνιο (+1993). 

Ο άγιος Νικόλαος υπήρξε σπουδαίος εκκλησιαστικός συγγραφέας πληθώρας αξιόλογων έργων, τα οποία εξέδωσε σε είκοσι τόμους.

 Τα διακρίνει η βαθειά του ορθόδοξη θεολογική σκέψη, η ποιητικότητα, η γλαφυρότητα και ακρίβεια. 

Το σημαντικότερο σύγγραμμά του είναι ο «Πρόλογος της Αχρίδος», συνοπτικά συναξάρια αγίων όλων των ημερών του έτους, με σχόλια και πνευματικές νουθεσίες. 

Συνέθεσε επίσης πολλά ποιήματα, εκκλησιαστικούς ύμνους και ακολουθίες. 

Ακόμα άφησε περισσότερες από τριακόσιες επιστολές – απαντήσεις σε δύσκολα ποιμαντικά προβλήματα, τα οποία του υπέβαλλαν οι πιστοί.

 Είναι δε τέτοια η συγγραφική του καλλιέπεια ώστε ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς είχε πει για τον άγιο Νικόλαο πως

 «Ας με συγχωρέσει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, αλλά ο Νικόλαος τον ξεπέρασε»! 

Ήταν ακραιφνής ορθόδοξος. Βαδίζοντας στα βήματα των αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας, είχε τη βεβαιότητα και διακήρυττε ότι Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η μοναδική και αληθινή Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού και πως έξω από αυτή υπάρχει το σχίσμα και η αίρεση. 

Μελέτησε όσο ολίγοι τον δυτικό χριστιανισμό, τον παπισμό και τις πολυάριθμες ομάδες του κατακερματισμένου προτεσταντισμού και πείστηκε ότι αυτός βρίσκεται σε τρομερές πλάνες, οι οποίες δεν αφήνουν περιθώρια για να έχει την παραμικρή εκκλησιαστική υπόσταση 

Το 1930 έλαβε μέρος στην Πανορθόδοξη Προσυνοδική Διάσκεψη στη Μονή Βατοπεδίου στο Άγιο Όρος, όπου εξέφρασε με σαφήνεια την προσήλωσή του στην Ορθοδοξία και διατράνωσε την  αντίθεσή του στα πρώιμα τότε ανοίγματα των ορθοδόξων προς τους αιρετικούς και το κοσμικό φρόνημα.

 Το 1937 κατάγγειλε με σφοδρότητα τη συμφωνία Γιουγκοσλαβίας και Βατικανού, με την οποία θα γινόταν η χώρα του πεδίο ιεραποστολής των αιρετικών παπικών. 

Κατόρθωσε να ματαιώσει την υπογραφή της, αλλά όχι και την γενοκτονία, η οποία επακολούθησε λίγα χρόνια μετά το (1941-45), περισσότεροι από 880.000 Σέρβοι ορθόδοξοι βρήκαν τραγικό θάνατο από τους παπικούς Κροάτες Ουστάσι, όταν αρνήθηκαν τον βίαιο εκλατινισμό τους, με την καθοδήγηση του παπικού «κλήρου» και κύρια του  «αρχιεπισκόπου» του Ζάγκρεμπ  Α. Στέπινατς (νυν παπικού αγίου!) και την προτροπή του Βατικανού!

Ο άγιος Νικόλαος είχε μελετήσει σε βάθος και την ευρωπαϊκή φιλοσοφία και ιστορία, διαπιστώνοντας την πνευματική γύμνια του ευρωπαίου ανθρώπου, η οποία οφείλεται στην αλλοίωση του χριστιανικού μηνύματος από τον παπισμό και τον προτεσταντισμό. Παρατήρησε την ραγδαία και προκλητική αποβολή της χριστιανικής κληρονομιάς και την υιοθέτηση μιας παράδοξης ειδωλολατρίας, της λατρείας του ανθρώπου και ό, τι έχει σχέση με την υλιστική και ηδονιστική απόλαυσή του. 

