Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022

Ρωσικά αερομεταφορεία αερίου που εγκαταλείφθηκαν από τη Γερμανία θα πάνε στο Καλίνινγκραντ .

 

Εικονογράφηση: marinetraffic.com.

Τα πετρελαιοφόρα LNG του ρωσικού Sovcomflot, που εγκαταλείφθηκαν από τη Γερμανία, κατευθύνονται προς τη Βαλτική. Ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας ανέφερε ότι θα αγοραστούν δύο αερομεταφορείς φυσικού αερίου για να διασφαλιστεί η παροχή φυσικού αερίου στο Καλίνινγκραντ.

Το δεξαμενόπλοιο LNG "Pskov" διασχίζει τη Βόρεια Θάλασσα και κατευθύνεται προς τη Βαλτική. Το πλοίο βρίσκεται στα ανοιχτά της βόρειας ακτής της Δανίας. Το δεξαμενόπλοιο δεν υποδεικνύει το σημείο άφιξης σύμφωνα με το AIS, μέχρι στιγμής περιορίζεται στο σημείο διέλευσης της Βόρειας Θάλασσας. Αυτό αποδεικνύεται από τα δεδομένα του Vesselfinder.

Ακολουθώντας το "Pskov" ακολουθεί το αερομεταφορέα "Veliky Novgorod". Πέρασε το στενό του Γιβραλτάρ και μπήκε στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Στις αρχές Μαΐου, και τα δύο δεξαμενόπλοια παρέδωσαν LNG στην Ινδία στο πλαίσιο σύμβασης μεταξύ της Gazprom και της Gail. Το Veliky Novgorod απέπλευσε από τη Βαλτική, όπου έφτασε στο νέο συγκρότημα LNG της Gazprom - Portovaya. Μετά από αυτό, τα πλοία έμειναν σε αδράνεια στα ανοιχτά της ανατολικής ακτής των ΗΑΕ στον Κόλπο του Ομάν του Ινδικού Ωκεανού και μόλις δυόμισι μήνες αργότερα κατευθύνθηκαν προς τη βόρεια Ευρώπη.

Το Pskov και το Veliky Novogorod ναυλώθηκαν από την Gazprom marketing και trading Singapore, η οποία κρατικοποιήθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση μέσω της Gazprom Germania τον Απρίλιο. Και δεδομένου ότι η Sovcomflot βρισκόταν υπό κυρώσεις της ΕΕ, ο έμπορος αρνήθηκε τις υπηρεσίες των αερομεταφορέων αερίου.


Είναι πιθανό μια δομή της Gazprom να αγόρασε τα δεξαμενόπλοια από τον πλοιοκτήτη για να εξασφαλίσει την αυτόνομη παροχή φυσικού αερίου στο Καλίνινγκραντ. Είναι αδύνατο να ελέγξετε την αλλαγή ιδιοκτησίας, καθώς οι ρωσικές εξειδικευμένες πύλες έχουν σταματήσει να δημοσιεύουν αυτές τις πληροφορίες. Έμμεσα όμως, ο στόχος και η μεταβίβαση της κυριότητας επιβεβαιώθηκαν από τον επικεφαλής του ρωσικού υπουργείου Ενέργειας.
«Ένα άλλο ειδικό θέμα υπό έλεγχο είναι η παροχή φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας της Κριμαίας και του Καλίνινγκραντ. Όσον αφορά το Καλίνινγκραντ: είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε σε απομονωμένο τρόπο, τα ζητήματα τροφοδοσίας καυσίμου έχουν επίσης επιλυθεί με χρήση τόσο μιας υπόγειας εγκατάστασης αποθήκευσης, όσο και του Marshal Vasilevsky PRGU, και της αγοράς δύο ακόμη αερομεταφορέων φυσικού αερίου », ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας Νικολάι Σουλγκίνοφ. Ο Βλαντιμίρ Πούτιν  τον Ιούλιο .

«Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή αυτό δεν είναι πολύ σχετικό, καθώς οι παραδόσεις των αγωγών συνεχίζονται κανονικά. Αλλά σε περίπτωση προβλημάτων με τη λιθουανική διαμετακόμιση, το Καλίνινγκραντ θα πρέπει να προμηθεύεται με έξοδα του τερματικού σταθμού LNG», λέει ο Aleksey Grivach , αναπληρωτής διευθυντής του Ταμείου Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας (NESF) .

