Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Αποκάλυψη Ιωάννου: Τι συμβολίζουν τα τέσσερα ζώα;

 

Αποκάλυψη Ιωάννου: Πολλές προσπάθειες αποσυμβολισμού έχουν γίνει για τα τέσσερα ζώα της Αποκάλυψης. Από ακραίες μέχρι αστείες. Και από άμεσες μέχρι πνευματικές.

Βεβαίως η Αγία Γραφή, και ειδικά τα προφητικά της βιβλία, διαβάζονται σε πολλά «επίπεδα» κατανόησης. Και η αβίαστη φυσική ερμηνεία, δεν καταργεί την πνευματική. Όμως έχουν γίνει και πολλές προσπάθειες που καταλήγουν σε ατοπήματα. Αλλά όσο δύσκολο κι αν είναι να κατανοήσει κάποιος την ορθή αβίαστη ερμηνεία αυτών των ζώων της Αποκάλυψης, άλλο τόσο βέβαιος αισθάνεται για την ερμηνεία αυτή, όταν κάποιος του την εξηγήσει!

Στη συνέχεια θα δούμε το χωρίο στο οποίο περιγράφονται τα τέσσερα ζώα στην Αποκάλυψη:

Τα τέσσερα αυτά ζώα, ο Ιωάννης τα βλέπει σε μια όραση, όπου αντικρίζει τον θρόνο του Θεού, και διάφορες ουράνιες παρουσίες. Εκεί, γύρω από τον θρόνο του Θεού, βλέπει να τον περιστοιχίζουν τα τέσσερα ζώα:

«και εν μέσω του θρόνου και κύκλω του θρόνου τέσσαρα ζωα γέμοντα οφθαλμών έμπροσθεν και όπισθεν· 7 και το ζωον το πρώτον όμοιον λέοντι, και το δεύτερον ζωον όμοιον μόσχω, και το τρίτον ζωον έχον το πρόσωπον ως ανθρώπου, και το τέταρτον ζωον όμοιον αετώ πετομένω. 8 και τα τέσσαρα ζωα, εν καθ’ εν αυτών έχον ανά πτέρυγας εξ, κυκλόθεν και έσωθεν γέμουσιν οφθαλμών, και ανάπαυσιν ουκ έχουσιν ημέρας και νυκτός λέγοντες· άγιος, άγιος, άγιος Κύριος ο Θεός ο παντοκράτωρ, ο ην και ο ων και ο ερχόμενος. 9 Και όταν δώσι τα ζωα δόξαν και τιμήν και ευχαριστίαν τω καθημένω επί του θρόνου, τω ζώντι εις τους αιώνας των αιώνων, 10 πεσούνται οι είκοσι τέσσαρες πρεσβύτεροι ενώπιον του καθημένου επί του θρόνου, και προσκυνήσουσι τω ζώντι εις τους αιώνας των αιώνων» (Αποκάλυψις 4/δ: 6-10).

Βλέπει λοιπόν ένα ζώο όμοιο με μοσχάρι, ένα όμοιο με λιοντάρι, ένα όμοιο με αετό, και ένα όμοιο με άνθρωπο. Έχουν από 6 φτερά, και είναι γεμάτα μάτια. Και δεν παύουν ημέρα και νύχτα να δοξολογούν τον Θεό.

Βρίσκονται όχι μόνο γύρω από το θρόνο, αλλά και «εν τω μέσω» του θρόνου. Πώς μπορεί να συμβαίνει αυτό; Αυτό συμβαίνει, επειδή ο Ιωάννης βλέπει τον θρόνο και τα τέσσερα ζώα «αμφάς». Δηλαδή ενώ ο θρόνος αιωρείται κατά κάποιον τρόπο, το ένα ζώο βρίσκεται ΠΑΝΩ από το θρόνο, το άλλο ΚΑΤΩ από το θρόνο, το άλλο ΑΡΙΣΤΕΡΑ από το θρόνο, και το τέταρτο ΔΕΞΙΑ από το θρόνο. Τα τέσσερα αυτά ζώα λοιπόν, σχηματίζουν έναν κύκλο, που τέμνει τον θρόνο στη μέση πλαγίως.

Τα ζώα αυτά, ο Ιωάννης εξακολουθεί να τα βλέπει σε ολόκληρη την Αποκάλυψη κατά διαστήματα να δοξολογούν και να προσκυνούν με λειτουργικό τρόπο. Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

«και ότε έλαβε το βιβλίον, τα τέσσαρα ζωα και οι είκοσι τέσσαρες πρεσβύτεροι έπεσαν ενώπιον του αρνίου, έχοντες έκαστος κιθάραν και φιάλας χρυσάς γεμούσας θυμιαμάτων, αι εισιν αι προσευχαί των αγίων·» (Αποκάλυψις 5/ε: 8).

«και τα τέσσαρα ζωα έλεγον, αμήν· και οι πρεσβύτεροι έπεσαν και προσεκύνησαν» (Αποκάλυψις 5/ε: 14).

«7 και εν εκ των τεσσάρων ζώων έδωκε τοις επτά αγγέλοις επτά φιάλας χρυσάς, γεμούσας του θυμού του Θεού του ζώντος εις τους αιώνας των αιώνων.» (Αποκάλυψις 15/ιε: 7).

2. Η παράλληλη όραση του Ιεζεκιήλ

Θα πρέπει εδώ να πούμε, ότι τα τέσσερα αυτά συμβολικά ζώα, δεν εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Αποκάλυψη. Ο Θεός τα έχει δείξει σε πολύ αρχαιότερο όραμα στον προφήτη Ιεζεκιήλ, αλλά με κάπως διαφορετική μορφή. Ας δούμε την περιγραφή από εκεί, σύμφωνα με τη μετάφραση Σπύρου Φίλου:

«5. Και μέσα απ’ αυτό φαινόταν ένα ομοίωμα τεσσάρων ζώων. Και η θέα τους ήταν η εξής:

Είχαν ομοίωμα ανθρώπου. 6. Και κάθε ένα είχε τέσσερα πρόσωπα, και κάθε ένα είχε τέσσερις φτερούγες. 7. Και τα πόδια τους ήσαν πόδια όρθια· και το πέλμα τού ποδιού τους ήταν όμοιο με πέλμα ποδιού μοσχαριού· και σπινθηροβολούσαν σαν όψη χαλκού γυαλισμένου.

8. Και είχαν χέρια ανθρώπου από κάτω από τις φτερούγες τους, στα τέσσερα μέρη τους· και τα τέσσερα είχαν τα πρόσωπά τους και τις φτερούγες τους. 9. Οι φτερούγες τους εφάπτονταν η μία μαζί με την άλλη· δεν στρέφονταν καθώς βάδιζαν· πορεύονταν κατευθείαν εμπρός από το πρόσωπό τους κάθε ένα.

10. Για το ομοίωμα, όμως, του προσώπου τους, τα τέσσερα είχαν πρόσωπο ανθρώπου, και πρόσωπο λιονταριού προς το δεξί μέρος· και τα τέσσερα είχαν πρόσωπο βοδιού κατά το αριστερό μέρος· είχαν και τα τέσσερα πρόσωπο αετού.