Γι’ αυτό αποκάλεσε την Ευρώπη «Λευκή Δαιμονία».

 Πρόβλεψε δε πως η πανίσχυρη Ευρώπη σύντομα θα γίνει συντρίμμια, λόγω αυτών των επιλογών της. 

Διαπίστωσε πως «Ο Χριστός απομακρύνθηκε από την Ευρώπη, όπως άλλοτε από την χώρα των Γαδαρηνών, μετά από αίτημα των κατοίκων της».

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου προσέφερε ανεκτίμητες υπηρεσίες στο δοκιμαζόμενο λαό του.

 Όρθωσε με ηρωισμό το ανάστημά του στους βαρβάρους και απάνθρωπους φασίστες και ναζιστές κατακτητές. 

Διαμαρτυρήθηκε με παρρησία εναντίον των μαζικών εκτελέσεων στο Κράλιεβο. Κατάγγειλε με σφοδρότητα την υποκρισία των δυτικών χριστιανικών (υποτίθεται) κρατών, ιδιαίτερα για την αδιαφορία και την δικαιολόγηση της φοβερής γενοκτονίας των 880.000 νεκρών Σέρβων Ορθοδόξων από τους φασίστες παπικούς Κροάτες Ουστάσι. 

Είναι ο πρώτος που θα τους ανακηρύξει Νεομάρτυρες και θα συνθέσει υπέροχη Ακολουθία προς τιμήν τους.

Για την πατριωτική και αντιστασιακή του δράση το 1941 συνελήφθη και οδηγήθηκε στις φυλακές Νταχάου, μαζί με τον μαρτυρικό Σέρβο Πατριάρχη Γαβριήλ, για τρία φρικτά χρόνια.

 Απελευθερώθηκε στις 8 Μαΐου 1945 από τους συμμάχους. 

 Αλλά και πάλι δεν βρήκε ησυχία και ελευθερία να ασκήσει τα ποιμαντικά του καθήκοντα. 

Το άθεο και απάνθρωπο μαρξιστικό καθεστώς, που εγκαθιδρύθηκε στην Γιουγκοσλαβία, πρώτο του μέλημα ήταν ο διωγμός της Εκκλησίας και γενικά κάθε θρησκευτικής πίστεως και εκδήλωσης. Ο άγιος Νικόλαος στοχοποιήθηκε από τους κομμουνιστές, τον οποίο χαρακτήρισαν «εχθρό του λαού», αυτόν τον μεγάλο ανθρωπιστή, ο οποίος διέσωσε χιλιάδες ανθρώπους στα χρόνια της κατοχής και επέδειξε πρωτοφανή πατριωτικό φρόνημα!

Έτσι εξαναγκάστηκε να ξενιτευτεί. 

Το 1946 μετέβη στην Αμερική, όπου αναδείχθηκε σπουδαίος ποιμένας, διδάσκαλος, καθηγητής, κήρυκας, ομολογητής και όσιος στο Νέο Κόσμο. Απέβη ένας φλογερός απόστολος της Ορθοδοξίας στην αμερικανική ήπειρο, σε μια εποχή, που έκανε την εμφάνισή του ο πρώιμος οικουμενισμός, ο οποίος σχετικοποιεί την Ορθοδοξία μας. 

Διορίστηκε καθηγητής στην σερβική Ιερατική Σχολή  της Λίμπερτυβιλ (Ιλλινόις), στην Θεολογική Ακαδημία Αγίου Βλαδίμηρου και στις Ιερατικές Σχολές της Τζόρντανβιλ (Νέας Υόρκη) και Αγίου Τύχωνος (Πενσυλβανία).

Όντας καθηγητής στην Σχολή του Αγίου Τύχωνος, κοιμήθηκε ξαφνικά, ενώ ετοιμαζόταν να τελέσει τη Θεία Λειτουργία στις 5 Μαρτίου 1956. 

