Izvestia: Μπορεί να αναμένεται κοινή έρευνα για το περιστατικό του Nord Stream;
Είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για διεθνή έρευνα για τα ατυχήματα στους αγωγούς Nord Stream, δήλωσε στην Izvestia ο πρώτος αναπληρωτής μόνιμος αντιπρόσωπος της Ρωσίας στον ΟΗΕ Ντμίτρι Πολυάνσκι.
Κατόπιν αιτήματος της Μόσχας, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ θα συνεδριάσει στις 30 Σεπτεμβρίου για τις θραύσεις του αγωγού φυσικού αερίου, όπου, σύμφωνα με τον διπλωμάτη, η Ρωσία ελπίζει να λάβει την αξιολόγηση των συναδέλφων της για τα γεγονότα.
Τόσο η Δύση όσο και η Ρωσία συμφωνούν ότι οι διαρροές αερίου προέκυψαν ως αποτέλεσμα δολιοφθοράς και ότι αυτά τα περιστατικά πρέπει να διερευνηθούν.
Ωστόσο, αυτή η διαδικασία δεν έχει ακόμη ξεκινήσει και ορισμένες χώρες έχουν ήδη αρχίσει να κουνούν το δάχτυλο.
Η Gazprom θα ενδιαφερόταν για έρευνα, καθώς το ατύχημα βλάπτει τα εμπορικά της συμφέροντα, λέει ο Διευθυντής του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Νικολάι Τοπόρνιν, σημειώνοντας ότι ο αγωγός ήταν ασφαλισμένος και απαιτείται αποζημίωση μετά την εκτίμηση των ζημιών. "Όσον αφορά την έρευνα, υπάρχουν πολλές διεθνείς νομικές και τεχνικές λεπτές αποχρώσεις. Οι αγωγοί φυσικού αερίου βρίσκονται στα χωρικά ύδατα ορισμένων χωρών, δηλαδή σε ξένες δικαιοδοσίες. Θα είναι δύσκολο να φτάσουμε στο βάθος χωρίς εμπλοκή τεχνικά εξοπλισμένων χωρών, όπως οι ΗΠΑ και η Ρωσία, καθώς χρειάζονται δορυφορικές εικόνες και παρακολούθηση της κυκλοφορίας κοντά στο σημείο του συμβάντος», εξήγησε ο εμπειρογνώμονας, προσθέτοντας ότι υπό τις τρέχουσες πολιτικές συνθήκες η συνεργασία σε αυτή την έρευνα φαίνεται απίθανη.
Όσον αφορά το θέμα της αποκατάστασης των αγωγών, ο ειδικός του Εθνικού Ταμείου Ενεργειακής Ασφάλειας, Ιγκόρ Γιουσκόφ, πιστεύει ότι θα πρέπει να γίνει από την Gazprom ή κάποια άλλη ρωσική εταιρεία αφού δεν είναι πιθανό να εμπλακούν ξένες εταιρείες. Σύμφωνα με τον ίδιο, η επισκευή του Nord Stream είναι θεωρητικά δυνατή, αλλά μπορεί να μην είναι λογική, καθώς «οι Ευρωπαίοι λένε ότι δεν θα χρησιμοποιήσουν τους αγωγούς και σχεδιάζουν να μειώσουν τις αγορές ρωσικού φυσικού αερίου».
Σημείωσε ότι τα ατυχήματα δεν επηρέασαν τις προμήθειες αφού το Nord Stream 1 ανέστειλε τις παραδόσεις στις αρχές Σεπτεμβρίου λόγω συντήρησης, ενώ το Nord Stream 2 δεν είχε ξεκινήσει ποτέ. «Αυτοί είναι στρατηγικοί κίνδυνοι για την Ευρώπη», λέει ο ειδικός, σημειώνοντας ότι οι αγωγοί χρησίμευσαν ως δίχτυ ασφαλείας σε περίπτωση κρύου χειμώνα ή ελλείμματος φυσικού αερίου. Τώρα, αυτό το δίχτυ ασφαλείας έχει φύγει.
Vedomosti: Τι είναι το επόμενο για τις τέσσερις νέες ρωσικές περιοχές;
Η δημιουργία ενός νέου υπουργείου εδαφικών περιοχών για τις τέσσερις περιφέρειες που αποφάσισαν να ενταχθούν στη Ρωσία δεν είναι στα σκαριά, είπαν διάφορες πηγές στο Vedomosti. Το ζήτημα του συστήματος διοίκησης των νέων περιοχών προέκυψε μετά την ψήφιση των Λαϊκών Δημοκρατιών του Ντόνετσκ και του Λουγκάνσκ (DPR και LPR) καθώς και των περιφερειών Kherson και Zaporozhye στα δημοψηφίσματα των 23-27 Σεπτεμβρίου υπέρ της ένταξης στη Ρωσία.
