Να σηµειώσουµε οπωσδήποτε ότι τα όσα είπε ο Κοσµάς είναι απολύτως συµβατά µε την Αποκάλυψη του Αγίου Ιωάννη και ακολουθούν πιστότατα το πνεύµα της.
Ιδού λοιπόν τι ανέφερε ο Άγιος Κοσµάς ο Αιτωλός σχετικά µε τον Προφήτη Ηλία στην Δ΄ διδαχή του:
«Και θα στείλη ο Θεός τον προφήτην Ηλίαν να διδάξη τους χριστιανούς να φυλάγουν την πίστιν των.
Ο αντίχριστος, αδελφοί µου, είναι άνθρωπος οπού έχει κακήν γνώµην, κακήν προαίρεσιν και κατοικεί ο διάβολος εις την καρδίαν του, και λέγει πως είναι Θεός.
Και ο αντίχριστος θα θανατώση τον προφήτην Ηλίαν. Εγώ, αδελφοί µου, εξετάζοντας έµαθα και εκατάλαβα, πως ο προφήτης Ηλίας και ο αντίχριστος ήλθε.
Και εθανάτωσε τον προφήτην Ηλίαν.
Ο προφήτης Ηλίας, χριστιανοί µου, είναι ζωντανός τόσους χρόνους και ηξεύρει ο Θεός πού τον έχει φυλαγµένον έως την σήµερον. Ανίσως και θέλετε να µάθετε πού 33 ευρήσκεται, εδώ κοντά είναι και αυτός.
Τα λόγια οπού σας λέγω εκείνου είναι.
Ο προφήτης Ηλίας, όταν έλθη να διδάξη δε θα φανερωθή εις τον κόσµο, καθώς λέγει το Άγιον Πνεύµα, ίνα µη ελθών πατάξη την γην άρδην, ήτοι, λέγει το Άγιον Πνεύµα δια να µη φοβίση και ταράξη τον κόσµον και την γην, δεν θέλω τον φανερώσει εις σας τους χριστιανούς.
Αµή τι έχει, παιδιά µου, να φανερωθή;
Ο ζήλος του και η διδασκαλία του.
Αυτά τα δύο µε ηξίωσεν ο πανάγαθος Θεός δια την ευσπλαχνίαν του και µου εχάρισε και µη καρτερήτε άλλον Ηλίαν να σας διδάξη». ..
Ένα πρώτο µας σχόλιο αφορά στη δραµατική προειδοποίηση που κρύβετε πίσω από τα λόγια του Προφήτη: «Ο προφήτης Ηλίας και ο αντίχριστος ήλθε»! Εννοεί δηλ. σαφώς ο Άγιος ότι τα δραµατικά κοσµοϊστορικά γεγονότα που αναµένονται είναι τόσο κοντά στη δική του εποχή, που όντως «ήλθε»!...
Ήθελε φυσικά µε τον τρόπο αυτό να δείξει ότι οι πιστοί θα πρέπει ανά πάσα στιγµή να είναι έτοιµοι ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, αφού ναι µεν δεν γνωρίζουµε την ακριβή ηµεροµηνία των µελλόντων να συµβούν, πλην όµως τα «σηµεία» γύρω µας είναι ήδη πάρα πολλά, άρα... χρειάζεται διαρκής ετοιµότητα και επαγρύπνηση! [βέβαια, για τον πιστό Χριστιανό αυτό είναι κάτι το αυτονόητο, εφόσον πρέπει πάντοτε να επαγρυπνεί, τηρώντας τα όσα η πίστη ορίζει...]
Επισης, αξίζει να σχολιάσουµε το σηµείο εκείνο στο οποίο ο Πατροκοσµάς λέει πως δεν πρέπει εκείνοι που τον άκουγαν να καρτερούν άλλον Ηλία, ταυτίζοντας το δικό του κήρυγµα µ’ εκείνο του µεγάλου προφήτη κτλ.
Αυτό το έκανε προφανώς ο Κοσµάς για να καθησυχάσει αφενός – έµµεσα – τους πιστούς ότι δεν θα ήταν η δική τους γενιά αυτή που θα βίωνε τα τραγικά συµβάντα της εµφάνισης του Αντίχριστου και τα όσα θα ακολουθήσουν, αλλά παράλληλα τους κρατούσε σε εγρήγορση, λέγοντάς τους συµβολικά ότι κι αυτός «ένας Ηλίας» είναι...
Άρα, θα πρέπει να τον ακούνε και να πιστέψουν ακόµα περισσότερο στον Λόγο του Κυρίου...