Τα λείψανά του μεταφέρθηκαν στη Σερβία το 1991 και τοποθετήθηκαν στην Ιερά Μονή Τσέλιε, δίπλα με τα ιερά λείψανα του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς (+1979). 

Η επίσημη αγιοκατάταξή του έγινε το Μάιο του 2003 από τη Σερβική Εκκλησία και η μνήμη του ορίστηκε να εορτάζεται στις 5 Μαρτίου, την ημέρα της οσιακής κοιμήσεώς του.

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού.

https://rumble.com/vwf5ht-54454673.html

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022

ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ - ΕΧΕΙ ΠΑΘΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ –Γέροντα, τώρα υπάρχει τέτοια τηλεοπτική επικοινωνία, ωστε το ιδιο λεπτο μπορει να δη κανεις γεγονότα που συμβαίνουν στην αλλη ακρη της γης. – Μόνον τον εαυτο τους δεν βλέπουν οι ανθρωποι, ολο τον κόσμο τον βλέπουν.

 
ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ - ΕΧΕΙ ΠΑΘΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ .
–Γέροντα, τώρα υπάρχει τέτοια τηλεοπτική ἐπικοινωνία, ωστε το ιδιο λεπτό μπορει να δη κανεὶς γεγονότα ποὺ συμβαίνουν στὴν αλλη ακρη της γης.
–Μόνον τὸν ἑαυτό τους δὲν βλέπουν οἱ ἄνθρωποι, ὅλο τὸν κόσμο τὸν βλέπουν.
Τώρα καταστρέφεται ὁ κόσμος ἀπὸ τὸ μυαλό του.
Δὲν εἶναι ὅτι τούς καταστρέφει ὁ Θεός.

–Γέροντα, ἡ τηλεόραση κάνει πολύ κακό.

–Ἄν κάνη, λέει!
Ἦρθε κάποιος καὶ μοῦ ἔλεγε:
«Ἡ τηλεόραση, Πάτερ, εἶναι καλή».
«Καλά εἶναι τὰ αὐγά, τοῦ λέω,
ἅμα τὰ ἀνακατέψης ὅμως
μὲ κουτσουλιά, ἄχρηστα γίνονται».

Ἔτσι γίνεται καὶ
μὲ τὴν τηλεόραση
καὶ τὸ ραδιόφωνο.

Σήμερα, ἄν ἀνοίξης τὸ ραδιόφωνο,
γιὰ νὰ ἀκούσης μία εἴδηση, πρέπει
νὰ ἀνεχθῆς νὰ ἀκούσης καὶ ἕνα τραγούδι,
γιατί, μόλις τελειώση ἕνα τραγούδι,
θὰ πῆ μία εἴδηση.

Παλιά δὲν ἦταν ἔτσι.

Ἤξερες τί ὥρα θὰ ἔλεγε
τὴν εἴδηση
στὸ ραδιόφωνο, τάκ,
ἄνοιγες καὶ ἄκουγες.

Τώρα εἶσαι ὑποχρεωμένος
νὰ ἀκούσης καὶ τὸ τραγούδι,
γιατί ἄν τὸ κλείσης,
θὰ χάσης τὴν εἴδηση.

Ἔχει πάθει μεγάλη ζημιά
ὁ κόσμος ἀπὸ τὴν τηλεόραση,
ἰδίως τὰ παιδάκια
καταστρέφονται.

Ἦρθε ἕνα παιδάκι ἑπτά χρονῶν
μὲ τὸν πατέρα του στὸ Καλύβι.

Ἔ-βλεπα νὰ μιλάη μὲ τὸ στόμα
τοῦ τὸ δαιμόνιό της τηλεοράσεως,
ὅπως μιλάει τὸ δαιμόνιο
μὲ τὸ στόμα τῶν δαιμονισμένων.

Ἦταν σάν ἕνα μωρό
νὰ γεννήθηκε μὲ δόντια.

Σήμερα συχνά δὲν βλέπεις
φυσιολογικά παιδιά,
εἶναι τέρατα.