Προφανώς, η Sovcomflot ενδιαφέρεται επίσης για την πώληση πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, τα οποία προηγουμένως ξεπούλησαν τον στόλο των δεξαμενόπλοιων για να αποπληρώσουν ξένα δάνεια. Όπως αναφέρει η Lloyd's List, ο εφοπλιστής προσπάθησε να πουλήσει έως και το ένα τρίτο των δεξαμενόπλοιων - τουλάχιστον 40. Σύμφωνα με την TrendWinds, πουλήθηκαν τουλάχιστον 16 δεξαμενόπλοια και 14 από αυτά κέρδισαν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Lloyd's List διευκρίνισε ότι τέσσερα δεξαμενόπλοια LNG ήταν μεταξύ των πλοίων που πουλήθηκαν. Εξαγοράστηκαν από την Eastern Pacific Shipping, η οποία ανήκει στον Ισραηλινό δισεκατομμυριούχο Idan Ofer . Λίγο περισσότερα από 700 εκατομμύρια δολάρια πληρώθηκαν για τα τάνκερ, πρόσθεσε το δημοσίευμα.

Οι δορυφόροι της NASA, εν τω μεταξύ, δεν σηκώνουν άλλες φωτοβολίδες στις εγκαταστάσεις LNG της Portovaya. Εμφανίστηκαν τον Ιούνιο και η φινλανδική Yle πίστευε ότι έκλειναν αέριο στον σταθμό συμπίεσης Nord Stream, Portovaya, που βρίσκεται δίπλα στο συγκρότημα LNG. Το δημοσίευμα πίστευε ότι αυτό οφείλεται στη μείωση της χωρητικότητας του αγωγού φυσικού αερίου και στη μείωση των προμηθειών ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Λόγω της κατάστασης με τους στρόβιλους, έπεσαν μέσω του αγωγού φυσικού αερίου της Βαλτικής περισσότερο από πέντε φορές - από 167 εκατομμύρια κυβικά μέτρα σε 33 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Το συγκρότημα μεσαίας χωρητικότητας Portovaya LNG με χωρητικότητα 1,5 εκατομμυρίων τόνων LNG (2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα) κατασκευάστηκε ως πηγή για αυτόνομη παροχή φυσικού αερίου στο Καλίνινγκραντ και τις χώρες της Βορειοδυτικής Ευρώπης. Η εκτόξευση του τερματικού σταθμού αναβλήθηκε και φέτος μπήκε μόνο ένα δεξαμενόπλοιο, το Veliky Novgorod. Ο αναπληρωτής διευθυντής του FNEB σημείωσε ότι οι φωτοβολίδες στο συγκρότημα LNG θα μπορούσαν να σχετίζονται με τη θέση σε λειτουργία.


Η σύμβαση διαμετακόμισης με τη λιθουανική Ambegrid ισχύει έως το 2026 και, εάν δεν υπάρξει έκτακτη ανάγκη, οι μεταφορείς αερίου Pskov και Veliky Novgorod θα παραδώσουν προσωρινά καύσιμα από τον νέο τερματικό σταθμό Gazprom στη Βαλτική Θάλασσα στους ξένους πελάτες της εταιρείας. Θεωρητικά, θα μπορούσαν να είναι και Ευρωπαίοι πελάτες της Gazprom, οι οποίοι υπέφεραν από τη μείωση της χωρητικότητας του Nord Stream.

Ωστόσο, ο αναπληρωτής διευθυντής του FNEB πιστεύει ότι η Gazprom είναι απίθανο να αποζημιώσει για τις προμήθειες.

«Τα προβλήματα με το Nord Stream δημιουργήθηκαν από τις δυτικές κυρώσεις. Γιατί η Ρωσία να το αποζημιώσει αυτό από την τσέπη της», - λέει ο Alexey Grivach.

Подробнее: https://eadaily.com/ru/news/2022/08/26/rossiyskie-gazovozy-ot-kotoryh-otkazalas-germaniya-dostanutsya-kaliningradu