Μάλιστα, στις συνθήκες της δικής του εποχής, ταύτιζε τον Αντίχριστο µε την – όντως αντίχριστη – οθωµανική κυριαρχία, που κρατούσε τους πιστούς Χριστιανούς σε εθνική σκλαβιά και 34 τους εµπόδιζε ανεπηρέαστα να εκτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα...
Να τι είπε επίσης ο Πατροκοσµάς:
«Διαβάζοντας, αδελφοί µου, την θείαν και Ιεράν Γραφήν ευρίσκω ότι ο προφήτης Ηλίας είναι ζωντανός και τον έχει ο Θεός χιλιάδες χρόνους και µέλλει να τον στείλη και τότε θέλει να χαλάση ο κόσµος. Και πάλιν ερευνώντας την Ιεράν Γραφήν το ευρίσκω ότι ο προφήτης Ηλίας ήλθεν, ήλθεν και ο αντίχριστος, τον οποίον έχοµεν και εις το κεφάλι µας, και δεν πρέπει να σας το ειπώ, ότι τον ηξεύρετε. Και τώρα δεν καρτερούµεν ούτε προφήτην Ηλίαν ούτε αντίχριστον»!
ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ:
Εκπληκτικός ο Πατροκοσµάς!
Μέσα σε συνθήκες οθωµανοκρατίας, στο πιο βαθύ σκοτάδι της τυραννίας (λίγο πριν την αυγή της απελευθέρωσης!), µίλησε κωδικά στους πιστούς: «δεν πρέπει να σας το ειπώ, ότι τον ηξεύρετε»... Εννοούσε δηλ. την εξουσία της Πύλης! Αλλά και παρακάτω το επίσης συγκλνιστικό: «ΤΩΡΑ δεν καρτερούµεν ούτε προφήτην Ηλίαν ούτε αντίχριστον»!!! Δηλ. έλεγε ευθέως στους πιστούς ότι δεν ήταν εκείνη η ώρα της Συντέλειας, και άλλωστε µεσολαβούσαν µια σειρά προφητειών του, που είχαν να κάνουν µε την απελευθέρωση των Χριστιανών από τη σκλαβιά τους, τις τεχνολογικές εξελίξεις, την παγκόσµια κατάσταση κτλ.
Ήξερε λοιπόν ο Πατροκοσµάς πολύ καλά τι έλεγε και πότε το έλεγε!... 35 Πατροκοσµάς:
Στη Βόρειο Ήπειρο θα γίνει ο Αρµαγεδδώνας!
Οι πάντες πλέον διαισθάνονται ότι οι καιροί στους οποίους ζούµε είναι εσχατολογικοί και αποκαλυπτικοί: αναµένονται µεγάλα «σηµεία» και συµβάντα, που θα οδηγήσουν σε συγκλονιστικές παγκόσµιες ανακατατάξεις και, τελικά, στη θεία επέµβαση και τη δηµιουργία «καινής γης και καινού ουρανού».
Η ελληνορθόδοξη παράδοση βρίθει πραγµατικά από προφητείες, οι οποίες φανερώνουν τα µέλλοντα να συµβούν, αρχής γενοµένης ήδη από τον Δανιήλ της Παλαιάς Διαθήκης και καταλήγοντας στον Αγιονορείτη γέροντα Παΐσιο...
Είναι λοιπόν φανερό ότι στις ηµέρες µας υπάρχει πολύ µεγάλη πιθανότητα να βιώσουµε κοσµοϊστορικά γεγονότα, όπως την άφιξη του Αντιχρίστου, τον Αρµαγεδδώνα, αλλά και τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου Ηµών Ιησού Χριστού... Ερχόµαστε λοιπόν στην παράθεση πληροφοριών, µέσα στο παραπάνω πλαίσιο, από ό,τι πιο προωθηµένο υπάρχει αυτή τη στιγµή στο παρασκήνιο των διεθνών εξελίξεων, που δεν είναι παρά η συµβατικά καλούµενη «απόκρυφη γεωπολιτική»:
η διαλεκτική δηλ. επιστήµη, η οποία ερµηνεύει το σύνολο των παγκόσµιων εξελίξεων µέσα από ένα πρίσµα σύνθεσης όλων των επί Γης καταστάσεων και βασικά των παρασκηνιακών, αφού είναι σαφές ότι «τα χέρια που κινούν τις µαριονέτες» κρύβονται µέσα στο σκοτάδι! Με δυο λόγια η απόκρυφη γεωπολιτική εξετάζει τα πράγµατα διαµέσου της πλανητικής σκέψης, άρα είναι αποκύηµα ανώτερου νου...