11. Και τα πρόσωπά τους, και οι φτερούγες τους ήσαν διαιρεμένες προς τα άνω· δύο από το καθένα εφάπτονταν η μία μαζί με την άλλη, και δύο σκέπαζαν τα σώματά τους.

12. Και πορεύονταν το κάθε ένα κατευθείαν εμπρός από το πρόσωπό τους· όπου φερόταν το πνεύμα, εκεί βάδιζαν· ενώ βάδιζαν, δεν στρέφονταν.

13. Και για το ομοίωμα των ζώων, η θέα τους ήταν σαν άνθρακες φωτιάς που έκαιγαν, σαν θέα δαυλών· αυτό στρεφόταν εδώ κι εκεί ανάμεσα στα ζώα· και η φωτιά ήταν λαμπερή, και αστραπή έβγαινε από τη φωτιά. 14. Και τα ζώα έτρεχαν και γύριζαν, σαν τη θέα τής αστραπής» (Ιεζεκιήλ 1/α: 5-14).

Στην όραση του Ιεζεκιήλ, παρατηρούμε ομοιότητες αλλά και διαφορές με την Αποκάλυψη, όπως οι εξής δύο βασικές: Εδώ τα ζώα έχουν 4 φτερά και όχι έξι. Επίσης έχουν 4 πρόσωπα το καθένα, και δεν είναι ξεχωριστά τα ζωόμορφα πρόσωπά τους, όπως στην Αποκάλυψη. Και οι διαφορές αυτές, δείχνουν ότι τα ζώα αυτά, δεν είναι κάτι πραγματικό, αλλά είναι συμβολικές εικόνες, που μπορούν να αλλάζουν στις λεπτομέρειές τους από όραση σε όραση, ώστε να δώσουν το απαιτούμενο μήνυμα κάθε φορά.

Δεν θα μας απασχολήσουν στη μελέτη αυτή οι επί μέρους συμβολισμοί όλων αυτών, οι οποίοι είναι τόσο πολλοί, που θα χρειάζονταν βιβλίο ολόκληρο. Δεν θα μας απασχολήσουν εδώ, ούτε οι ομοιότητες και οι διαφορές με τον Ιεζεκιήλ. Ούτε θα κάνουμε εδώ ανάλυση των συμβολισμών του Ιεζεκιήλ. Ίσως σε άλλη μελέτη τα αναλύσουμε όλα αυτά. Εδώ θα ασχοληθούμε μόνο με τη γενική ιδέα των ζώων όπως εμφανίζονται στην Αποκάλυψη, και τι συμβολίζουν.Ώστε να μπορούμε με αυτή την κατανόηση, να αντιλαμβανόμαστε το ρόλο των τεσσάρων ζώων, ΕΙΔΙΚΑ στα οράματα της Αποκάλυψης.

3. Η πνευματική ερμηνεία του κρυφιομύστη Διονυσίου

Από παλιά, κάνει γι’ αυτά τα ζώα, μια πνευματική ερμηνεία ο κρυφιομύστης Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, ένας Χριστιανός που έγραψε τα συγγράμματά του γύρω στο 500 μ.Χ., χρησιμοποιώντας ως ψευδώνυμο το όνομα του αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη.

Στα μεγάλης πνευματικής αξίας συγγράμματα του Διονυσίου, υπάρχει και το σύγγραμμα περί ουράνιας ιεραρχίας, όπου συνδέει τα χαρακτηριστικά των 4ων αυτών ζώων, με χαρακτηριστικά των διαφόρων αγγελικών ταγμάτων. Κάνει δηλαδή πνευματική ερμηνεία, και όχι φυσική ερμηνεία της προφητείας. Ας παραθέσουμε στη συνέχεια το απόσπασμα αυτό σε μετάφραση, γιατί είναι ενδιαφέρον, και σχετίζεται με το θέμα μας (τα μικρά γράμματα στη συνέχεια είναι δικές μας επεξηγήσεις):

«…η δε εξαπλή παράστασις των πτερών σημαίνει την απόλυτη και υπέρτατη ανάταση προς το Θεό, για τις πρώτες, τις μεσαίες (και) τις τελευταίες νοήσεις…». («Περί ουράνιας ιεραρχίας» κεφ. 13/ιγ: 20)

«Πρέπει λοιπόν να δεχθούμε ότι η μορφή του λέοντος δηλώνει την ιδιότητα του ηγεμονικού, τον ρωμαλέο και αδάμαστο χαρακτήρα, καθώς και τη δύναμη της αφομοιώσεως προς την άφατη κρυφιότητα της θεαρχίας με την περικάλυψη των ιχνών της νοήσεώς των και με την μετριόφρονα μυστική περιστολή της προς τη θεαρχία ανοδικής πορείας (καθώς ο λέων δεν αφήνει ίχνη κατά την πορεία του), που εξασφαλίζει τη θεία έλλαμψη.

Ότι η μορφή του βοός δηλώνει την ισχύ και την ακμαιότητα που διευρύνει τα νοερά αυλάκια για να υποδεχθούν τους γονιμοποιούς όμβρους από τον ουρανό, ενώ τα κέρατά τους φανερώνουν τη δύναμη της φρουρήσεως και του αηττήτου.

Ότι η μορφή του αετού δηλώνει τη βασιλική ιδιότητα, την τάση προς τα ύψη και το γρήγορο πέταγμα, καθώς και τη γρηγοράδα κι επαγρύπνηση, την προθυμία και εξυπνάδα στην ανεύρεση δυναμωτικής τροφής, την ικανότητα της ανεμπόδιστης κατ’ ευθείαν και χωρίς παρέκκλιση θεωρίας προς την πλούσια και πολύφωτη ακτίνα της θεαρχικής ηλιοβολίας με τις εύρωστες ανατάσεις των οπτικών δυνάμεων» («Περί ουράνιας ιεραρχίας» κεφ. 15/ιε: 8)

Όλα αυτά τα παραπάνω, ο κρυφιομύστης Διονύσιος, τα χρησιμοποιεί για να εξάγει χαρακτηριστικά των ουρανίων αγγελικών ταξιαρχιών, και μάλιστα το κάνει, αναλύοντας όχι την όραση της Αποκάλυψης, αλλά την παράλληλη όραση του Ιεζεκιήλ. Πέρα όμως από την πνευματική ερμηνεία περί των αγγέλων, την οποία παραθέσαμε πληροφοριακά, εμάς μας ενδιαφέρει αμεσότερα ο συμβολισμός όλων αυτών, όσον αφορά τη σημασία του οράματος των τεσσάρων ζώων στην Αποκάλυψη ειδικότερα.

4. Ο ρόλος των τεσσάρων ζώων στην Αποκάλυψη

Πολλές προσπάθειες ερμηνείας έγιναν από πολλούς, και κυρίως από την πληθώρα των Προτεσταντικών αιρέσεων, οι οποίες, μη έχοντας τις Ορθόδοξες προϋποθέσεις, συχνά κατέληξαν σε αστείες ερμηνείες, όπως για παράδειγμα, ότι δήθεν τα τέσσερα ζώα συμβολίζουν τις τέσσερις βασικές ιδιότητες του Θεού, τις οποίες στη συνέχεια προσπάθησαν να τις ταιριάξουν στα… ζώα αυτά, με κωμικά αποτελέσματα.