Καὶ βλέπεις, δὲν παίρνουν
μία στροφή παραπάνω,
ἀλλὰ αὐτὸ ποὺ ἔχουν
ἀκούσει, αὐτὸ ποὺ ἔχουν
δεῖ, αὐτὸ ἐπαναλαμβάνουν.

Ἔτσι θέλουν οἱ ἄλλοι
νὰ ἀποβλακώσουν
τὸν κόσμο μὲ τὴν
τηλεόραση.

Δηλαδή, αὐτὰ ποὺ ἀκοῦν
οἱ ἄνθρωποι, αὐτὰ
νὰ πιστεύουν, αὐτὰ
νὰ κάνουν.

–Γέροντα, μᾶς ρωτοῦν μητέρες πῶς
νὰ κόψουν τὰ παιδιά τους ἀπὸ τὴν τηλεόραση.

–Νὰ δώσουν στὰ παιδιά
νὰ καταλάβουν ὅτι μὲ
τὴν τηλεόραση
ἀποβλακώνονται,
δὲν μποροῦν
νὰ σκέφτωνται.

Ἄς ἀφήσουμε ὅτι
χαλοῦν τὰ μάτια τους.

Αὐτή ἡ τηλεόραση εἶναι
ἔργο τοῦ ἀνθρώπου,
ἀλλὰ ὑπάρχει καὶ ἄλλη
τηλεόραση, ἡ πνευματική.

Ὅταν δηλαδή μὲ τὴν
ἀπέκδυση τοῦ παλαιοῦ
ἀνθρώπου καθαρίζωνται
καὶ τὰ μάτια τῆς ψυχῆς,
τότε βλέπει ὁ ἄνθρωπος
πιὸ μακριά χωρίς μηχανές.

Εἴπανε στὰ παιδιά τούς
γι' αὐτή τὴν τηλεόραση;

Νὰ καταλάβουν τὴν πνευματική
τηλεόραση, γιατί μὲ αὐτὰ
τὰ κουτιά θὰ χαζέψουν.

Οἱ Πρωτόπλαστοι εἶχαν
τὸ διορατικό χάρισμα.

Αὐτὸ χάθηκε μετά τὴν πτώση.

Ὅταν διατηρήσουν τὰ παιδιά
τὴν Χάρη τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος,
θὰ ἔχουν καὶ διορατικό χάρισμα,
πνευματική τηλεόραση.

Θέλει προσοχή,
δουλειά πνευματική.

Οἱ μανάδες σήμερα χάνονται
μὲ χαμένα πράγματα καὶ μετά:
«Τί νὰ κάνω, Πάτερ;
Χάνω τὸ παιδί μου!».
Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου:
ΛΟΓΟΙ Α’ «Μὲ Πόνο καὶ Ἀγάπη»-79-

Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι - «Αν κάποιος μου αποδείκνυε πως η αλήθεια είναι μακριά απ’ τον Χριστό, θα προτιμούσα να είμαι με τον Χριστό παρά με την αλήθεια».

Λίγα χρόνια νωρίτερα, στη Ρωσία, ένας εξόριστος συνωμότης αναχωρούσε για τη Σιβηρία.


Μια γριά πλησίασε και του χάρισε μια Καινή Διαθήκη.

 Εκείνος τη δέχτηκε ευγενικά και, όντας άθεος, τη θεώρησε κατάλληλη για να κόβει κάθε μέρα και μια σελίδα, να ρίχνει μέσα καπνό και να στρίβει τσιγάρο.


Κάπνισε έτσι ολόκληρο το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο, το κατά Μάρκον και τα πρώτα κεφάλαια του κατά Λουκάν.

 Μια μέρα όμως σκέφτηκε να διαβάσει το περιεχόμενο της σελίδας που κρατούσε στο χέρι του, πριν την καπνίσει.


Το αποτέλεσμα ήταν να γράψει κάποτε:

 «Αν κάποιος μου αποδείκνυε πως η αλήθεια είναι μακριά απ’ τον Χριστό, θα προτιμούσα να είμαι με τον Χριστό παρά με την αλήθεια».