Η υπέρτατη λοιπόν αυτή µεθοδολογία µας δίνει ξεκάθαρη την απάντηση γιατί ποτέ οι µεγάλες δυνάµεις δεν συνηγόρησαν στην απόδοση της περιοχής της σηµερινής νότιας Αλβανίας (Βορείου Ηπείρου) στο ελλαδικό κράτος. Και τούτο, παρά το ότι µόνες τους οι ελληνικές στρατιωτικές δυνάµεις απελευθέρωσαν αυτή τη γη τουλάχιστον τρεις φορές στη διάρκεια του 20ού αιώνα (1912, 1916 και 1940-41), ενώ η Ελλάδα 36 ήταν µεταξύ των νικητριών χωρών του Β΄ παγκοσµίου πολέµου και συνεπώς έπρεπε να λάβει ως αντάλλαγµα – κατά το διεθνές δίκαιο – τα συγκεκριµένα εδάφη.
Ενώ η Αλβανία, στην οποία και τελικά κατοχυρώθηκαν, ποτέ δεν τα κατέλαβε στρατιωτικά, ενώ ήταν και ανάµεσα στις ηττηµένες χώρες όταν έληξε ο µεγάλος πόλεµος το 1945!... Γιατί λοιπόν οι µεγάλες δυνάµεις εµποδίζουν την Ελλάδα να πάρει αυτή τη γη (που, να σηµειωθεί, ότι το 1946 κατοικούνταν από σχεδόν αµιγή ελληνικό πληθυσµό, αλλά εξαιτίας της αρνησικυρίας της Σοβιετικής Ένωσης και της Γιουγκοσλαβίας δόθηκε προσωρινά στην Αλβανία...);
Η απάντηση της απόκρυφης γεωπολιτικής είναι συνταρακτική: διότι στη γη αυτή πρόκειται να κλείσει ο κύκλος της ιστορίας, που ξεκίνησε και πάλι εκεί πριν από χιλιάδες χρόνια, µε τη γέννηση του νοήµονα ανθρώπου ή αλλιώς του Πρωτοέλληνα!
Μετά την εποχή της περίφηµης «πιθηκογένεσης» και του – αµφισβητούµενου επιστηµονικά – «Ελλαδοπίθηκου», στη βόρεια Πίνδο και στην πεδιάδα της Δρόπολης ξεπήδησε ο «εχέφρων άνθρωπος», η πρώτη οργανωµένη κοινωνία σε παγκόσµιο επίπεδο: αυτή η κοινότητα πρώτη εξέφερε τον ανθρώπινο λόγο (τα πρωτοελληνικά), πρώτη οργάνωσε οικονοµικά πρότυπα (µε βάση το κυνήγι), αλλά και πρώτη εκδήλωσε θρησκευτικά αισθήµατα (µέσω των περίφηµων µυστηριακών «τοτέµ» και «ταµπού» του άλλοτε ιερού του Βουθρωτού, που µετά από αιώνες µεταφέρθηκε στη Δωδώνη!!!).
Ήταν η πρώτη ανθρώπινη και ελληνική κοινωνία, το – σε σπερµατική µορφή – «κράτος» των Σελλών, στην ιερή γη της Ελλοπίας. [βλ. και το κλασικό έργο του αειµνήστου Ηλία Τσατσόµοιρου «Ιστορία γενέσεως της ελληνικής γλώσσας»]
Άρα στη Βόρεια Ήπειρο θα εκπληρωθεί η υπερβατική πρόβλεψη του σύγχρονου «µαντείου» τεκτονικής υπερ-στοάς, αλλά και του «κόκκινου ιερατείου της Μόσχας», περί επερχόµενου Αρµαγεδδώνα στην πανάρχαια γη των Μακεδόνων, που δεν ήταν παρά οι – κατά Τσατσόµοιρο – Έλλοπες θηρευτές
(Αρ-Μαγεδδών = Γη των Μακεδόνων, σηµερινή νότια Αλβανία...)!
Σε συµβολικό επίπεδο η όλη 37 κατάσταση σηµατοδοτείται µέσω της περιβόητης παράστασης, όπου «το φίδι δαγκάνει την ουρά του»: δηλ. η ιστορική διαδικασία, µετά από χιλιετίες πλανητικής εξάπλωσης, κλείνει οριστικά τον κύκλο της, επιστρέφοντας στο σηµείο όπου πρωτογεννήθηκε...