Όμως ας δούμε με απλή λογική, και στα πλαίσια της Ορθόδοξης πίστης, τη σημασία των τεσσάρων ζώων της Αποκάλυψης;

Έχουμε τέσσερα ζώα, το ένα σαν λεοντάρι, το άλλο σαν μοσχάρι, το άλλο σαν αετό, και το άλλο σαν άνθρωπο. Και το πρώτο που πρέπει να αναρωτηθούμε είναι: ΤΙ ΚΟΙΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΥΤΑ ΖΩΑ; Ας το εντοπίσουμε:

Τι είναι το λιοντάρι; Και ένα παιδάκι θα μας απαντούσε, ότι είναι ο βασιλιάς των θηρίων!

Τι είναι ένας αετός; Και ένα παιδάκι θα μας απαντούσε ότι είναι ο βασιλιάς των πτηνών.

Τι είναι ένας Ταύρος; Και ένα παιδάκι θα μας απαντούσε ότι είναι ο βασιλιάς των κατοικιδίων.

Τι είναι ο άνθρωπος; Και ένα παιδάκι θα μας απαντούσε ότι είναι ο βασιλιάς όλης της υλικής κτίσης.

Δεν είναι τόσο δύσκολη η Αγία Γραφή. Όταν υπάρχει εν Χριστώ επιθυμία για την κατανόησή της, όλα σιγά – σιγά ξεκαθαρίζουν! Τι έχουμε λοιπόν; Έχουμε τέσσερις αντιπροσώπους της κτίσης. Οι τέσσερις αυτοί, αντιπροσωπεύουν την υλική κτίση ολόκληρη.

Βεβαίως υπάρχουν και τα 6 φτερά! Τα έξι φτερά, μας θυμίζουν την προφητεία του Ησαϊα στο 6/ς: 1,2: «είδον τον Κύριον καθήμενον επί θρόνου υψηλού και επηρμένου, και πλήρης ο οίκος της δόξης αυτού. 2 και Σεραφίμ ειστήκεισαν κύκλω αυτού, εξ πτέρυγες τω ενί και εξ πτέρυγες τω ενί».

Δηλαδή, ούτε τα 6 φτερά που βλέπει ο Ιωάννης στην Αποκάλυψη είναι πρωτότυπα, ούτε το ότι τα ζώα ήταν γύρω από τον θρόνο του Θεού. Το ίδιο είχε δει και ο Ησαϊας, αλλά με κάποιες διαφορές πάλι.

Στον Ησαϊα βλέπουμε ότι τα όντα αυτά με τα έξι φτερά, είναι «άγγελοι». Και αυτό μας βοηθάει να καταλάβουμε, ότι αυτός είναι ο λόγος που τα τέσσερα ζώα έχουν έξι φτερά. Γιατί έχουμε εκεί όχι μόνο αντιπροσωπεία του υλικού κόσμου, αλλά και του πνευματικού, του αγγελικού κόσμου!

Ξεκάθαρα λοιπόν, και χωρίς να μένει η παραμικρή αμφιβολία, τα τέσσερα ζώα της Αποκάλυψης, συμβολίζουν την αντιπροσωπεία της κτίσης ολόκληρης, υλικής και πνευματικής. Η οποία κτίση ευρισκόμενη «κύκλω» του θρόνου του Θεού, αλλά ταυτόχρονα «εν τω μέσω» του θρόνου κατά τη έντεχνη διατύπωση της Αποκάλυψης, περιστοιχίζει τον Θεό, που όμως ως πανταχού παρών, έχει την κτίση «εν Αυτώ».

Και τα ζώα αυτά δοξολογούν τον Θεό ημέρα και νύχτα. Πόσο θυμίζει αυτό τον Ψαλμό 17/18: 2!: «Οι ουρανοίδιηγούνται δόξαν Θεού, ποίησιν δε χειρών αυτού αναγγέλλει το στερέωμα. 3 ημέρα τη ημέρα ερεύγεται ρήμα, και νύξ νυκτί αναγγέλλει γνώσιν».

Η κτίση ολόκληρη, ουρανός και γη, μαρτυρούν και δοξολογούν τον Θεό. Μέρα και νύχτα, όλη η κτίση φανερώνει και δοξάζει τον Κτίστη της. Και αυτό συμβαίνει ΠΑΝΤΟΥ, στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, κάτι που μαρτυρείται από τα τέσσερα ζώα, που περιστοιχίζουν από παντού τον Θρόνο του Θεού.

Στην Αποκάλυψη εκτός από τη διαρκή δοξολογία του Θεού από τις αντιπροσωπείες αυτές της κτίσης, παρατηρούμε στην Αποκάλυψη, στα λιγοστά εδάφια που παραθέσαμε για τα ζώα αυτά, τα τέσσερα ζώα να περιφέρουν κάποιο βιβλίο και να το αποδίδουν, να λένε: «αμήν», να δοξολογούν, να προσφέρουν θυμίαμα… Αυτά όλα είναι τόσο ξένα για τον Προτεσταντισμό, και δεν κατανοούν οι ερμηνευτές του, ότι εδώ έχουμε μια ΟΥΡΑΝΙΑ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ! Γιατί η Αποκάλυψη, εκτός από προφητικό, είναι και Λειτουργικό βιβλίο. Από την αρχή της ως το τέλος της, είναι μια Θεία Λειτουργία, που περιλαμβάνει ολόκληρη την ιστορία της κτίσεως και της σωτηρίας. Περιλαμβάνει περιφορά βιβλίων, θυμίαμα, πρεσβυτέρους, θρόνο, θυσία, ψαλμούς…

Πρόκειται για μια διαχρονική Θεία Λειτουργία, που συμπεριλαμβάνει το σχέδιο της σωτηρίας και της αφθαρτοποίησης της κτίσεως. Και σ’ αυτό το σχέδιο, η κτίση έχει το δικό της ρόλο. Και ο ρόλος αυτός, στην Αποκάλυψη περιγράφεται από τα τέσσερα εκείνα μυστηριώδη ζώα.

Για όλα αυτά όμως, τα οποία είναι ένα τεράστιο θέμα, έχουμε να πούμε πάρα πολλά σε άλλες μελέτες…

https://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/apokalypsi-ioannoy-ti-symvolizoyn-ta-tessera-zoa/

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ.Εξηγημένη κατά δύναμη . Ποιος έγραψε την Aποκάλυψη; Ο Ιωάννης ο Ευαγγελιστής. Που την έγραψε; Εξορισμένος στην Πάτμο , μέσα σε ένα σπήλαιο ...

 Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ

Εξηγημένη κατά δύναμη

Ποιος έγραψε την Aποκάλυψη;
Ο Ιωάννης ο Ευαγγελιστής


Που την έγραψε;
Εξορισμένος στην Πάτμο , μέσα σε ένα σπήλαιο που υπάρχει και σήμερα και ονομάζεται "Ιερόν Σπήλαιον ή σπήλαιον της Αποκαλύψεως". Του την αποκάλυψε ο Θεός και αυτός την κατέγραψε με την βοήθεια του μαθητή του Πρόχορου.

132Kb : 32 δευτ
Η παράδοση υποστηρίζει ότι ο βράχος του σπηλαίου, μέσα στο οποίο ο Θεός Αποκάλυψε στον Ιωάννη τα μέλλοντα, σχίστηκε δημιουργώντας μια μεγάλη ρωγμή. Η ρωγμή αυτή καταλήγει σε τρεις νέες ρωγμές (που συμβολίζουν την Αγία Τριάδα) και μέσα από τις οποίες ακούγονταν η φωνή του Θεού η οποία υπαγόρευε στον Ιωάννη την Αποκάλυψη.

Πότε;
Κατά το 14ο έτος της βασιλείας του αυτοκράτορα Δομετενιανού 95-95 μ.Χ.


Γιατί ο Θεός μας Αποκάλυψε;
"Αποκάλυψις Ιησού Χριστού, ήν έδωκε αυτώ ο Θεός, δείξαι τοις δούλοις αυτού ά δεί γεννέσθαι εν τάχει" δηλ. για να δείξει ο Θεός στους πιστούς τι θα γίνει στο μέλλον.


Πότε θα γίνουν "τα της Αποκάλυψις";
Δεν υπάρχει καθορισμένη ημερομηνία, καθώς για το τέλος της ανθρωπότητας με την δευτέρα παρουσία, μόνο ο Θεός γνωρίζει όπως έχει αναφέρει ο ίδιος ο Ιησούς στην Αγία γραφή.


Πώς περιγράφει η Αποκάλυψις τα γεγονότα;
Ανακυκλικά, δηλαδή δεν αναφέρονται κατά χρονολογική σειρά, αλλά επαναλαμβάνονται τα ίδια γεγονότα κατά διαφορετικό τρόπο. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζεται και συνάγεται από τα λεγόμενα του Ιωάννη.
Η Αποκάλυψη χωρίζεται στους εξής 3 κύκλους (αυτός των 7 βροντών δεν φανερώθηκε):
1) ΕΠΤΑ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ
2) ΕΠΤΑ ΣΑΛΠΙΓΓΕΣ
ΕΠΤΑ ΒΡΟΝΤΕΣ (ΜΥΣΤΙΚΕΣ)
3) ΕΠΤΑ ΦΙΑΛΕΣ

ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ»

1η σφραγίδα «Ο ΛΕΥΚΟΣ ΙΠΠΟΣ»


ΙΣΤ'1 Είναι ο ίππος με τον καβαλάρη με το τόξο στον οποίο έχει δοθεί η δύναμη της νίκης.
Υποστηρίζεται ότι ο λευκός ίππος της νίκης είναι αυτός του Χριστού.

2η σφραγίδα «ΠΥΡΡΟΣ ΙΠΠΟΣ»


ΙΣΤ'3Ο δεύτερος ίππος είναι ο ίππος με τον καβαλάρη που κρατάει ένα μεγάλο σπαθί. Αυτός θα αρπάξει την ειρήνη από την γη και ο ένας άνθρωπος θα σφάζει τον άλλον.
Και στις μέρες του περιβόητου 2000 «μιλένιουμ» υπήρχαν γύρω στους 50 πόλεμους σε όλο τον πλανήτη. Σύμφωνα με την προφητεία, αλλά και με οποιαδήποτε στατιστική για την συμπεριφορά του ανθρώπου, ουδέποτε θα σταματήσουν πριν την 2α Παρουσία.

3η «ΜΕΛΑΣ ΙΠΠΟΣ»

ΣΤ'5 Ο τρίτος ίππος είναι ο μαύρος πάνω στον οποίο ο καβαλάρης κρατάει μια ζυγαριά. Και μια λίτρα σιταριού ένα δηνάριο, και τρεις κριθαριού ένα δηνάριο αλλά σε λάδι και κρασί μην αδικήσεις.
Ο παραπάνω καβαλάρης είναι ο καβαλάρης της πείνας και της φτώχειας. Δυο δυστυχίες που υπάρχουν εδώ και χρόνια στον πλανήτη γη. Παρ όλη την τεχνολογική εξέλιξη της Ευρώπης και των Η.Π.Α., πολλά κράτη του κόσμου βρίσκονται σε άθλια οικονομική και κοινωνική κατάσταση. Η παγκοσμιοποίηση του εμπορίου δεν ωφελεί σε τίποτα παρά στην αύξηση αυτού του χάους στον οποίο ο πλούσιος πλουτίζει κι ο φτωχός φτωχαίνει περισσότερο. Ως και στις ανεπτυγμένες κοινωνίες 3% των ανθρώπων έχουν το 98% του πλούτου. Σήμερα (2005) πάνω από το 65% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει στα όρια της φτώχειας. Και πολλοί άλλοι κάτω από τα όρια αυτά. Όσο αφορά το λάδι και το κρασί για τα οποία ομιλά ο Ιωάννης ότι δεν υπάρχει έλλειψη, άλλο πράγμα εννοεί. Κατά την παραβολή του καλού Σαμαρείτη, αυτός δένει τα τραύματα του συνανθρώπου του με λάδι και κρασί. Αποτελούν δηλαδή το λάδι και το κρασί την ψυχική μας αγάπη, συμπόνια, συμπαράσταση προς τους άλλους. Παρ όλη δηλαδή την έλλειψη σε τρόφιμα στον κόσμο, θα υπάρχουν ακόμα αυτό που λέμε «ψυχικά εφόδια» κι αγάπη για τον συνάνθρωπο.


4η σφραγίδα «ΧΛΩΡΟΣ ΙΠΠΟΣ»

ΣΤ'7 Το τέταρτο άλογο έχει χρώμα κίτρινο και καβαλάρης του είναι ο Θάνατος, ενώ από πίσω του ακολουθεί ο ’δης. Και του δόθηκε δύναμη στο 1/4 της γης ώστε να πεθαίνουν οι άνθρωποι από πολέμους, από πείνα, από φυσικό θάνατο και από τα ζώα.
Φανερά εδώ μιλά για τον θάνατο των ανθρώπων ο οποίος θα έρχεται με διάφορους τρόπους

5η σφραγίδα «ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΣΦΑΓΜΕΝΩΝ»

ΣΤ'9 Εδώ ο Ιωάννης μόλις αφαιρέθηκε η 5η σφραγίδα είδε κάτω από το θυσιαστήριο τις ψυχές αυτών που πέθαναν για τον λόγο του Θεού και για την μαρτυρία του Χριστού. Ακούστηκε δε η φωνή τους η οποία απορεί γιατί ακόμη το αίμα τους δεν έχει εκδικηθεί εφόσον πέθαναν άδικα. Τους δόθηκε λοιπόν άσπρη στολή και μικρή ανάπαυσις μέχρι να μαρτυρήσουν και οι επόμενοι "αδελφοί τους" στο μέλλον.
Ο Ιωάννης ομιλεί για αυτούς που θα μαρτυρήσουν για τον Θεό και τον Χριστό. Η Θεία δικαιοσύνη για την τιμωρία των δολοφόνων των μαρτύρων, θα έρθει στο μέλλον, εφόσον όμως πρώτα μαρτυρήσουν όλοι όσοι είναι να μαρτυρήσουν για τον Θεό. Ο Χριστιανισμός θα διώκεται σε διάφορες στιγμές της Ιστορίας στα διάφορα μέρη της γης και κάποιοι πάντα θα πεθαίνουν προσπαθώντας να τον διαδώσουν .