Το όνομα αυτού του εξόριστου, Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι.


Αυτοί και πολλοί άλλοι, μέχρι και τις ημέρες μας, μεταστράφηκαν στην Ορθοδοξία, επειδή ανακάλυψαν το Μυστικό και μυήθηκαν σ’ αυτό.


Αυτό το Μυστικό τεκμηριώνει την ύπαρξη και την ταυτότητα του Θεού τόσο έγκυρα, όσο και οποιαδήποτε άλλη επιστημονική γνώση σε κάθε τομέα.


Στην πραγματικότητα, δεν είναι Μυστικό – απλώς, ενώ είναι τόσο φανερό, πολλοί φαίνεται να κλείνουν τα μάτια τους, για να μην το δουν.

 

ΑΘΗΝΑ - Πώς λέγονταν παλιά οι γειτονιές της Αθήνας. Πολυ γνωστες περιοχές των Αθηνών μέχρι πριν λίγα χρόνια είχαν εντελώς διαφορετικές ονομασίες, οι οποίες, μάλιστα δεν θυμίζουν σε τίποτα αυτές που εχουν σήμερα.

 Αγά Βρύση : Η πλατεία Αγίου Παντελεήμονα.

Αγάμων (πλατεία) : Η πλατεία Αμερικής.

Αγελάδες : Σημείο του κήπου του Ζαππείου προς το τέρμα της οδού Ηρώδου του Αττικού.

Αγιότρηση : Περιοχή στα Νέα Λιόσια.

Αγχεσμός : Μέχρι το 1832 ο Λυκαβηττός, μετά τα Τουρκοβούνια.

Αέρηδες : Τέρμα της Αιόλου.

Αλώνια : Πλατεία Θησείου.

Αμπατζήδικα : Τσαρουχάδικα, ονομασία της οδού Πανδρόσου στο Μοναστηράκι.

Αναφιώτικα : Συνοικία της Αθήνας στη βορειανατολική πλευρά του βράχου της Ακρόπολης στα όρια της συνοικίας της Πλάκας.

Ασπροχώματα : Νότια της Πέτρου Ράλλη, από την Αγία Άννα μέχρι τη Νίκαια.

Βαριές : Κάτω Κηφισιά.

Βατραχονήσι : Τμήμα μεταξύ του Παναθηναϊκού Σταδίου και του Παγκρατίου.

Βοϊδολίβαδο : Περιοχή της φαληρικής παραλίας στο τέρμα της λεωφόρου Συγγρού.

Βουρλοπόταμος : Η Αμφιθέα.

Βοϊδοπνίχτης : Χείμαρρος που κατέβαινε από το Λυκαβηττό.

Βρωμολίμνη : Λίμνη Βουλιαγμένης.

Γούβα : Αθηναϊκή συνοικία που εκτείνεται από το Α” Νεκροταφείο ως την περιοχή της Δάφνης.

Δαρδανέλια : Τοπωνύμιο περιοχής του κέντρου της Αθήνας στη συμβολή των οδών Πανεπιστημίου, Βουκουρεστίου και Κριεζώτου.

Δεκοχτούρα : Ονομασία υψώματος απέναντι από το Γηροκομείο στη λεωφόρο Κηφισίας.

Δικηγορικά : Περιοχή στη Γλυφάδα.

Δουργούτι : Νέος Κόσμος.

Δράκος : Το λιμάνι του Πειραιά.

Ελαιοτριβεία : Περιοχή στη συμβολή των λεωφόρων Κωνσταντινουπόλεως και Αθηνών και της οδού Σερρών.

Εφοριακά : Οικισμός του Δήμου Αλίμου.

Θων : Ονομασία της περιοχής του τέρματος των λεωφόρων Βασιλίσσης Σοφίας και Αλεξάνδρας, στους Αμπελοκήπους, Όπου υπήρχε η έπαυλη του Θων, επιμελητή των ανακτόρων επί Γεωργίου Α΄.