Για τα µελλοντικά γεγονότα στη βορειοηπειρωτική γη κάνουν λόγο µια σειρά προφητειών, ανάµεσά τους το απόκρυφο βιβλίο της «Αποκάλυψης» του Ιωάννη (που είναι το τελευταίο της Καινής Διαθήκης), καθώς και τα λεγόµενα του Αγίου Κοσµά του Αιτωλού, ενός πραγµατικού εθνεγέρτη των Ελλήνων και µεγάλου διαφωτιστή της Αναγέννησης της «καθ’ ηµάς Ανατολής». Σε άλλα κείµενά µας θα επεκταθούµε περισσότερο στις προφητείες που αφορούν την ιερή γη των Ελλήνων· σήµερα θα κάνουµε λόγο για τα όσα φοβερά και τροµερά αναφέρει ο Πατροκοσµάς, αναλύοντάς τα µέσω του θεωρητικού εργαλείου της απόκρυφης γεωπολιτικής. [σηµείωση: ο Κοσµάς εκτελέστηκε από τους Τούρκους, κατόπιν προδοσίας των Εβραίων, και θάφτηκε στο χωριό Κολικόντασι της Βορείου Ηπείρου, που σήµερα ανήκει στην Αλβανία]
Ως γνωστόν, ο Κοσµάς έδρασε βασικά στη Βόρειο Ήπειρο, διαβλέποντας την εσχατολογική σηµασία της. Και, ως εκ τούτου, οι προφητείες του αφορούν σε µεγάλο βαθµό τα βορειοηπειρωτικά τεκταινόµενα, αλλά και τις γενικότερες γεωπολιτικές εξελίξεις του αιώνα µας!
Κύρια αγωνία του υπήρξε η ανασύσταση του «Ρωµαίικου» (δηλ. της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, µε πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη) και η εκπλήρωση του «Ποθούµενου», άρα η λευτεριά του ελληνικού γένους και η εξάπλωση του ελληνισµού σε πλανητικό επίπεδο!...
Είπε λοιπόν ο Πατροκοσµάς: «Η Δρόπολη θα είναι γεµάτη στρατεύµατα» (Γ΄ παγκόσµιος πόλεµος-θερµοπυρηνικός Αρµαγεδδώνας). Είπε επίσης: «Στην Αυλώνα θα γίνει χαλασµός. Θα έλθουν στρατεύµατα να ελευθερώσουν τον τόπο» (Το αλβανικό λιµάνι της Αυλώνας-Vlorë, όπου απολήγουν οι ευρασιατικών συµφερόντων πετρελαιαγωγοί, ενώ εκεί υπάρχει ήδη επίσηµα τουρκική ναυτική βάση!). Αλλά 38 και:
«Θα µαζωχτεί το χιλιάρµενο στο Σκάλωµα [Άγιοι Σαράντα] και θα ’ρθουν κοκκινογέλεκοι, να πολεµήσουν για σας» (Άραγε πρόκειται για το ναυτικό των ΗΠΑ και τους Αµερικανούς πεζοναύτες, που όντως φορούν κόκκινα γιλέκα;;;). Εντυπωσιακές είναι οι εκτιµήσεις του Κοσµά και για την απαρχή του Γ΄ παγκοσµίου πολέµου, ότι δηλ. θα αρχίσει από τη Δαλµατία (πρώην Γιουγκοσλαβία, η οποία διαλύθηκε το 1991, ενώ στις 24 Μαρτίου 1999 το ΝΑΤΟ, µε την επίθεσή του στη Σερβία, ξεκίνησε µακρά και πολυσύνθετη πλανητική σύγκρουση).
Αλλά και για την απελευθέρωση της Βορείου Ηπείρου, κάνει σαφή λόγο: σε προφητεία του, που ειπώθηκε στη Χειµάρρα, ανέφερε ότι «το Ποθούµενο θα γίνει στην τρίτη γενιά». Τι σηµαίνει αυτό; Η ερµηνεία των µυστικιστικών κύκλων θεωρεί ότι πρόκειται για την τρίτη γενιά µετά την προσωρινή κατάληψη της Βορείου Ηπείρου από τον ελληνικό στρατό το 1940-41.
Μία γενιά είναι περίπου 25 χρόνια, άρα 25 επί 3 µας κάνει 75 χρόνια (γύρω στο... 2015, δηλ. 100 χρόνια µετά την ιστορική ανακήρυξη της Αυτόνοµης Ηπείρου τον Φεβρουάριο του 1914!!!)...
Αλλά και η περιβόητη προφητεία του, ότι δηλ. «το Ποθούµενο θα έρθει όταν έρθουν δύο καλοκαίρια και δύο Πασχαλιές µαζί», πέφτει το έτος 2014!