6η «Η ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ»


ΣΤ'12 Με το άνοιγμα της έκτης σφραγίδας έγινε σεισμός μεγάλος και ο ήλιος έχασε την λάμψη του και έγινε μαύρος και η σελήνη έγινε σαν αίμα (κοκκίνισε).ΣΤ'13 Τα αστέρια του ουρανού έπεσαν στην γη σαν τα σύκα της συκιάς που την κουνάει ο άνεμος. ΣΤ'14 Ο ουρανός άνοιξε σαν βιβλίο και κάθε όρος και νησί της γης κινήθηκε.ΣΤ'15Και οι βασιλιάδες της γης οι μεγιστάνες και οι χιλίαρχοι και οι πλούσιοι και οι ισχυροί και όλοι οι δούλοι και οι ελεύθεροι κρύφτηκαν μέσα στα σπήλαια και μέσα στα βουνά.ΣΤ'16 Και είπαν οι άνθρωποι αυτοί στα βουνά και στις πέτρες να πέσουν πάνω τους και να τους κρύψουν από το πρόσωπο του Θεού και από την οργή του Χριστού, γιατί έφτασε η μεγάλη μέρα της οργής του και δεν μπορεί κανείς να ξεφύγει. ΣΤ'17 Και είδα τέσσερις αγγέλους στις τέσσερις γωνιές της γης κρατώντας τους τέσσερις ανέμους ώστε να μην φυσάει ούτε στην στεριά, ούτε στην θάλασσα ούτε και σε όλα τα δέντρα. Ζ΄2 Και είδα άλλον άγγελο να έρχεται από ανατολάς έχοντας έμβλημα Θεϊκό και φώναξε στους άλλους τέσσερις να μην τιμωρήσουν την γη, την θάλασσα, τα δέντρα αν δεν σφραγισθούν πρώτα τους δούλους του Θεού στα μέτωπα.Ζ'4 Και ο αριθμός των σφραγισμένων ήταν 144.000 Ζ'9 και είδα ενώπιον του θρόνου (του Θεού), πάρα πολύ κόσμο ο οποίος ήταν αδύνατο να μετρηθεί , και φορούσαν λευκά ρούχα και κρατούσαν κλαριά από φοίνικες στα χέρια τους Ζ'10 και έλεγαν ότι η σωτηρία αυτών οφείλεται στον Θεό και στο Χριστό.Ζ'13 και ρώτησε ο Θεός "ποιοι είναι αυτοί με τα άσπρα ρούχα;"Z'14 και απάντησα Κύριε εσύ γνωρίζεις. Και μου είπε, αυτοί είναι οι ερχόμενοι από μεγάλες θλίψεις και οι κάτασπρες στολές έχουν λευκανθεί με το αίμα του Χριστού.Ζ'15 Γι' αυτό είναι ενώπιον του Θεού και Τον λατρεύουν ημέρα και νύχτα. Και ο Θεός θα τους προστατεύσει από πείνα, δίψα, από το κάψιμο του ήλιου Ζ'17 και ο Χριστός θα τους οδηγήσει σε πηγή ζωής και ο Θεός θα εξαλείψει κάθε δάκρυ από τα μάτια τους.
Παρουσιάζονται τα σημάδια της καταστροφής του κτιστού κόσμου, τα οποία θα συνοδεύονται από το μελάνιασμα του Ήλιου (όπως θα ειπωθεί στις επτά σάλπιγγες, κατά το ένα τρίτο), από το κοκκίνισμα της σελήνης και από την μεγάλη σεισμική δραστηριότητα πάνω σε όλη τη γη. Λόγω της καταστροφής δεν θα υπάρχει διαφορά μεταξύ μεγάλων-μικρών, πλουσίων-φτωχών. Η τιμωρία ή η ταφόπλακα πάντα εξισώνει τις κοινωνικές διαφορές. Φαίνεται δε ότι οι Χριστιανοί θα είναι προστατευμένοι από τον Θεό. Αν όχι σε αυτή τη ζωή σίγουρα στην μεταθανάτιο.
Σε αυτό το χωρίο ο Ιωάννης ομιλά και για τους 144.000 οι οποίοι σφραγίσθηκαν από τον Θεό και είναι αυτοί της μάχης του Αρμαγεδδών. Αντίθετα αυτοί που πέρασαν από μεγάλες θλίψεις και που θα σωθούν από τον Χριστό είναι πάρα πολλοί, αμέτρητοι όπως τονίζει ο Ιωάννης. Αυτοί είναι εκείνοι που πιστεύουν και λατρεύουν σαν Θεό τους τον Έναν και Μοναδικό ΑΛΗΘΙΝΟ Θεό. Αυτόν της Καινής και της Παλαιάς Διαθήκης.

6η «Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΑΛΠΙΓΓΩΝ»


Η΄1 Όταν ανοίχθηκε η έβδομη σφραγίδα έγινε μεγάλη ησυχία στον ουρανό για μισή ώρα. Και είδα 7 αγγέλους μπρος από το Θεό και τους δόθηκαν επτά σάλπιγγες.Η'5και ένας άγγελος πείρε ένα λιβανιστήρι και το γέμισε με φωτιά από το θυσιαστήριο (εκεί βρίσκονταν οι ψυχές των μαρτύρων) και το έριξε στη γη. Και ακούστηκαν βροντές και αστραπές και μεγάλοι σεισμοί. Η'6 και οι 7 άγγελοι ετοιμάστηκαν για να σαλπίσουν.
Μεγάλη σημασία φαίνεται πως έχουν οι επτά σάλπιγγες, αφού η έβδομη σφραγίδα από μόνη της αναφέρεται αποκλειστικά στην προετοιμασία τους.

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

Πάντα μάς προειδοποιούν.

https://rumble.com/v1ovyaz-102267755.html

Πάντα μάς προειδοποιούν.>>>!!!!

ΤΟ ΕΞΏΦΥΛΛΟ ΤΟΥ THE ECONOMIST ΤΗΣ ΈΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ 1992 ΈΔΕΙΞΕ ΉΔΗ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΌΤΗΤΑ ΤΟ ΣΧΈΔΙΟ ΝΑ ΑΛΛΆΞΕΙ ΤΑ ΓΟΝΊΔΙΆ ΤΗΣ ΜΈΣΩ ΕΜΒΟΛΊΩΝ.