Πηγή κοντά στην προεδρική διοίκηση σημειώνει ότι δεν χρειάζεται ακόμη ξεχωριστό υπουργείο αφού «η ειδική στρατιωτική επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη σε αυτά τα εδάφη», πράγμα που σημαίνει ότι απαιτεί έλεγχο από την πλευρά του στρατού. «Τα υπουργεία δημιουργούνται υπό πιο ήρεμες συνθήκες», λέει ο πολιτικός επιστήμονας Alexey Makarkin. Κατά τη γνώμη του, κατά τη μεταβατική περίοδο, τα νέα εδάφη θα πρέπει να ελέγχονται από μια νεοσυσταθείσα πληρεξούσια εκπροσώπηση με «άμεση πρόσβαση στον πρόεδρο», η οποία θα βοηθήσει στην ταχεία επίλυση των πολλών ζητημάτων που είναι πιθανό να προκύψουν.
Σύμφωνα με μια από τις πηγές προσκείμενες στην κυβέρνηση, η ιδέα της δημιουργίας ξεχωριστού οργανισμού συζητήθηκε εν ευθέτω χρόνω, αλλά δεν ελήφθη καμία απόφαση για το θέμα.
Kommersant: Ο νέος απεσταλμένος της ΕΕ ξεκινά την αποστολή του στη Ρωσία
Ο πρεσβευτής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μόσχα, Γάλλος διπλωμάτης Roland Galharague έφτασε στη ρωσική πρωτεύουσα, αντικαθιστώντας τον Γερμανό Markus Ederer που έφυγε από τη Ρωσία στις αρχές Σεπτεμβρίου. Η αποστολή του ξεκινά κάτω από εξαιρετικά περίπλοκες συνθήκες αφού οι σχέσεις μεταξύ Μόσχας και ΕΕ δεν ήταν ποτέ τόσο τεταμένες.
Διπλωματικές πηγές της Kommersant που πρόσκεινται σε δομές της ΕΕ δήλωσαν στην εφημερίδα ότι δεν υπήρξαν πολλοί υποψήφιοι για αυτό το αξίωμα αφού όλοι καταλαβαίνουν ότι περιλαμβάνει εργασία σε μια ιδιαίτερα φορτισμένη ατμόσφαιρα με περιορισμένο προσωπικό λόγω αμοιβαίων απελάσεων και πολύ περιορισμένης ατζέντας. Εν μέσω της ουκρανικής κρίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε σταδιακά να αναδιπλώνει τον πολιτικό διάλογο και τις διαβουλεύσεις με τη Ρωσία για διάφορα θέματα, από τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας και τη διακίνηση ναρκωτικών μέχρι την ενέργεια και το κλίμα. Μετά την έναρξη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης της Ρωσίας στην Ουκρανία αυτή η εργασία σταμάτησε εντελώς.
Σύμφωνα με πηγές της Kommersant σε διπλωματικούς κύκλους, σε γενικές γραμμές, η στάση της Μόσχας απέναντι στον Galharague είναι «ισότιμη». "Είναι επαγγελματίας, μιλάει Ρώσικα και είναι Γάλλος (κάτι που είναι σημαντικό). Θα δούμε πώς θα ενεργήσει", είπε μια από τις πηγές.
"Θα εξετάσουμε τις πράξεις του. Έχει καλές πιθανότητες να διατηρήσει τον διάλογο σε διπλωματικό επίπεδο. Είναι σημαντικό γι' αυτόν να το καταλάβει και να μην επιχειρήσει να ανακατευτεί στις εσωτερικές υποθέσεις", σημείωσε άλλη πηγή.
Rossiyskaya Gazeta: Ο υπουργός Ανάπτυξης της Άπω Ανατολής σταθμίζει τη θαλάσσια διαδρομή της Βόρειας, συνεργασία με την Ινδία
Η Ρωσία άρχισε να δημιουργεί τη Βόρεια Θάλασσα ως εναλλακτικό διεθνή διάδρομο μεταφορών και υλικοτεχνικής υποστήριξης, ο οποίος τώρα, υπό τις κυρώσεις της Δύσης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ και την αναχώρηση ξένων μεταφορέων, έχει αποκτήσει μεγάλη γεωπολιτική σημασία.