Γιατί;
Διότι τη χρονιά εκείνη συµπίπτει το Πάσχα Ορθόδοξων και Καθολικών (20 Απριλίου), ενώ ήδη από τώρα ειδικοί επιστήµονες (µετεωρολόγοι) κάνουν αναφορές ότι την ίδια χρονιά θα έχουµε γενική λειψυδρία και φοβερή ζέστη, µε υπερβολικά υψηλές θερµοκρασίες, άρα δεν θα γνωρίσουµε καθόλου χειµώνα (θα συµπέσουν δηλ. δύο καλοκαίρια µαζί...)! Φυσικά όλα αυτά θα συµβούν, αφού θα έχει προηγηθεί η εµφάνιση του Αντίχριστου (που ο Κοσµάς αποκαλεί «κασσιδιάρη», συνεπώς µας περιγράφει την εξωτερική του µορφή!) και η επιβολή πάνω στον πλανήτη του γενικού εµπορικού αριθµού 666, όπου – σύµφωνα µε την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη – κανείς δεν θα µπορεί να πουλήσει ή να αγοράσει, αν πρώτα δεν έχει δεχτεί το 39 χάραγµα του Θηρίου (η περιβόητη «κάρτα του πολίτη» και τα όσα θα ακολουθήσουν...).
Ποιος όµως θα είναι ο ρόλος της Τουρκίας – ουσιαστικός πάτρωνας σήµερα της Αλβανίας, για λογαριασµό του ευρασιατικού άξονα – στις µελλοντικές εξελίξεις, µε άξονα το θέµα της Βορείου Ηπείρου; Ως γνωστόν, η Άγκυρα αυτή τη στιγµή όχι µόνο επηρεάζει πολιτικά τα Τίρανα, όχι απλά έχει δικές της ένοπλες δυνάµεις επί αλβανικού εδάφους, αλλά Τούρκοι «επενδυτές» αγοράζουν εκτάσεις ολόκληρες στη νότια Αλβανία, παίρνοντας σιγά-σιγά τα εδάφη που µέχρι πρόσφατα ανήκαν στους Έλληνες... Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούµε ότι σε µεγάλο βαθµό η νότια Αλβανία έχει πλέον µετατραπεί σε... τουρκική επικράτεια!
Τι λέει λοιπόν ο Κοσµάς ο Αιτωλός για τα περί Τουρκίας και της ανάµειξής της στην Αλβανία; «Οι Τούρκοι θα φύγουν, αλλά θα ξανάρθουν πάλι και θα φτάσουν ως τα Εξαµίλια. Στο τέλος θα τους διώξουν εις την Κόκκινη Μηλιά. Από τους Τούρκους το 1/3 θα σκοτωθεί, το άλλο τρίτο θα βαπτιστεί και µονάχα το 1/3 θα πάει στην Κόκκινη Μηλιά»...
Είναι απόλυτα σαφής ο Πατροκοσµάς για όποιον έχει εντρυφήσει στα «άδυτα των αδύτων»!
Οι Τούρκοι πράγµατι έφυγαν από την Αλβανία (που κηρύχθηκε ανεξάρτητη το 1912), αλλά έχουν πια ξαναγυρίσει, όπως είδαµε παραπάνω...
Και έφτασαν ως τα Εξαµίλια, που δεν είναι όµως ούτε τα Εξαµίλια της Κορινθίας, ούτε τα περίφηµα 6 ναυτικά µίλια του Αιγαίου.
Είναι η περιοχή των Εξαµιλίων της νότιας Αλβανίας (στα αλβανικά Ksamili), που βρίσκεται νοτίως των Αγίων Σαράντα και πάνω απ’ το πανάρχαιο Βουθρωτό! Ε λοιπόν, ήδη οι Τούρκοι βρίσκονται στα Εξαµίλια!!!
Τι ακριβώς συµβαίνει; Αυτή τη στιγµή πληροφορίες της αµερικανικής CIA (που διοχετεύτηκαν και στην ελληνική ΕΥΠ) κάνουν φανερό λόγο για ολόκληρη µυστική (υπόγεια;) τουρκική βάση στο Ksamili της Αλβανίας!
Βασική της ασχολία είναι η στρατιωτική και ψυχολογική προετοιµασία για τον επερχόµενο «γενικό πόλεµο» – όπως τον αποκαλεί ο Πατροκοσµάς – καθώς επίσης και η «επόπτευση» όλης της 40 περιοχής της ΝΑ Ευρώπης, µέσω του υπερσύγχρονου συστήµατος παρακολούθησης “Panopticum 2011”, που είναι κατασκεύασµα του τόσο φιλόδοξου τουρκικού τεχνολογικού προγράµµατος “Cyber-Türk”.