Μια έκδοση του 1992 ενός άλλου περιοδικού που χρηματοδοτείται από την Globalist, το "The Economist" απεικονίζει μια μπροστινή εικόνα που δείχνει ένα εμβόλιο που φέρει το DNA και τιτλοφορείται "Αλλάζοντας τα Γονίδια σας".

Αλλάζοντας τα γονίδιά σου. – Περίληψη – Europe PMC

Αυτό τώρα δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη ή ακόμη και σοκ, δεδομένου ότι τριάντα χρόνια αργότερα, είχαμε την κυκλοφορία των εμβολίων γονιδιακής επεξεργασίας mRNA Covid-19 και των ανθρώπινων μικροτσίπ.

Πιστεύω ότι είναι λογικό να πούμε ότι αυτή ήταν πάντα η στρατηγική τους από τη δεκαετία του 1950, όταν πρωτοπόροι όπως ο Julian Huxley και ο Alan Turning εισήγαγαν τις έννοιες της ευγονικής και του μεταανθρωπισμού.

Σε προετοιμάζουν πάντα για αυτό που είναι μπροστά.

Πάντα σου λένε τι σχεδιάζουν.

Πάντα σε προειδοποιούν. Απλώς είμαστε πολύ απασχολημένοι με τη δουλειά και τις δεσμεύσεις για να καταλάβουμε τι συμβαίνει στα παρασκήνια. Ή ακόμα, δεν παίρνουμε στα σοβαρά τέτοια σημάδια, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι μας πωλούνται με τρόπο που ακούγεται ευεργετικό και προοδευτικό για την ανθρωπότητα.

Τα γονίδια και το DNA, μας δόθηκαν από τον Θεό και δεν προορίζονται να αλλάξουν από καμία ανθρώπινη εφεύρεση, ειδικά από διεφθαρμένες εταιρείες που κάνουν δισεκατομμύρια. Δεν είμαστε πειράματα. Είμαστε ένα ιερό δημιούργημα του Θεού.

Της Marica Micallef

simonmerieca

ΕΔΩ

https://rumble.com/v1ovyaz-102267755.html

ΒΙΝΤΕΟ - ΞΑΦΝΙΚΙΤΙΔΑ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΣ.

ΒΙΝΤΕΟ - Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΞΑΦΝΙΚΙΤΙΔΑΣ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΣ.

ΒΙΝΤΕΟ - ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΚΑΝΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΕ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ. ΤΟ YOUTUBE ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΜΕΣΑ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ.

      https://rumble.com/v1ovyaz-102267755.html

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022

Ο Πούτιν υπογράφει διάταγμα για την επιβολή στρατιωτικού νόμου σε τέσσερις νέες ρωσικές περιοχές. Ο Ρώσος ηγέτης σημείωσε ότι ο στρατιωτικός νόμος ίσχυε σε αυτά τα εδάφη πριν ενταχθούν στη Ρωσία

 © Sergei Ilyin/Ρωσικό Προεδρικό Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών/TASS

NOVO-OGARYOVO, 19 Οκτωβρίου. /TASS/. Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν υπέγραψε διάταγμα για την εισαγωγή στρατιωτικού νόμου σε τέσσερις νέες περιοχές της Ρωσίας.

"Έχω υπογράψει ένα διάταγμα για την εισαγωγή στρατιωτικού νόμου σε αυτές τις τέσσερις συνιστώσες οντότητες της Ρωσίας (Λαϊκή Δημοκρατία του Ντόνετσκ, Λαϊκή Δημοκρατία του Λουγκάνσκ, Περιφέρειες Ζαπορόζιε και Χερσώνα — TASS). Θα σταλεί αμέσως στο Ομοσπονδιακό Συμβούλιο για έγκριση Η Κρατική Δούμα έχει ενημερωθεί για αυτήν την απόφαση», δήλωσε ο Πούτιν σε συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας την Τετάρτη που πραγματοποιήθηκε μέσω βίντεο.

Ο πρόεδρος σημείωσε ότι ο στρατιωτικός νόμος ίσχυε σε αυτά τα εδάφη πριν ενταχθούν στη Ρωσία. «Τώρα πρέπει να επισημοποιήσουμε αυτό το καθεστώς στο πλαίσιο της ρωσικής νομοθεσίας», εξήγησε.

https://tass.com/politics/1524771

Ο κόσμος βιώνει μια μακρά κομβική εποχή, λέει ο Λαβρόφ . Η έννοια της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής απαιτεί συγκέντρωση των προσπαθειών για τη διασφάλιση ασφαλών, ευνοϊκότερων συνθηκών για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών.

 © Ρωσικό Υπουργείο Εξωτερικών/TASS

ΜΟΣΧΑ, 19 Οκτωβρίου. /TASS/. Ο κόσμος βιώνει μια κομβική εποχή, η οποία θα πάρει πολύ χρόνο, δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, μιλώντας ενώπιον των αποφοίτων κολεγίων που γίνονται δεκτοί στη διπλωματική υπηρεσία.

"Η αντίληψη της εξωτερικής μας πολιτικής απαιτεί συγκέντρωση των προσπαθειών για τη διασφάλιση ασφαλών, ευνοϊκότερων συνθηκών για την οικονομική ανάπτυξη της Ρωσίας, αύξηση της ευημερίας των πολιτών, προστασία των συμπατριωτών και των επιχειρήσεων στο εξωτερικό. Βιώνουμε, χωρίς υπερβολή, μια κομβική στιγμή ή, μάλλον, μια κομβική εποχή Και θα είναι μια μακρά περίοδος. Σε αυτές τις συνθήκες, είναι σημαντικό να υπερασπιστούμε όχι μόνο τα οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα της χώρας και του λαού, αλλά και το αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας, τιμής και προστασίας της ιστορικής κληρονομιάς», είπε. .

Ο Λαβρόφ σημείωσε ότι, στις σύγχρονες συνθήκες, οι διπλωμάτες πρέπει όχι μόνο να βελτιώσουν τον επαγγελματισμό τους και να τελειοποιήσουν τις δεξιότητες και τη πολυμάθειά τους, αλλά και να έχουν μια πολιτική θέση.

"Οι υπάλληλοι του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών είναι επίσης γνωστοί για τον πατριωτισμό τους και την περηφάνια τους για τη χώρα. Αυτό δεν είναι απλώς ένα σχήμα λόγου, είναι μια δήλωση ενός γεγονότος", είπε ο υπουργός Εξωτερικών.

https://tass.com/politics/1524527

Βρετανία: Καταρτίζει σχέδια για οργανωμένες διακοπές ρεύματος Τι αναφέρει το χειρότερο πιθανό σενάριο για τη Βρετανία.


Σχέδια καταρτίζει η Βρετανία για οργανωμένες διακοπές της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στη βιομηχανία και στα νοικοκυριά στη διάρκεια του χειμώνα, όταν οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι ενδεχόμενο να συνυπάρξουν με ελλείψεις στο φυσικό αέριο, όπως μετέδωσε χθες, Τρίτη, το Bloomberg News.