Καρβουνιάρικα : Το βορειοδυτικό άκρο του λιμένος Πειραιώς.

Κατσικάδικα : Γύρω από την εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης στα Κάτω Πετράλωνα δηλ. η περιοχή μεταξύ της οδού Πειραιώς και της γραμμής του τρένου των ΗΣΑΠ.

Κατσιπόδι : Δάφνη.

Κερατόπυργος : Γειτονιά του Κερατσινίου.

Κλωναρίδη : Περιοχή στα Κάτω Πατήσια.

Κουκουριάνοι : Περιοχή από τα Νέα Λιόσια μέχρι το Καματερό στους πρόποδες του Αιγάλεω.

Καράουσι: Τουρκική ονομασία της δυτικής πλευράς του Αρείου Πάγου.

Κόκκινα Χώματα : Περιοχή στους Αμπελοκήπους.

Κουκουβάουνες : H Μεταμόρφωση.

Λαδοξύστης : Η Αγίας Άννης και η γύρω περιοχή, στα όρια του Αιγάλεω.

Λεβίδη : Η περιοχή της οδού Πατησίων, μεταξύ των οδών Κεφαλληνίας και Αγ. Μελετίου).

Λυκότρυπα : Η Λυκόβρυση.

Μαγκουφάνα : Ανάμεσα Πεύκη και Μαρούσι.

ΒΙΝΤΕΟ - 3-3-1957 - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ - Ο ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ ΤΟΥ ΜΑΧΑΙΡΑ - AΘΑΝΑΤΟΣ !

 Στις 3 Μαρτίου 1957 Άγγλοι στρατιώτες

περικύκλωσαν το κρησφύγετό του

κοντά στο Μαχαιρά,

ύστερα από προδοσία.

Η μάχη κράτησε για ώρες.

Στην ομάδα του ήταν οι

Ανδρέας Στυλιανού,

Αυγουστής Ευσταθίου,

Αντώνης Παπαδόπουλος

και Φειδίας Συμεωνίδης,

τους οποίους, όμως,

διέταξε να βγουν

από το κρησφύγετο.

Σύμφωνα με μαρτυρία του συμπολεμιστή του,

Αυγουστή Ευσταθίου, που μετά τη ρίψη

χειροβομβίδας στο κρησφύγετο επέστρεψε,

με υπόδειξη των Άγγλων, για να διακριβώσει

αν ο Αυξεντίου ήταν ζωντανός και παρέμεινε

σ’ αυτό, προσπάθειά τους ήταν να

κρατήσουν τη μάχη μέχρι να νυχτώσει

και επωφελούμενοι από το σκοτάδι

να διαφύγουν.

Οι Άγγλοι στρατιώτες,

που αντιλήφθηκαν

το σκοπό τους, περιέλουσαν

το κρησφύγετο με βενζίνη,

το πυρπόλησαν

και έκαψαν ζωντανό

τον Αυξεντίου,

ενώ ο Αυγουστής

διασώθηκε με βαριά εγκαύματα.






                3-3-1957 - ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ - ΑΘΑΝΑΤΟΣ https://rumble.com/vwbcsp-3-3-1957-.html

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ - Ο ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΣ ΤΟΥ ΜΑΧΑΙΡΑ  https://rumble.com/vwbde3-54278283.html

Άντον Τσέχωφ - ''Ένας αριθμός'' - Από το βιβλίο: ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ - ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ.