Ο ετήσιος όγκος εμπορευματικής κίνησης στη Βόρεια Θάλασσα έχει επιβεβαιωθεί από όλες τις εταιρείες και μέχρι το 2024 θα φτάσει τους 90 εκατ. τόνους, δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Ανάπτυξης της Άπω Ανατολής Alexey Chekunkov σε συνέντευξή του στην εφημερίδα. Μίλησε επίσης για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο Spitsbergen, ρεκόρ τουριστικών εισροών στις Κουρίλες και τόνισε τη συνεργασία με την Ινδία.
Επεσήμανε ότι η Αρκτική έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Παγκόσμιο Νότο, καθώς εξαρτάται από το θαλάσσιο εμπόριο προκειμένου να διασφαλιστούν οι προμήθειες τροφίμων και εμπορευμάτων καθώς και οι ροές εξαγωγών-εισαγωγών σε αυτό το μέρος του κόσμου. Η περιοχή έχει γεωστρατηγική σημασία για την Κίνα, την Ινδία και τις χώρες με μεγάλα λιμάνια όπως η Σιγκαπούρη και τα κράτη του Περσικού Κόλπου.
Ο αξιωματούχος σημείωσε ότι δεδομένου του τρέχοντος ενδιαφέροντος για επενδύσεις στον φαρμακευτικό τομέα, η συνεργασία με την Ινδία έχει γίνει ιδιαίτερα σημαντική. "Η Ινδία είναι ένας σοβαρός παίκτης στη φαρμακευτική αγορά και παράγει πολλά φάρμακα χωρίς δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με τις δικές της εμπορικές ονομασίες. Μέχρι το 2022, σημαντικό μερίδιο της φαρμακευτικής αγοράς της Ρωσίας καταλαμβανόταν από εισαγόμενα προϊόντα, ενώ δεν θα συνεχίσουν να εισάγονται όλα. ανοίγεται μια σοβαρή θέση για τον εντοπισμό αυτής της παραγωγής. Και μια ολόκληρη σειρά ινδικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων [εκείνων που ενδιαφέρονται να] δημιουργήσουν παραγωγή στην Άπω Ανατολή, ήδη συζητούν έργα με τη Ρωσία», είπε ο Τσεκούνκοφ.
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης: Ενδέχεται να απαγορεύεται η είσοδος σε φορτηγά της ΕΕ στη Ρωσία
Σύμφωνα με διάταγμα που υπέγραψε ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, η κυβέρνηση ενδέχεται να απαγορεύσει την είσοδο φορτηγών από μη φιλικά κράτη στη Ρωσία.
"Περιμέναμε ακριβώς αυτό το διάταγμα εδώ και μήνες. Προτείναμε να μην απαγορευθεί πλήρως η εισαγωγή εμπορευμάτων, αλλά να τεθούν περιορισμοί στα φορτηγά που εισέρχονται στη Ρωσία, ώστε τα φορτία να παραδίδονται στα σύνορα. Οι ευρωπαίοι μεταφορείς θα εισέλθουν στη συνοριακή ζώνη και παραδώστε τα φορτία στους μεταφορείς μας», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Gruzavtotrans, Βλαντιμίρ Ματιαγίν, δήλωσε στη Rossiyskaya Gazeta . Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό θα βοηθήσει όσους Ρώσους φορτηγατζήδες έχασαν τη δουλειά τους λόγω των κυρώσεων να μεταφέρουν εμπορεύματα στο εσωτερικό.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της BMJ Logistics Alexey Yakushev είπε στην Kommersant ότι τον Απρίλιο, όταν η ΕΕ απαγόρευσε σε ρωσικούς και λευκορωσικούς μεταφορείς να περνούν τα σύνορά τους, οι ευρωπαίοι φορείς logistics άρχισαν να προετοιμάζονται για αντίποινα, ολοκληρώνοντας ενεργά τη δραστηριότητά τους στη Ρωσία. "Επομένως, αυτή η απαγόρευση θα επηρεάσει πιθανότατα τις μικρές και μεσαίες εταιρείες στον τομέα των μεταφορών της ΕΕ που συνεχίζουν να παραδίδουν φορτία στη Ρωσία", είπε, σημειώνοντας ότι οι εγχώριοι μεταφορείς θα κερδίσουν μόνο ενώ εκείνες οι εταιρείες που συμμετέχουν σε εισαγωγές από την Ευρώπη πιθανότατα θα επωμιστούν πρόσθετα έξοδα.
https://tass.com/pressreview/1515623