Η μειωμένη ικανότητα παραγωγής ενέργειας μπορεί να αντιστοιχεί στο 1/6 της ζήτησης ενέργειας όταν αυτή κορυφωθεί, σύμφωνα με το τελευταίο σενάριο που έχει καταρτίσει η κυβέρνηση αναφορικά «με τη χειρότερη περίπτωση εξέλιξης της κατάστασης», ακόμη και μετά την έκτακτη λειτουργία των μονάδων παραγωγής ενέργειας από την καύση άνθρακα, σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο επικαλέστηκε πηγές που έχουν λάβει γνώση για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Το χειρότερο σενάριο

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο χειρότερο σενάριο εξέλιξης των πραγμάτων, με θερμοκρασίες μικρότερες των μέσων τιμών και μειωμένες εισαγωγές ενέργειας από τη Νορβηγία και τη Γαλλία, η Βρετανία είναι ενδεχόμενο να βρεθεί εκτεθειμένη για ένα τετραήμερο τον Ιανουάριο, οπότε και ενδέχεται να χρειαστεί η εφαρμογή έκτακτων μέτρων για της μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου, σύμφωνα με την ίδια δημοσιογραφική αναφορά.

Το χειρότερο σενάριο

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο χειρότερο σενάριο εξέλιξης των πραγμάτων, με θερμοκρασίες μικρότερες των μέσων τιμών και μειωμένες εισαγωγές ενέργειας από τη Νορβηγία και τη Γαλλία, η Βρετανία είναι ενδεχόμενο να βρεθεί εκτεθειμένη για ένα τετραήμερο τον Ιανουάριο, οπότε και ενδέχεται να χρειαστεί η εφαρμογή έκτακτων μέτρων για της μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου, σύμφωνα με την ίδια δημοσιογραφική αναφορά.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Ξορκίζουν το ενδεχόμενο διακοπών ρεύματος σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας. Τι φοβούνται οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στα τρόφιμα


 Ανήσυχοι εμφανίζονται επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης στο ενδεχόμενο διακοπών ρεύματος κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας. Αν και η κυβέρνηση δια στόματος των καθ´ ύλην αρμοδίων υπουργών δεν αφήνει ανοιχτό τέτοιο ενδεχόμενο εντούτοις το ακραίο αυτό σενάριο δεν φαίνεται να απουσιάζει από το τραπέζι προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Κομισιόν για μείωση της κατανάλωσης ρεύματος.

Πρόσφατα, μάλιστα, ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, Γιώργος Αδαμίδης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη τόνισε πως δεν αποκλείεται αν χρειαστεί να υπάρξουν προγραμματισμένες ημίωρες ή και ωριαίες διακοπές ρεύματος. Ο κ. Αδαμίδης σημείωσε πως «τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα τον χειμώνα, αφού λόγω της θέρμανσης η κατανάλωση στο ρεύμα δεν θα είναι εξίσου μειωμένη με το καλοκαίρι. Αν δεν πάμε στη μείωση της κατανάλωσης, τότε θα έχουμε περικοπές ρεύματος για να μην έχουμε μπλακάουτ σε πολλές περιοχές της χώρας», επισήμανε, σημειώνοντας πως «κάποιες στιγμές της ημέρας, ανά μισή ή μία ώρα μπορεί μία περιοχή να μην έχει ρεύμα και μετά να πάμε σε άλλη».

Όπως λένε επιχειρηματίες στη Voria.gr, το ακραίο αυτό σενάριο, αντί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας, θα οδηγήσει σε καταστροφή προϊόντων, σε ενδεχόμενη καταστροφή ή ζημιές σε μηχανολογικό εξοπλισμό και τελικά θα αποδειχθεί σε αρκετές περιπτώσεις άκρως κοστοβόρο.

Σύμφωνα με τους ίδιους, τα οριζόντια μέτρα δεν έχουν πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα και ακόμη και αν κριθεί επιτακτική ανάγκη να πραγματοποιηθούν διακοπές ρεύματος δεν πρέπει, όπως λένε, να επηρεάσουν την επιχειρηματικότητα.

«Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν για μία -ή και λιγότερη- ώρα δεν λειτουργούσαν τα φανάρια της πόλης. Το απόλυτο κομφούζιο, καβγάδες, ενδεχομένως ατυχήματα. Φανταστείτε τώρα τι θα γίνει στις επιχειρήσεις μας αν διακοπεί το ρεύμα για κάποια ώρα» σχολιαζει στη Voria.gr με γλαφυρό τρόπο ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης, Νίκος Μπαλαμπανίδης. «Εμείς κόβουμε κρέας και αμέσως το ξαναβάζουμε στο ψυγείο. Αν παραμείνει έστω και λίγη ώρα πέραν της σταθερής θερμοκρασίας στην οποία το συντηρούμε (0 με 2 βαθμούς Κελσίου) δεν επανέρχεται. Θα ήταν καταστροφική για τους κρεοπώλες και η παραμικρή ενδεχόμενη διακοπή ρεύματος» σημειώνει ο κ. Μπαλαμπανίδης υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένα μέτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας και όχι το... κατέβασμα ενός διακόπτη.

«Τα οριζόντια μέτρα δεν έχουν πάντα αποτέλεσμα»

«Τα οριζόντια μέτρα δεν έχουν πάντα αποτελέσματα» αναφέρει στη Voria.gr o πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης και β ´αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της πόλης, Μάριος Παπαδόπουλος, ιδιοκτήτης του ζαχαροπλαστείου «Αβέρωφ». «Το κλείσιμο και το ανέβασμα ενός διακόπτη δεν αποτελεί τη λύση για την εξοικονόμηση ενέργειας καθώς μπορεί να οδηγήσει και σε καταστροφή μηχανολογικού εξοπλισμού» τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας πως το εν λόγω ενδεχόμενο αποτελεί ένα άστοχο μέτρο που θα οδηγήσει σε αύξηση των λειτουργικών εξόδων αλλά και σε πιθανή καταστροφή προϊόντων, αφού, όπως λέει, «υπάρχει ζήτημα για τη δημόσια υγεία, πόση ώρα μπορεί να αντέξει το παγωτό; Τα ψυγεία πρέπει να δουλεύουν συνεχώς». Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο «δεν αποτελεί λύση να πάρει κάθε επιχείρηση από μια γεννήτρια» ενώ όπως εκτιμά η περίοδος που υπάρχει μεγάλη κατανάλωση του ρεύματος είναι από τον Μάϊο έως τον Νοέμβριο (κυρίως τους θερινούς μήνες) και όχι τον χειμώνα.