Είναι όλα αυτά υπερβολικές εκτιµήσεις ή µήπως αποτελούν «γέννηµα» επιστηµονικής φαντασίας;
Μάλλον όχι, αν ληφθεί υπόψη η σηµερινή πολύπλοκη πραγµατικότητα στις διεθνείς σχέσεις, αλλά και οι προφητείες φωτισµένων µυαλών, που µας έρχονται από τα βάθη των αιώνων. Πάντως η µυητική διαδικασία της απόκρυφης γεωπολιτικής φανερώνει ότι λαµπρό µέλλον έρχεται για τον ελληνισµό (αφού βέβαια πρώτα περάσει νέα βάσανα και δοκιµασίες): τον λυτρωµό της Βορείου Ηπείρου θα συνοδεύσει η συντριβή της τουρκικής πολεµικής µηχανής – διαµέσου της επέµβασης των Πανελλήνων στο Αιγαίο – και η εξολόθρευση µεγάλου µέρους του τουρκικού πληθυσµού.
Από τους υπόλοιπους οι µισοί θα συγκροτήσουν το ανεξάρτητο κράτος του Κουρδιστάν (στην Κόκκινη Μηλιά της Μικρασίας), οι δε άλλοι µισοί – κρυπτοχριστιανοί και Ελληνόψυχοι – θα επανέλθουν στην Ελληνορθοδοξία, δοξάζοντας το ελληνικό πνεύµα σε µια νέα, πλανητικού τύπου, αυτοκρατορία του αιγαιακού χώρου!
41 Η άγνωστη περιοδεία του Πατροκοσµά στο Αιγαίο (1775-1777) Είναι πασίγνωστη η δράση του Πατροκοσµά σε ολόκληρο σχεδόν τον ελληνικό χώρο της εποχής του, όπου και ζούσαν οι υπόδουλοι στον οθωµανικό ζυγό Ρωµηοί, προσµένοντας τη λευτεριά: το, κατά Κοσµά, Ποθούµενο! Η δράση του αυτή, που εστιαζόταν στο να ξεσηκώσει στον καταπιεσµένο Έλληνα το εθνικό του αίσθηµα µέσω του αιτήµατος της παιδείας για όλο τον λαό, ήταν βέβαια πολύ επίπονη και χρονοβόρα και πραγµατοποιήθηκε µε τις θρυλικές του περιοδείες.
Αυτές µας θυµίζουν πολύ τις αντίστοιχες περιοδείες του Αποστόλου Παύλου (για να διδάξει τον Λόγο του Χριστού, στην αµέσως επόµενη περίοδο από την Ανάληψή Του στον ουρανό) και έχουν δίκιο όσοι αποκαλούν τον Πατροκοσµά ως «νέο Παύλο».
Διότι και ο Πατροκοσµάς τριγύρισε τις ελληνικές επαρχίες µε έναν και µοναδικό σκοπό: να κηρύξει παντού το Ευαγγέλιο της εθνικής αναγέννησης και του εκπαιδευτικού διαφωτισµού!...
Έκανε έτσι τέσσερις περιοδείες (όσες δηλ. και ο Παύλος, συµπεριλαµβάνοντας σ’ αυτές και το ταξίδι του Απόστολου στη Ρώµη), οι οποίες ξύπνησαν τον ευρισκόµενο σε λήθαργο και βυθισµένο στη µοιρολατρία λαό µας, στις ψυχές του οποίου ρίχτηκε πια ο σπόρος του πανελληνίου ξεσηκωµού, που θα οδηγούσε στο Ποθούµενο και στη δηµιουργία του – κατά Κοσµά – Ρωµέικου [ΣΗΜ.: δηλ. του ελληνικού κράτους]!
Οι περιοδείες του αυτές περιγράφονται ευθύς αµέσως.
Η πρώτη περιοδεία (1759-1762) περιελάµβανε τη Στερεά Ελλάδα και, διαµέσου Θεσσαλίας, Μακεδονίας και Θράκης, κατέληξε στην Κωνσταντινούπολη.
Η δεύτερη περιοδεία του (1763-1773) εκκινούσε από την Κωνσταντινούπολη και ήταν η πλέον επίπονη και χρονοβόρα από όλες, περιλαµβάνοντας όλη σχεδόν την ηπειρωτική Ελλάδα (και από την Πελοπόννησο την περιοχή της Αχαΐας).
Η τρίτη περιοδεία του (1775-1777) περιελάµβανε τα νησιά του Αιγαίου, αλλά και µέρος της 42 Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, ενώ είχε περάσει και από το Άγιο Όρος.
Τέλος, η τέταρτη περιοδεία του (1777-1779) επικεντρώθηκε βασικά στην Ήπειρο και την Αλβανία και ήταν αυτή που τον οδήγησε στον µαρτυρικό του θάνατο...