Φώναξα στο γραφείο μου
τη δεσποινίδα Ιουλία,
τη δασκάλα των παιδιών.
Έπρεπε να της δώσω το μισθό της.
- Κάθισε να κάνουμε
το λογαριασμό, της είπα.
Λοιπόν... Συμφωνήσαμε
για τριάντα ρούβλια το μήνα.
- Για σαράντα.
- Όχι, για τριάντα,
το έχω σημειώσει.
Πάντοτε τριάντα ρούβλια
δίνω στις δασκάλες.
Έχεις δύο μήνες εδώ.
- Δύο μήνες και πέντε μέρες.
- Δύο μήνες ακριβώς.
Το έχω σημειώσει.
Λοιπόν...
Έχουμε εξήντα ρούβλια.
Πρέπει να βγάλουμε
εννιά Κυριακές.
Δε δουλεύεις τις Κυριακές.
Πηγαίνεις περίπατο με τα παιδιά.
Η Ιουλία έγινε κατακόκκινη
μα δεν είπε λέξη.
- Έπειτα έχουμε τρεις γιορτές.
Τρεις γιορτές μάς κάνουν
δώδεκα ρούβλια το μήνα.
Ο Κόλιας ήταν
άρρωστος τέσσερις μέρες
και δεν του έκανες μάθημα.
Μονάχα με τη Βαρβάρα
ασχολήθηκες.
Τρεις μέρες είχες πονόδοντο
και η γυναίκα μου
σου είπε να αναπαυτείς.
Δώδεκα και εφτά δεκαεννιά.
Αφαιρούμε, μας μένουν...
σαράντα ένα ρούβλια.
Σωστά;
Το σαγόνι της Ιουλίας άρχισε
να τρέμει, μα δεν έβγαλε άχνα.
- Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς
έσπασες ένα φλιτζάνι
με το πιατάκι του.
Βγάζουμε δύο ρούβλια.
Προχωρούμε!
Μια μέρα
δεν πρόσεξες τον Κόλια,
ανέβηκε ο μικρός στο δέντρο
και έσκισε το σακάκι του.
Βγάζουμε άλλα δέκα ρούβλια.
Άλλη μια μέρα που δεν πρόσεχες,
έκλεψε μια καμαριέρα
τα μποτάκια της Βαρβάρας.
Πρέπει να έχεις
τα μάτια σου τέσσερα,
γι' αυτό σε πληρώνουμε.
Λοιπόν, βγάζουμε
άλλα πέντε ρούβλια.
Στις δέκα του Γενάρη
σε δάνεισα δέκα ρούβλια...
Όχι, δεν έγινε τέτοιο πράγμα,
μουρμούρισε η Ιουλία.
- Το έχω σημειώσει!
- Καλά...
- Βγάζουμε είκοσι επτά ρούβλια,
μας μένουν δεκατέσσερα.
Τα μάτια της Ιουλίας
γέμισαν δάκρια.
- Μα εγώ
μια φορά μονάχα
δανείστηκα χρήματα.
Τρία ρούβλια από την κυρία,
μουρμούρισε η Ιουλία
και η φωνή της έτρεμε.
- Μπα;
Δεν τα είχα σημειώσει αυτά.
Δεκατέσσερα έξω τρία,
μας κάνουν έντεκα.
Πάρε τα χρήματά σου,
αγαπητή μου.
Τρία... τρία... τρία...
ένα και ένα... Πάρ' τα...
Και της έδωσα έντεκα ρούβλια.
Τα πήρε
με τρεμουλιαστά δάχτυλα
και τα έβαλε στην τσέπη της.
- Ευχαριστώ, ψιθύρισε.
Πετάχτηκα όρθιος.
- Και γιατί μ' ευχαριστείς;
- Για τα χρήματα.
- Μα εγώ, σε έκλεψα.
Σε λήστεψα.
Σου έκανα μια φάρσα
για να σου γίνει μάθημα.
Πάρε τα ογδόντα σου ρούβλια.
Τα είχα έτοιμα στο φάκελο.
Μα γιατί δε φωνάζεις
για το δίκιο σου;
Μπορείς να ζήσεις
σε αυτόν τον κόσμο
αν δεν πατήσεις λίγο πόδι;
Γιατί είσαι άβουλη;
Μουρμούρησε μερικά ευχαριστώ
και βγήκε.
Άντον Τσέχωφ - ''Ένας αριθμός''
Από το βιβλίο:
ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ - ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ.