Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΤΟ ΕΚΡΥΨΑΝ [χάρτες]. ΒΙΝΤΕΟ - ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ .







Το πραγματικό ταξίδι του Οδυσσέα

και γιατί μας το έκρυψαν [χάρτες].

Η πρώτη που ετόλμησε να έρθει αντιμέτωπη

προς την επικρατούσα άποψη ότι οι

περιπλανήσεις του Οδυσσέως

έγιναν ...μέσα στην Μεσόγειο ήταν

η Αμερικανίδα Εριέττα Μέρτζ

(Henrietta Mertz) η οποία το 1965

εξέδωσε στο Σικάγο των Η.Π.Α.

το βιβλίο " The Wine Dark Sea"

(τίτλος στα Ελληνικά "ΟΙΝΩΨ ΠΟΝΤΟΣ"

εκδόσεις ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ -1995)

και αργότερα το 1967 τα "Αργοναυτικά"

δια των οποίων με μεγάλη

πειστικότητα -στηριζόμενη στις

δικές της προσωπικές έρευνες

και εξερευνήσεις στην Β. και Ν. Αμερική-
διατυπώνει την θέση ότι το ταξίδι

του Οδυσσέως είχε και ένα

σημαντικό σκέλος εκτός Μεσογείου.

Η άποψη της κ. Μέρτζ είναι ότι

ο Οδυσσέας ταξίδεψε μέχρι

τις ακτές της Αμερικής βοηθούμενος

από τα θαλάσσια ρεύματα.

Η κ. Μέρτζ εντόπισε τα μέρη που

επισκέφθηκε ο Οδυσσέας

με βάση την ταχύτητα που

κινούνται τα θαλάσσια ρεύματα

και την διάρκεια των ταξιδιών

από σταθμό σε σταθμό

όπως αναφέρονται στην Οδύσσεια.

Οι απόψεις της κ. Μέρτζ

ενισχύονται και από αρχαιολογικά

ευρήματα που έχουν βρεθεί στην

Αμερικανική ήπειρο.

Σχεδιάγραμμα που παρουσιάζει

την περιπλάνηση του Οδυσσέα

μετά την πτώση της Τροίας

βάσει των διαπιστώσεων της

Εριέττας Μέρτζ

(η οποία μελέτησε εδάφιο προς εδάφιο

το κείμενο του Ομήρου σε συνδυασμό

με διάφορες νεότερες ανακαλύψεις

και παρατηρήσεις που αναφέρονται

από τον ίδιο τον Όμηρο

π.χ. διάρκεια ταξιδιού κλπ).

Στον χάρτη επισημαίνονται η περιοχή

που υπήρξαν οι Σειρήνες ,

σε ποιο σημείο της Αμερικάνικης

ηπείρου ήταν η Σκύλλα και η Χάρυβδης

και μέσο ποίας οδού ο Οδυσσέας

επέστρεψε στην Ιθάκη βοηθούμενος

καθ' όλη την διαδρομή από το ρεύμα

του κόλπου (Gulf stream) .

Η μελέτη του Ζίγκφριντ Πετρίδη .

Οι Έλληνες έχουν μία αποδεδειγμένη

ναυτική ιστορία που ξεκινάει

τουλάχιστον από το 7.250 π. Χ.
όπως αποδεικνύεται από τα

ευρήματα του σπηλαίου

Φράχθι στην Αργολίδα.

«...Η μοναδικότης του Ελληνικού γεωγραφικού χώρου,

ήτοι η παρουσία εις μικράν σχετικώς έκτασιν,

το Αιγαίον Πέλαγος, εκατοντάδων νήσων, επέτρεψε

εις τους προϊστορικούς κατοίκους του, λίαν ενωρίς

την ανάπτυξιν της δια θαλάσσης επικοινωνίας.

Με την πάροδο των ετών και την απόκτησιν πείρας

θαλασσίων ταξιδίων, οι Αιγαίοι ναυτικοί έγιναν

τολμηρώτεροι, πλεύσαντες προς βορράν εις τον

Εύξεινον πόντον, προς νότον εις Αίγυπτον και "Φοινίκην"

και δυσμάς εις Ιταλίαν και Ιβηρίαν.

Ανακαλύψαντες ότι η θάλασσα εις ην εταξίδευον

περιεβάλλεντο παντού υπό ξηράς με μία
μόνον έξοδον, δεν εδίστασαν να εξέλθουν

τραπέντες όπως είδομεν

προς βορράν

(σημ. της ΑΕΙ- Κασσιτερίδες νήσοι = Αγγλία)

δια τον κασσίτερον και δια το ήλεκτρον,

αλλά και προς δυσμάς ως θ' αποδείξωμεν...»

("ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ελληνική έκδοση, σελίδα 139) .

Η Ελληνική γραμματεία είναι πλούσια σε αναφορές

για τις γεωγραφικές γνώσεις των αρχαίων

προγόνων μας.

Στην μελέτη του κ. Πετρίδη παρουσιάζονται

στοιχεία που αφορούν τις γεωγραφικές

γνώσεις για περιοχές :

- του Βορρά (υπερβορέα)

- της Ανατολής (Ασίας)

- του Νότου

(Αιθιοπία, Κυρηναϊκή, Αίγυπτος, λοιπή βόρεια Αφρική)

- και της Δύσεως (Ιταλία, νήσοι δυτικώς της Ιταλίας

α) Σαρδηνία,

β) Κορσική

γ) Έλβα

δ) Καπρί

ε) Ίσκια ,

Ιβηρική χερσόνησος,

Γαλλία,

βόρειο-ανατολική Ευρώπη,

Βρετανία - Ιρλανδία.

Από την Ελληνική γραμματεία προκύπτει

ότι οι Έλληνες έχουν μεγάλη εξοικείωση

με τις αστρονομικές παρατηρήσεις

(παράδειγμα οι αστρονομικές αναφορές

των Ορφικών ύμνων) και οι ναυτικοί

της εποχής χρησιμοποιούν

τους αστερισμούς για να

προσανατολίζονται κατά την διάρκεια

της νυχτερινή πλεύση τους.

Μεγάλη βαρύτητα στην έρευνα του ταξιδιού

του Οδυσσέως έχουν οι αστρονομικές

αναφορές της Οδύσσειας.

Αναφέρεται από τον Όμηρο ότι

«ΑΡΚΤΟΝ Θ' ΗΝ ΚΑΙ ΑΜΑΞΑΝ ΕΠΙΚΛΗΣΙΝ
ΚΑΛΕΟΥΣΙΝ, ΗΤ' ΑΥΤΟΥ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ
ΚΑΙ Τ' ΩΡΙΩΝΑ ΔΟΚΕΥΕΙ, ΟΙΗ
Δ' ΑΜΜΟΡΟΣ ΕΣΤΙ
ΛΟΕΤΡΩΝ ΩΚΕΑΝΟΙΟ ΤΗΝ
ΓΑΡ ΔΗ ΜΙΝ ΑΝΩΓΕ ΚΑΛΥΨΩ,
ΔΙΑ ΘΕΑΩΝ,
ΠΟΝΤΟΠΟΡΕΥΟΜΕΝΑΙ
ΕΠ' ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΧΕΙΡΟΣ ΕΧΟΝΤΑ»

(ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ε 273) δηλαδή :

"και την 'Αρκτον (Μ. 'Αρκτο)

που την ονομάζουν και 'Αμαξα, που

κλωθογυρίζει αυτού και παραφυλάει

τον Ωρίωνα και που μονάχ' αυτή

είναι αμέτοχη στα λουσίματα

του Ωκεανού,

(σημ. της ΑΕΙ : δηλαδή ο αστερισμός

είναι αειφανής - δεν πέφτει κάτω

από τον ορίζοντα) τον συμβούλεψε

λοιπόν

η υπέροχη θεά η Καλυψώ

να ταξιδεύει έχοντας

στ' αριστερό του χέρι αυτήν".

Στο κείμενο αυτό

περιέχονται

σημαντικότατες

πληροφορίες.

«...Ο Όμηρος ομιλεί περί "Ωκεανού"

και όχι "Πόντου" και όπως είδομεν

"Ωκεανόν" οι αρχαίοι Έλληνες

ωνόμαζαν την περιβάλλουσαν

την οικουμένην θάλασσαν

(σημ. της ΑΕΙ :

η θάλασσα έξω

από τις Ηράκλεις στήλες)

περί αυτού συμφωνεί

και ο Στράβων

"ΤΑΥΤΑ ΓΑΡ ΠΑΝΤΑ ΦΑΝΕΡΩΣ ΕΝ ΤΩ

ΑΤΛΑΝΤΙΚΩ ΠΕΛΑΓΕΙ ΠΡΑΤΤΟΜΕΝΑ

ΔΗΛΟΥΤΑΙ" (c26) δηλαδή :

Όλα αυτά είναι καταφανές ότι δηλούνται

(υπό του Ομήρου) ως τελούμενα

εις τον Ατλαντικόν"...»

("ΟΔΥΣΣΕΙΑ" ελληνική έκδοση, σελίδα 182)

Η πολυετή εμπειρία του Ζ. Πετρίδη

ως ιστιοπλόου τον βοήθησε

να επιβεβαιώσει ή και να διορθώσει

(όπου αυτό ήταν απαραίτητο)

τα συμπεράσματα της Ε. Μέρτζ,

με βάση τις αναφορές που υπάρχουν

από τον Όμηρο για την διάρκεια του

ταξιδιού από σταθμό σε σταθμό

και τις επιπρόσθετες

λεπτομέρειες που τυχόν

αναφέρονται

(π.χ. κατεύθυνση ανέμου,

πορεία πλοίου,

περιγραφές των νησιών

κλπ).

Παράδειγμα: ΑΙΟΛΙΑ

«..Γράφει ο Όμηρος :

"ΔΩΚΕ ΜΟΙ ΕΚΔΕΙΡΑΣ ΑΣΚΟΝ ΒΟΟΝ

ΕΝΝΕΩΡΟΙΟ, ΕΝΘΑ ΔΕ ΒΥΚΤΑΩΝ

ΑΝΕΜΟΝ ΚΑΤΕΔΗΣΕ ΚΕΛΕΥΘΑ,

ΚΕΙΝΟΝ ΓΑΡ ΤΑΜΙΗΝ ΑΝΕΜΩΝ

ΠΟΙΗΣΕ ΚΡΟΝΙΩΝ ΗΜΕΝ

ΠΑΥΜΕΝΑΙ ΗΔ' ΟΡΝΥΜΕΝ

ΟΝ Κ' ΕΘΕΛΗΣΙΝ. ΝΗΙ Δ' ΕΝΙ

ΓΛΑΦΥΡΗ ΚΑΤΕΔΕΙ ΜΕΡΜΙΘΙ

ΦΑΕΙΝΗ ΑΡΓΥΡΕΗ, ΗΝΑ ΜΗΤΙ

ΠΑΡΑΠΝΕΥΣΗ ΟΛΙΓΟΝ ΠΕΡ,

ΑΥΤΑΡ ΕΜΟΙ ΠΝΟΙΗΝ ΖΕΦΥΡΟΥ

ΠΡΟΕΗΚΕΝ ΑΗΝΑΙ, ΟΦΡΑ

ΦΕΡΟΙ ΝΗΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ"

(ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Κ19)

Δηλαδή....
"Μου 'δωσε ένα ασκί εννιάχρονου

βοδιού, που το έγδαρε, κι έκλεισε

κει μέσα τις κινήσεις των ανέμων

με τα πολλά τους βουητά, γιατί

εκείνον είχε κάμει ο γιός του Κρόνου

επιστάτη στους ανέμους, για να

σταματάη και να αμολάη όποιον

του αρέσει.

Κι έδεσε το ασκί μέσα στο βαθουλωτό

καράβι με γυαλιστερή, ασημένια κλωστή,

για να μην φυσάει έστω και λίγο.

'Αφησε μονάχα τον Ζέφυρο (δυτικό)

να φυσάει για χάρη μου, για να πάη

στην πατρίδα

και τα πλοία κι εμάς τους ίδιους."

Ώστε ο Αίολος παρακληθείς

υπό του Ωδυσσέως, εδέσμευσεν

όλους τους ανέμους, αφήσας μόνο

τον ούριον δι' αυτόν,

Ζέφυρον - δυτικός, όπερ

σημαίνει ότι ο Οδυσσεύς

ευρίσκετο δυτικώς της Ιθάκης

και περίπου στο

ίδιο γεωγραφικό πλάτος με αυτήν.

Και η διήγησις συνεχίζει :

"ΕΝΝΗΜΑΡ ΜΕΝ ΟΜΩΣ ΠΛΕΟΜΕΝ

ΝΥΚΤΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΗΜΑΡ, ΤΗ ΔΕΚΑΤΗ Δ'

ΗΔΗ ΑΝΕΦΑΙΝΕΤΟ ΠΑΤΡΙΣ ΑΡΟΥΡΑ"

(ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Κ2

δηλαδή :

" Εννιά μερόνυχτα συνέχεια ταξιδεύαμε

και στις δέκα άρχισε να ξεχωρίζει πια

η γη της πατρίδας"

(σημ. της ΑΕΙ : άρα η νήσος Αιολία

πρέπει να είναι ένα νησί που να

ευρίσκεται δυτικά της Ιθάκης

και να απέχει απόσταση που

ισοδυναμεί με ταξίδι επί 9 μέρες

με ευνοϊκό άνεμον)

Η απόστασις νήσοι Lipari - νήσος Ιθάκη

δεν υπερβαίνει τα 270 μίλια και

δια 9-ήμερον πλούν

η μέση ταχύτης είναι :

270:9: 4=1,25 κόμβοι,

αλλά μία ωριαία

ταχύτητα πλεύσης 1,25 κόμβων

δεν είναι "εύνοια" του Αιόλου,

αλλά μαρτύριο...

Αντιθέτως η απόστασις :

νήσος

Μαγιόρκα - Σαρδηνία - Σικελία - Ιθάκη

είναι 870 μίλια και δια 9-ήμερον πλούν

η μέση ταχύτης είναι :

870:9:24=4,03 κόμβοι,

δηλαδή μία ταχύτης ενός

ήρεμου θαλάσσιου περιπάτου,

δεκτή από πάσης απόψεως.

'Αρα να η "νήσος του Αιόλου"...»

("ΟΔΥΣΣΕΙΑ"

ελληνική έκδοση,

σελίδα 216)

Από τα ανωτέρω

συμπεραίνεται ότι

ο Οδυσσέας δεν έφτασε

στην

Αμερικανική ήπειρο από τύχη,

παρασυρόμενος

από τα θαλάσσια ρεύματα

(άποψη την οποία έχει η κ. Ε. Μέρτζ).

Αποδεικνύεται ότι οι Έλληνες είχαν

και ποντοπόρα πλοία, ισχυροτάτης

κατασκευής, ταχέα και ευέλικτα.

Γνώριζαν πολύ καλά και την ναυτική τέχνη,

αλλά και την τέχνη του ναυτίλου,

εκμεταλλευόμενοι τις δυο κινητήριες δυνάμεις

των πλοίων : τα κουπιά και τα πανιά.

για να οδηγήσουν τα σκάφη τους

εκεί που επιθυμούσαν.

Οι εικόνες καθώς και μέρος των κειμένων

προέρχονται από τα βιβλία του Ζ. Πετρίδη.

α) ΟΔΥΣΣΕΙΑ - μία ναυτική εποποιία των
Ελλήνων εις την Αμερικήν (Αθήνα 1994)
β) HOMER'S ODYSSEY - America's discovery
by the ancient Greeks
(βελτιωμένη έκδοση - Athens1999)
ΠΗΓΗ - ΟΛΥΜΠΟΣ

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ .
Πρώτος πρέπει να πεθάνει
ο «Αντίνοος», σε αυτόν
έριξε τα πρώτα φονικά
του βέλη ο Οδυσσέας !

Σε δυο λεπτά θα καταλάβετε

το εκπληκτικό νόημα

του Ομηρικού Έπους...

που φυσικά ποτέ
δε μας δίδαξαν

στο σχολείο....
Άραγε αυτό

γιατί δεν μας

τα διδάξαν

στο σχολείο ?...
«..Διαβάστε το!
Αρκούν 2 λεπτά.

Αλλά μπορεί

να το σκέπτεστε
για πολύ περισσότερο…
Είναι πολύ σημαντικό, αυτές
τις κρίσιμες μέρες που διανυουμε,
να ρίξουμε μια ματιά στην βίβλο
των Ελλήνων, δηλαδή στα
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ και να διδαχτούμε,
έστω και την τελευταία στιγμή,
από το πνεύμα του Οδυσσέα.
ΔΗΛΑΔΗ: Να κρατήσουμε την
ψυχραιμία μας,
να ελέγξουμε την παρόρμηση
να έχουμε τις
αισθήσεις μας και τις αντένες
μας ΑΝΟΙΧΤΕΣ και να μην
παρασυρθούμε από την οργή
και το μένος που μας διακατέχει,
ώστε να γίνουμε βορρά,
στους σύγχρονους «μνηστήρες».
Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην
Ιθάκη, η μεγίστη επιθυμία του
είναι ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ
ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ,
τον κόσμο που του έκλεψαν.
Παρά την μεγάλη του λαχτάρα,
διατηρεί την ανωνυμία του και μεταμορφωμένος σε ζητιάνο από την
ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ, πηγαίνει στο παλάτι
ώστε να ελέγξει την κατάσταση
και να πάρει τις πληροφορίες
που θέλει, υπομένοντας καρτερικά
τις προσβολές και την χλεύη
των μνηστήρων.
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ,
ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ
ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΣΤΕΙΡΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ.
Γι αυτό τον λόγο και είναι
ο αγαπημένος της
Θεάς ΑΘΗΝΑΣ,
της Θεάς
που αντιπροσωπεύει
την ΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΣ,
την ΣΟΦΙΑ,
την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.

Της Θεάς που μελετά τον εχθρό
και τον πολεμά με τα ίδια του
τα όπλα.
Όταν όμως έρχεται
η ώρα, όταν
τους έχει στριμώξει
όλους άοπλους
σε ένα δωμάτιο,
όταν φανερώνεται
πάνοπλος........

ΤΟΤΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΙΚΤΟ,
ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΙΟΣ ΤΟΥ,
που δημιούργησε με τον
δικό του ιδρώτα,
ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ
που οι μνηστήρες καταχράστηκαν
και καπηλεύτηκαν μαζί
με την φιλοξενία του οίκου
του που τιμησε τον ΞΕΝΙΟ ΔΙΑ.
Ο ισχυρότερος αντίπαλός

του είναι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ.
Η λέξη μιλά απο μόνη της.
Είναι η ΑΝΤΙ-ΝΟΗΣΗ,

είναι αυτό

που μας κάνουν ΤΩΡΑ,

είναι
ο τρόπος με τον οποίο

θολώνουν
τις καταστάσεις

και την

πραγματικότητα ώστε

ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ

ΚΑΘΑΡΑ

ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ.
Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος
για την καθυπόταξη
και δουλεία
του ανθρώπου.
Ο επόμενος είναι
ο ΕΥΡΥ-ΜΑΧΟΣ. Αυτός που μάχεται
με κάθε τρόπο,
με εύρος,
ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟΝ,
ο δεινός
και αδίστακτος μαχητής.
Ο ΑΜΦΙ-ΝΟΜΟΣ!
Αυτός που διαστρεβλώνει
τον ΝΟΜΟ και την τάξη των
πραγμάτων, ο επικίνδυνος
γιατί είναι ΕΤΣΙ και ΑΛΛΙΩΣ!
Ο ΑΓΕ-ΛΑΟΣ!
Αυτός που άγει τον λαό,
που τον παρασύρει
με την βοήθεια του
ΑΝΤΙ-ΝΟΟΥ. Που τον μετατρέπει
σε ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΑΓΕΛΗ!
Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη
δεν είναι δοσμένο στην τύχη!
Κρύβουν
βαθύτατα
νοήματα
και στο χέρι
μας είναι
να τα
αποκρυπτογραφήσουμε
και να διδαχτούμε,
ή καλύτερα
να συνετιστούμε.
Οι πρόγονοί μας μιλούν,
ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ, μας λένε
ΠΩΣ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ,
μας λένε πως να
τινάξουμε τον ζυγό. ΑΡΚΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ !
Και ο Αντίνοος,
ο στόχος της
πρώτης φονικής βολής
του Οδυσσέα.

Είναι αυτός ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ
να πεθάνει πρώτος.
Γι” αυτό, μακριά από την
προπαγάνδα των ΜΜΕ.
Και τον σκοτώνει ρίχνοντας
του το βέλος στον ΛΑΙΜΟ,
το ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
δηλαδή της επικοινωνίας
που την χρησιμοποιεί
ενάντια στην νόηση
των ανθρώπων! ..»

Ο Άγιος Νεκτάριος για τον Ελληνισμό: Το ΜΝΗΜΕΙΩΔΕΣ κείμενο.

  Ο Άγιος Νεκτάριος για τον Ελληνισμό:  Το ΜΝΗΜΕΙΩΔΕΣ κείμενο. ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ. Ἑλληνικὴ φιλοσοφία.  Δυὸ λέξεις· ἀλλὰ λέξεις...