Από όλες του τις περιοδείες έχουν κατά καιρούς γίνει γνωστά πολλά και διάφορα συµβάντα γύρω από τη δραστηριότητα του Πατροκοσµά.
Εκείνο όµως το σηµείο για το οποίο ελάχιστα πράγµατα έγιναν γνωστά και καλύπτεται πάντοτε µε έναν «πέπλο» µυστηρίου αφορά την περιπλάνησή του στα νησιά του Αιγαίου πελάγους, για την οποία πραγµατικά πολύ λίγα είναι τα στοιχεία που υπάρχουν και που είναι στη διάθεσή µας... Για την περιοδεία του στα νησιά αυτά γράφει ο µακαριστός αρχιµανδρίτης Χαραλάµπης Βασιλόπουλος τα εξής στο έργο του «Ο Άγιος Κοσµάς ο Αιτωλός»:
«Από την Πόλι το 1775 µετέβη και εκήρυξεν εις τα Δωδεκάνησα. Τον βλέποµεν κατόπιν εις τας νήσους του Αιγαίου και µάλιστα στη Νάξο, όπου ο αδελφός του Χρύσανθος ήτο σχολάρχης.
Φαίνεται δε να επεσκέφθη και τας νήσους Μύκονον, Σέριφον, Πάρον και Μήλον»...
Και κατόπιν, αφού πέρασε από αρκετά νησιά του ελληνικού Αρχιπελάγους, µετέβη στο Άγιο Όρος, όπου και κάθισε να πάρει νέες γνώσεις, αλλά και να διδάξει και ο ίδιος τα όσα γνώριζε από τη θεία του φώτιση...
Να σηµειώσουµε εδώ, χάριν της ιστορικής αλήθειας και δικαιοσύνης, ότι είναι επίσης επιβεβαιωµένο ότι ο Πατροκοσµάς πέρασε επίσης κι από νησιά όπως η Ρόδος, η Κάρπαθος και η Αµοργός.
Αλλά, το ξαναλέµε, πολύ λίγα είναι τα όσα γνωρίζουµε εµείς – και γενικά τα όσα µαθεύτηκαν – για τον λόγο και τη δράση του Αγίου Κοσµά στα νησιά µας.
Γι’ αυτό θα προσπαθήσουµε εδώ να κάνουµε µία «συγκόλληση» αυτών έστω των ελάχιστων στοιχείων που έχουµε στη διάθεσή µας, προκειµένου να εξυπηρετήσουµε έναν και µοναδικό σκοπό: να βάλουµε ένα «λιθαράκι» γνώσης ακόµα πάνω στο µεγάλο πνευµατικό οικοδόµηµα που λέγεται Πατροκοσµάς ο Αιτωλός και καλογερική µας παράδοση...
Ας κάνουµε λοιπόν ένα νοητό ταξίδι και ας ακολουθήσουµε τον Πατροκοσµά στην περιπλάνησή του, που 43 ξεκινάει από την Κωνσταντινούπολη, εν έτει 1775.
Ο Άγιος πέρασε πρώτα τα στενά και έπειτα το πρώτο νησί που µετά βεβαιότητας προσάραξε ήταν η Λήµνος.
Αυτό προκύπτει από το ότι πέρασε, χωρίς να αποβιβαστεί, µέσω των δύο νησιών εκατέρωθεν των Στενών, δηλ. της Ίµβρου και της Τενέδου, και κατέληξε στη Λήµνο, για να ξεκουραστεί, αλλά και να επικοινωνήσει µε τον πληθυσµό, διδάσκοντας βέβαια τον Λόγο του Κυρίου. Και έπειτα κατευθύνθηκε νότια, προς την «καρδιά» του Αιγαίου, µε κατεύθυνση την Άνδρο. Στο νησί αυτό επίσης κάθισε για λίγο και έπειτα θέλησε να περάσει απέναντι, στο νησί της Παναγίας, την Τήνο.
Κατόπιν λοιπόν, ο Πατροκοσµάς πέρασε όντως στην Τήνο, όπου και δίδαξε επίσης πολλά από τα τόσο σηµαντικά και εθνωφελή του κηρύγµατα στους κατοίκους, προκαλώντας και εκεί µεγάλη εντύπωση και ωθώντας τους ανθρώπους εκείνους να ανακτήσουν µέσα τους την ελπίδα της εθνικής Ανάστασης!
Ύστερα δε πέρασε ακριβώς απέναντι, δηλ. στη Μύκονο, όπου – σύµφωνα µε τις µαρτυρίες – είχε τύχει θερµής υποδοχής και αµέσως µετά στη Νάξο (όπου και είδε και τον αδελφό του, τον Χρύσανθο, που ήταν σχολάρχης στο νησί), στην Πάρο και στη Σέριφο.
Μετά έστριψε ανατολικά, προς τη Μήλο, όπου και έγιναν µερικές πολύ σηµαντικές του οµιλίες, ενώ – κατευθυνόµενος πάντα προς ανατολάς – στάθηκε και πάλι στη Νάξο, όπου και επανέλαβε τις διδαχές του, οι οποίες και είναι πολύτιµη παρακαταθήκη για τη θρησκευτική µας παράδοση.
Επόµενος σταθµός της περιοδείας του ήταν η νήσος Αµοργός και ύστερα ακολούθησε η πορεία του προς τη Ρόδο, σταµατώντας όµως πρώτα για λίγες ηµέρες στην Κάρπαθο.
Η Ρόδος αποτέλεσε έναν από τους πλέον σηµαντικούς του σταθµούς, εφόσον εκεί κάθισε για κάµποσο καιρό και πραγµατοποίησε ορισµένα από τα πιο θερµά του διδάγµατα.
Η δε µυστηριακή παράδοση του νησιού είναι βέβαιο ότι προκάλεσε στον Άγιο ανάµεικτα αισθήµατα, πόσο µάλλον που την ίδια εκείνη περίοδο (δηλ. περί τα τέλη του 1775 µε αρχές του 1776, σύµφωνα µε τις πηγές µας) στη νήσο αυτή 44 διαδραµατίζονταν ουκ ολίγα αποκρυφιστικά δρώµενα µυστικιστικών (τεκτονικών) κύκλων σχετικά µε την... επανασύσταση του τάγµατος των Ναϊτών ιπποτών στη Ρόδο!
[ΣΗΜ.: τελικά, η αναβίωση του τάγµατος των Ναϊτών έγινε αρκετά αργότερα, µόλις το... 1989, υπό την αιγίδα της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος, στο περίφηµο κάστρο της Ρόδου!!!].
Από τη Ρόδο ο Άγιος πέρασε απέναντι στα µικρασιατικά παράλια του ελληνισµού, δηλ. στη Μαρµαρίδα, και έπειτα στην Τήλο, τη Νίσυρο και την Κω, τα νησιά δηλ. που βρίσκονται βόρεια και δυτικά της Ρόδου.
Όµως αυτά τα νησιά χαρακτηρίζονται επίσης από έντονο µυστηριασµό. Για παράδειγµα η νήσος Κως χαρακτηρίστηκε ήδη από τα πρώτα µ.Χ. χρόνια ως τόπος όπου εξασκούνταν ιδιαίτερα (ήταν δηλ. κέντρο) η περιβόητη αγγελολατρεία, η πίστη δηλ. στη «θεότητα» των αγγέλων, που επιβίωνε πολλά χρόνια ακόµα παράλληλα µε τον χριστιανισµό.
Τόσο για τον Πατροκοσµά, όσο και για τους κατοίκους αυτών των νησιών, η µεταξύ τους επαφή και επικοινωνία αποτέλεσε µία ανεπανάληπτη εµπειρία...
Μετά την Κω, και µέσω Καλύµνου, είναι τεκµηριωµένο το γεγονός πως ο Πατροκοσµάς πέρασε και δίδαξε για λίγο στη Λέρο, αλλά και στην Ικαρία, κατευθυνόµενος έπειτα – µέσω της Σκύρου, στην οποία επίσης έκανε κηρύγµατα – στο Ιερό Βουνό του Άθω...
Αυτό ήταν σε γενικές γραµµές το ταξίδι του Πατροκοσµά στο Αιγαίο, µε τους επιβεβαιωµένους από τη δική µας έρευνα σταθµούς του στα νησιά που προαναφέρθηκαν.
Μια σηµαντική σελίδα στον βίο αυτού του Αγίου, που τόσα και τόσα πρόσφερε σε έθνος-θρησκεία! Και ίσως να µην είναι καθόλου συµπτωµατικό το γεγονός ότι ακόµα και στις ηµέρες µας, αιώνες µετά τη δράση του Κοσµά του Αιτωλού στα εν λόγω νησιά, η θύµησή του είναι ακόµα τόσο έντονη εκεί πέρα...
Κάτι που φανερώνει βεβαίως το πόσο µεγάλα ίχνη άφησε και σε εκείνη την περιοχή της Ελλάδας το πέρασµα της τιτάνιας αυτής µορφής της Ελληνορθοδοξίας. 45 46
https://fliphtml5.com/ddoak/vhgm/basic/