Στο ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον στο οποίο καλείται να λειτουργήσει ο κλάδος της εστίασης (ακριβές πρώτες ύλες, ξέφρενο ράλι στην τιμή της ενέργειας, μειωμένες καταναλώσεις από τους πελάτες) έρχεται ένα ακόμη «βαρίδι» σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών και Καφέ-Μπαρ του νομού Θεσσαλονίκης, Μιχάλη Επιτροπίδη. «Αν είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν διακοπές ρεύματος θα πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο προγραμματισμένα και όχι της ώρες της αιχμής» λέει χαρακτηριστικά, μιλώντας στη Voria.gr.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/thessaloniki-katastrofikes-endechomenes-diakopes-revmatos---ti-lene-epichirimaties

Διακοπές ρεύματος τον χειμώνα φοβούνται οι ευρωπαϊκές τράπεζες. Καταστρώνουν επιχειρησιακά σχέδια αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης

 Στην Ελβετία η UBS έχει αποφασίσει να υπάρξει δραστική μείωση της θερμοκρασίας στα κτίριά της. Στη Δανία οι τράπεζες σκέφτονται να προμηθεύουν με κουβέρτες τους εργαζομένους, ενώ η Deutsche Bank ανακοίνωσε μέσα στο καλοκαίρι ότι αναστέλλει τη λειτουργία των κλιματιστικών και κόβει το ζεστό νερό στα γραφεία της στη Γερμανία.

Το ενδεχόμενο να υπάρξουν διακοπές στην ηλεκτροδότηση έχει πυροδοτήσει κύμα πανικού στις τράπεζες ανά την Ευρώπη, οι οποίες έχουν βγάλει από τα συρτάρια τους τα σχέδια που είχαν υιοθετήσει ή είχαν καταστρώσει για να αντιμετωπίσουν την πανδημία.

Οπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, ήδη στη Βρετανία έχουν αρχίσει συζητήσεις με τη συμμετοχή τραπεζών, με θέμα το πώς θα κινηθούν τον φετινό χειμώνα, ενώ η τηλεργασία βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτεινόμενων μέτρων. Την ίδια στιγμή, οι χρηματοπιστωτικοί όμιλοι έχουν στραφεί στη Νότια Αφρική και στα μέτρα που παίρνουν οι τοπικές επιχειρήσεις, σε μια χώρα που οι διακοπές ρεύματος είναι συχνό φαινόμενο. Η μείωση της θερμοκρασίας στα υποκαταστήματα και στους χώρους γραφείων, η μετρημένη χρήση φώτων, σαφώς και είναι κάτι που θα εφαρμοσθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όμως μια ενδεχόμενη διακοπή στο ηλεκτρικό ρεύμα κρύβει έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο: το να επιφέρει προβλήματα στα κέντρα δεδομένων των τραπεζών, ένα ενδεχόμενο το οποίο θα είναι καταστροφικό, καθώς από αυτά εξαρτάται όλη η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού.

Σύμφωνα με τον Αντριου Ρόγκαν, διευθυντή στο τμήμα επιχειρηματικής ανθεκτικότητας, στην ένωση ομίλων χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της Βρετανίας, UK Finance, και η οποία είναι εκ των συντονιστών στις συζητήσεις στο Λονδίνο, όλες οι τράπεζες ανεξαρτήτως μεγέθους έχουν επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Επί του παρόντος, όπως τονίζει, δεν υπάρχει κάποια αίσθηση πανικού, εφόσον κάθε τράπεζα προσπαθεί να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της. Στο Ηνωμένο Βασίλειο η κυβέρνηση καταστρώνει σχέδια επί χάρτου για ένα χειμώνα στον οποίο η έλλειψη σε προμήθειες φυσικού αερίου θα οδηγήσει σε μπλακ άουτ στον κόσμο των επιχειρήσεων και στα νοικοκυριά. Η Γαλλία από την πλευρά της, προκειμένου να αποφύγει τις διακοπές, θα απαιτήσει από επιχειρήσεις, νοικοκυριά και τις τοπικές αρχές να μειώσουν την κατανάλωσή τους. Την ίδια ώρα, η Γερμανία κρατικοποιεί τον ενεργειακό κολοσσό της Uniper, ώστε να αποτρέψει την πτώχευσή της και μαζί την κατάρρευση του ενεργειακού της κλάδου (μιας και πολλοί μιλούν για το ενδεχόμενο να συμβεί σήμερα στην ενέργεια ό,τι είχε προκύψει με τη Lehman Brothers το 2007/2008). Για τις μεγάλες πολυεθνικές τράπεζες το πρόβλημα είναι ακόμη οξύτερο, από τη στιγμή που διατηρούν υποκαταστήματα και γραφεία σε διάφορες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου. Οπως ανέφερε ο επικεφαλής για τη Γερμανία της JP Morgan, Στέφαν Μπεχρ, τα μεγάλα γραφεία διαθέτουν εφεδρικές γεννήτριες, ωστόσο υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνει μετακίνηση προσωπικού σε κάποια χώρα, σε περίπτωση που υπάρξει επιδείνωση των προβλημάτων σε κάποια άλλη.

Στην Ελβετία η UBS έχει αποφασίσει να υπάρξει δραστική μείωση της θερμοκρασίας στα κτίριά της. Στη Δανία οι τράπεζες σκέφτονται να προμηθεύουν με κουβέρτες τους εργαζομένους, ενώ η Deutsche Bank ανακοίνωσε μες στο καλοκαίρι ότι αναστέλλει τη λειτουργία των κλιματιστικών και κόβει το ζεστό νερό στα γραφεία της στη Γερμανία. Σύμφωνα με τη κλαδική ένωση UK Finance, οι μεγάλες τράπεζες διαθέτουν γεννήτριες και άλλες πηγές ενέργειας, οι οποίες δύνανται να τις διατηρήσουν εν λειτουργία για 72 ώρες. Οπως υπογραμμίζει ο επικεφαλής της, Αντριου Ρόγκαν, υπό εξέταση βρίσκονται περιοχές με μικρότερο κίνδυνο διακοπών, προκειμένου να δημιουργηθούν επιχειρησιακά κέντρα, ενώ, όπως συμπληρώνει, η πανδημία και η εμπειρία που αποκόμισαν, έχει καταστήσει τις τράπεζες καλύτερα προετοιμασμένες.

Οι τράπεζες στη Νότια Αφρική διαθέτουν μεγάλη εμπειρία επί του θέματος, καθώς διακοπές ρεύματος συμβαίνουν κατά κόρον. Η Investec έχει εγκαταστήσει πολλαπλά συστήματα συνεχούς παροχής ρεύματος, ενώ διαθέτει και εφεδρικές γεννήτριες πετρελαίου πρωτίστως για να προστατέψει τα κέντρα δεδομένων, όπως αναφέρει ο διευθυντής λειτουργίας Στούαρτ Σπένσερ. Η εταιρεία έχει σύμβαση με τρεις ηλεκτρολόγους μηχανικούς στο Γιοχάνεσμπουργκ και το πετρέλαιο που έχει φθάνει για να λειτουργήσουν οι γεννήτριες για πολλές ημέρες. «Το κέντρο δεδομένων είναι ο πυρήνας για την επιβίωση μιας τράπεζας», έχει δηλώσει σε συνέντευξή του. «Εάν ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, οι σέρβερ μπορεί να υπερθερμανθούν, να κλείσουν ανεξέλεγκτα και η επαναλειτουργία τους είναι σωστός εφιάλτης», σύμφωνα με τον ίδιο.

https://www.kathimerini.gr/economy/562059745/diakopes-reymatos-ton-cheimona-fovoyntai-oi-eyropaikes-trapezes/